Resultat 1 till 4 av 4

Mycket snack, lite länkar.

  1. #1
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Hej hej,

    Håller på att promota ett projekt och det har spridits bra med en massa artiklar över hela världen. Problemet är att där är ingen länk tillbaks till oss, utan vi står bara med i själva texten. I normala fall när något sånt här händer så kontaktar jag personen som skrivit artikeln och ber dom lägga till en länk mot några tweets till hans artikel eller liknande.
    Men denna gången rör det sig om många artiklar. Och jag orkar inte sitta och skriva hundra eller tusentals personliga mail för att be om länkar.
    Någon form av standardmall känns ju som en nödlösning, och ett personligt mail får ju mycket bättre respons enligt min erfarenhet.

    Så min fråga är helt enkelt, hur brukar ni andra göra? Väljer ni ut ett par av de starkaste sidorna och ber om "perfekta ankartexter" eller struntar ni i att kontakta dom och skiter i att det saknas länkar? Eller kör ni en mail-mall och hoppas att några nappar på det?

    Tacksam för respons, gärna så snart som möjligt då det måste tas ett beslut under dagen.

  2. #2
    jonas02s avatar
    jonas02 jonas02 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    52
    Det brukar resultera i länkar tillbaka. Gammelmedia typ Aftonbladet är också mycket dåliga på att länka men pga alla bloggare som också brukar skriva och snappa upp nyheten är bättre på att länka. Brukar inte orka kontakta dem som skriver nyheten.

    Annars kan du ju lägga in någon slags standardtext längst ner i artikeln som många gör där länk uppmuntras typ.

  3. #3
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Tack för svaret. Jo det stämmer ju som du säger, det blir en hel del länkar ändå. Ville bara komma åt de starkaste sidorna då där var en hel del sidor med väldigt hög PR så jag vill ju utnyttja de länkarna på bästa sätt. Vi hade dessvärre inte access till ursprungsartikeln, annars hade jag garanterat smutsat ner den med riktigt fina länkar till oss

    Fick göra lite manuellt arbete och be de starkaste sidorna om länkar individuellt och det gick väl faktiskt bättre än väntat. Tycker bara det är ett så jävla tråkigt arbete att ringa runt eller maila och tigga länkar.....tänkte att någon hade en bra rutin som jag kunde kopiera.

  4. #4
    Jontzs avatar
    Jontz Jontz är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Malta
    Inlägg
    70
    Jag hade valt ett plock av de starkaste länkarna och kontaktat dem. Vet inte hur det ser ut men om möjligt kan du försöka uppmuntra till att länka till dig på källsidan de bygger artikeln på.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Wiki i sitemap
    Av Hansen i forum Optimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-23, 15:01
  2. Säljer lite länkar från några av mina siter
    Av the blackjacker i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 07:11
  3. Tänk vad lite kan göra mycket ...
    Av Patrik Berggren i forum Google
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-28, 12:55
  4. Lite erfarenheter
    Av LaoWang i forum Googles sandlåda
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-06-18, 14:17