Resultat 1 till 12 av 12

Kontrollera statistik

  1. #1
    Bonnevilles avatar
    Bonneville Bonneville är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Norrköping, Sverige
    Inlägg
    35
    När jag kolla upp dina sidor fick jag fram att du har på
    sexromans.se ( ca: 300besök per månad )
    Erotiskkontakt.se ( ca: 200-300 besök per månad)
    Hur kollar du din besökstrafik?

    Inte för jag är intresserad av att annonsera på sidan. Utan är intresserad av hur du får fram den statistik?

    (Avknoppat från denna tråd. Urban G)
    Senast redigerat av Urban G den 2011-05-01 klockan 16:24.

  2. #2
    DarKzYs avatar
    DarKzY DarKzY är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    56
    Bonneville: Hur får du fram den lustiga trafiken? ^^ Något uselt "seo tool"

    Google Analytics, skickas vid behov för att bevisa trafiken.

  3. #3
    DarKzYs avatar
    DarKzY DarKzY är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    56
    http://www.joel-t.com/files/sexromans.pdf - Analytics för de senaste 3 dagarna. Kan skicka mer till den som är intresserad.

    Bonneville: Hur får du fram din statistik egentligen?

  4. #4
    Bonnevilles avatar
    Bonneville Bonneville är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Norrköping, Sverige
    Inlägg
    35
    Hej igen!
    http://www.woorank.com/

    vet inte om det är speciellt lustigt, då all annan trafik syns bra o stämmer på de webbsidor jag sökt på... stora bloggar om seo, ex det här forumets trafik osv.
    Någon annan som får fram andra statistik siffror än mig?

  5. #5
    DarKzYs avatar
    DarKzY DarKzY är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    56
    Den verkar ta fram "statistiken" genom att gå genom sidans SEO och andra on-site + off-site saker...
    Omöjligt kan den ta fram en vettig och korrekt statistik.

    Vilket du även såg genom att titta på min Analytics För övrigt är sidan ny och har inte gjort någon SEO på den därmed får den även lite "besökare" i Woorank.

    Testade en av mina gamla sidor som har en bra Alexa Rank och mycket backlinks osv. Stod att den får ca 50,000 beökare per månad. (Egentligen får den snarare 2000...)

    Google Analytics är branch standard idag. Vilket jag hoppas att du redan vet.

  6. #6
    Bonnevilles avatar
    Bonneville Bonneville är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Norrköping, Sverige
    Inlägg
    35
    Den stämmer bra med mina erfarenheter på trafik analys, Då jag jämnför med både google analytics, get clicky samt statbrain och sedan analyserar trafiken för att se hur det skiljer sig. Det här är på mina egna sidor som jag har möjlighet att kunna kontrollera trafiken med google analytics och get clicky. När det gäller trafiken på din sida har jag tyvärr inte möjlighet att använda google analytics om du nu inte släpper in mig på ditt konto vill säga

    Okej så din gamla site med mycket backlinks osv osv som har bra alexa rank ger sämre trafik än dina nystartade sidor?!

    Du kanske kan tala om för mig då hur jag ska kontrollera dina sidor bättre utifrån, berätta gärna bransch std för det med så blir jag jätteglad.

  7. #7
    DarKzYs avatar
    DarKzY DarKzY är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    56
    Märks verkligen att det här är seo-forum

    Haha, det stämmer väl att en av mina gamla sidor med bra SEO ger sämre trafik än dessa två nya sidor.. Det är helt enkelt eftersom jag inte arbetar med den sidan längre utan den står i stort sett bara still.
    Organisk trafik är inte allt... Jag har mina knep. Och tyvärr verkar det som om alla "tools" utifrån går mycket på backlinks, alexa mm.

    Så jag säger det en gång till, Google Analytics Jag skickade en rapport till dig i inlägget ovan och kan skicka en månadsrapport om du nu vill det.

  8. #8
    Bonnevilles avatar
    Bonneville Bonneville är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Norrköping, Sverige
    Inlägg
    35
    Det jag önskar svar på är bransch std verktyg som du kallar det själv, för att kolla andras sidors trafik? Det önskar jag svar på. Du kanske kan du tala om det för mig vilka verktyg jag ska kolla din sida så det stämmer överens med din siffra du anger och sedan kan jag kolla det med de verktygen. Vare sig vi pratar om organisk, adwords eller liknande är en del i din strategi för hur du ska få trafik.

    Det enda jag är nyfiken och intresserad över är hur du får fram siffrorna till just det och varför de diffar så mycket från det jag kontrollerar. Ödmjukt, vänligt och snällt frågat...

  9. #9
    DarKzYs avatar
    DarKzY DarKzY är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    56
    Känner att du glider från topic

    Jag skickade Analytics till dig. Där har du alla dina svar, eller?

    (Det är pålitligt eller hur? Sedan om det skiljer sig från dina "kontroll" så bör du se över dina sätt eftersom det är där felet ligger. Håller du inte med? )

  10. #10
    Bonnevilles avatar
    Bonneville Bonneville är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Norrköping, Sverige
    Inlägg
    35
    Jag tycker inte alls att jag glider inte ifrån topic. Däremot vet jag inte varför du känner dig så illa till mods för att jag av nyfikenhet önskar få svar från en så kunnig seo kille som dig. Det med pdf säger mig inte alls något, det är på tok för enkelt att manipulera en pdf bild. Jag håller inte med, däremot svarar du mig inte på det jag efterfrågar.

    1. Vilket verktyg ska jag då kontrollera med som utomstående granskare? din statistik. (Rätt viktigt att veta för andra som är intresserade)
    2. Ja det här är ett seo-forum där jag vill lära mig mer, även andra som säkert vill lära sig mer och hjälpa andra vill jag även också.
    Det är inte speciellt märkligt att det är ett seo-forum, tycker mig det är tydligt när man registrerar sig att här lär man och lär ut seo.
    både som proffs och nybörjare.

    Svara gärna på nr 1: om du kan.

  11. #11
    DarKzYs avatar
    DarKzY DarKzY är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    56
    Jag känner mig illa till mods för att du är så okunnig...

    Svar: Man kontrollerar inte en hemsidas trafik utifrån. All statistik kontroll ska ske inifrån och då är det alltid Google Analytics som gäller.
    Flippa.com, Websitebrooker mm. använder alltid Analytics som standard.

    Detta gäller både när man köper och säljer webbplatser eller reklamplats.

    Jag kan använda Google Analytics inbyggda email funktion om du ger mig din epost. Då får du en verifierad analytics via mejl (från Googles mejl).

    Jag blir förvånad att du försöker framställa mig som en lurare när jag använder Google analytics som bevis vilket faktiskt är standard idag. Det är det enda sättet idag att kontrollera en webbplats statistik pålitligt.

  12. #12
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Som DarKzY säger så är det omöjligt för en extern sida att kontrollera besökarstatistik om inte en webbplats/server ger ut besökarstatistiken.

    Om man känner sig osäker på den person man köper annonsering av så finns det ett par lösningar...
    Om webbplatsen som säljer annonser ligger på server A och köparen äger server B. Då låter man server A hämta annonsen (tex via iFrame) från server B. Då kan annonsköparen själv kontrollera besökarstatistiken. Om nu köparen märker att trafiken är fake eller att den inte håller vad den lovat så får köparen avbryta affären.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Kontrollera Redirect
    Av Magnus i forum SEO-verktyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 16:14
  2. statistik fel
    Av FredrikNas i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-11, 12:18
  3. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 09:15
  4. Nytt verktyg för att kontrollera en länks värde
    Av Jim Westergren i forum SEO-verktyg
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 23:22
  5. Statistik
    Av latehorn i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 13:31