Resultat 1 till 13 av 13

Ingen text på sidan, ändå bäst placerad på google.....

  1. #1
    McDavids avatar
    McDavid McDavid är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    48
    Hej,

    Hur kommer det sig att visa sidor som inte har någon text alls på sidan ändå hamnar långt upp på google?

    Har läst att textinnehåll är jätteviktigt, men tydligen behöver man inte det...

    En fråga till... Hur länge kan det ta innan man börjar se resultat?

    Mvh
    McDavid

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Sidor utan innehåll bör inte placera sig i toppen, iallafall inte långvarigt.
    Det kan vara sökningar utan konkurrens, eller sidor som tidigare har haft innehåll.

    Resultat kan du se genast, men man brukar säga ca 3 månader innan förändringarna har stabiliserat sig.

  3. #3
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Jag har oxå sett ett flertal sidor utan text, som verkligen rankar högt. De kanske har mycket kraftfulla inlänkar. Gammal domän, med kraft. De kanske har 301 redicts pekandes in mot den domänen. Det kan bero på flera olika saker.
    Någon som har ett uppbackat svar på denna frågan?

    Det tar olika tid på varje sökord innan du ser resultat med din webbplats.
    På svåra sökord tar kan det lång tid.
    Det beror helt på hur din nisch ser ut.

    Har du kraft i din domän, kan du hamna riktigt högt på mycket kort tid.

    Sök på dominera google inne på google.se
    Jag har en artikel som du kan se hur jag brukar gå till väga när jag rankar högt med mina webbplatser.

    Petter
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  4. #4
    basses avatar
    basse basse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Bergen, Norge
    Inlägg
    21
    Bra backlinks byggande (troligtvis många .edu) samt säkert använt youtube för att styrka sin sida.

    Har du exempel så vi kan kolla upp?

  5. #5
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Mycket enkelt. Backlinks > Content

    edit: googla tex på lån,resor, billiga resor... ja det finns massvis med exempel

  6. #6
    GustafGoransons avatar
    GustafGoranson GustafGoranson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    8
    Frågan är när dagen kommer då Google inser att Content ger bättre "resultatnöjdhet" bland de som söker än just Backlinks. Hur många blir inte irriterade på allt skräp i sökresultaten?

  7. #7
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Citat Ursprungligen postat av GustafGoranson Visa inlägg
    Frågan är när dagen kommer då Google inser att Content ger bättre "resultatnöjdhet" bland de som söker än just Backlinks. Hur många blir inte irriterade på allt skräp i sökresultaten?
    Klart folk blir irriterade på allt skräp i serpen. Men content har inget med det att göra. Bara för att du har 500 ord på sidan betyder inte det att den är bra.

    Tex om du googlar på "billiga bilar". Träff 1 där är något du antagligen uppskattar. Träff 7 däremot är en ren skitsida. Tycker du Google borde vända på det i detta läge för sidan som ligger 7:a har content?

    Eller ta tex pricerunner och prisjakt som exempel. Ja listan kan göras lång med kvalitetssidor som inte har content. Är inte helt lätt för Google att göra en algoritm som kan avgöra vad besökare gillar och inte gillar. Skulle bli kaos om de straffade alla sidor "utan" content
    Senast redigerat av plekis den 2012-10-30 klockan 16:49.

  8. #8
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av plekis Visa inlägg
    Klart folk blir irriterade på allt skräp i serpen. Men content har inget med det att göra. Bara för att du har 500 ord på sidan betyder inte det att den är bra.

    Tex om du googlar på "billiga bilar". Träff 1 där är något du antagligen uppskattar. Träff 7 däremot är en ren skitsida. Tycker du Google borde vända på det i detta läge för sidan som ligger 7:a har content?

    Eller ta tex pricerunner och prisjakt som exempel. Ja listan kan göras lång med kvalitetssidor som inte har content. Är inte helt lätt för Google att göra en algoritm som kan avgöra vad besökare gillar och inte gillar. Skulle bli kaos om de straffade alla sidor "utan" content
    Man ser ju redan tendenserna. Folk pratar om länkar eller content, men vad det handlar om för Google är om det är bra eller dålig kvalitet. 2012 har ju gett oss de indikationerna så det räcker och blir över. Allt lågkvalitets skit ska bort, högkvalitets saker ska premieras. Och det gäller content och länkar. Starka länkar blir mer betydelsefulla, svaga länkar blir värda mindre. Samma gäller content och samma sak kommer alldeles säkert att gälla för Sociala Medier när de börjar ge en ordentlig impact. Finns det lågkvalitets skit kvar i SERPen? Självklart. Pingvinen missar ju en massa sidor. Men om en siteägare är lycklig för att pingvinen "missat" hans skitsida betyder inte det att han är safe.

    SEO kommer alltid att handla om länkar och content. Men det kommer mer och mer att handla om att generera kvalitet istället för kvantitet när det kommer till länkar, och kvantitet är lättare att mäta en kvalitet när det gäller content.

    En jävla massa content, och smarta / användbara länkar kommer att vara framtiden för att lyckas på G. Ska ni vara Sociala så ska ni vara Sociala. Köp inte likes och tro att det kommer att generera någonting för det kommer det aldrig att göra. Ni kanske kan lura någon enstaka Facebook användare att ni är aktiva, men det ser bara helt ruttet ut om folk går in och tittar på vad det är för followers ni har.
    Aktivitet kommer att belönas, antal followers är helt ointressant för Googles bedömning och kommer alltid att vara det, det kan jag lova.

  9. #9
    Captain Thailands avatar
    Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Koh Samui, Thailand
    Inlägg
    116
    Niklas,

    En lysande sammanfattning tycker jag!

    Vi småföretagare som "knåpar på" i branscher som konkurrerar med företag som har hundratals eller tusentals anställda, kommer få det extra jobbigt. Resebranschen (som jag själv delvis är en del av) är ett sådant exempel. Jättar som Tripadvisor, Priceline (inkl Agoda, Booking), Tui (inkl Fritidsresor) har stärkts i serpen enormt mycket under 2012.

    Det funkade att tampas med dessa tidigare, men det har ändrats nu och utvecklingen lär knappast gå bakåt. Jag tror vi måste fundera på att nischa oss allt mer. Hitta något vi kan vara bäst på och därmed erbjuda bäst service/produkt, fast i mindre format.

    Ps. Jag väljer att ta exempel från just resebranschen, eftersom jag har bättre koll på den än andra konkurrensutsatta branscher.
    Senast redigerat av Captain Thailand den 2012-10-31 klockan 15:02. Anledning: Gjorde ett tillägg
    Kohsamui.org | Kohsamui.nu | Thai.nu | Bangkok.nu

  10. #10
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Ni kanske kan lura någon enstaka Facebook användare att ni är aktiva, men det ser bara helt ruttet ut om folk går in och tittar på vad det är för followers ni har.
    Aktivitet kommer att belönas, antal followers är helt ointressant för Googles bedömning och kommer alltid att vara det, det kan jag lova.
    Är du säker? jag har alltid tyckt att när jag ser en Fan-page som är typ 3 dagar gammal och har 4000 likes är sjukt seriös och köper/besöker endast och bara dessa sidor, alla andra är skit. Skulle ju aldrig tro att det är manipulerat eller så

  11. #11
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Captain Thailand >>> Tackar. Jo det är svårt i många branscher, resebranschen inte minst. Men där är det ju också störst chans att lyckas genom att vara smart. Ska ge dig ett exempel som vi fick ta del av på Search Love som är helt briljant på hur man "Vinner" på Sociala Medier.

    http://www.mirror.co.uk/news/weird-n...s-cook-1385488

    SÅ använder man Sociala Medier för länkbaits och branding. Älskar lowcostholidays respons, och jag undrar hur mycket SEO värde de fick för den där resan.

    Micke >>> Såg inte din Smiley först, tänkte va fan snackar han nu om
    Hahaha, jo men eller hur är det så man agerar som konsument? Så många likes med en inaktiv sida, här måste jag handla..... /yawn

  12. #12
    Captain Thailands avatar
    Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Koh Samui, Thailand
    Inlägg
    116
    Niklas,

    Haha, otroligt smart av lowcostholidays och bra inspiration för oss andra.

    Det enda motsvarande jag gjort (fast betydligt snålare) på Facebook är att erbjuda ett par hotellnätter till en som postar flitigt. Men jag ser och tror absolut på fördelarna med diverse belöningar och fördelar för trogna kunder/följare.
    Kohsamui.org | Kohsamui.nu | Thai.nu | Bangkok.nu

  13. #13
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Kul gjort av lowcostholidays faktiskt

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Sidan verkar vara på fel fot hos Google
    Av StuffBay i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-09, 23:21
  2. Publicera text på ryska, får inte rätt på det
    Av Jim Westergren i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-11, 17:24
  3. ingen text på förstasidan?
    Av Jacob Jarnvall i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 14:04
  4. Ingen djupdykning av google på snart ett år
    Av Per Renemark i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-17, 12:16
  5. Hur många % av orden måste finnas med som text på sidan
    Av berraåsnobben i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 12:36