Resultat 1 till 7 av 7

Skaffa en länk på första sidan på en hemsida

  1. #1
    wahlmans avatar
    wahlman wahlman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    80
    Jag tänkte höra om man skaffar en länk på en hemsidas första sida och de har en hög PR,
    Om man även får en länk för varje undersida som denna hemsida har är de länkarna bra eller är det bara länken från förstasidan som räknas.
    Jag har sett andra sidor som har gjort så och fått en massa länkar och de har en hög PR, Men nu vet jag inte om de har fått en hög PR för att de har fått en massa länkar från alla undersidor.

  2. #2
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Samtliga länkar räknas men värdet för varje specifik länk sjunker desto fler det är. Du blir inte straffad för att ha 40 inlänkar från samma domän men värdet på övriga 39 gör, enligt min erfarenhet, väldigt liten skillnad om du redan har en från huvudsidan.

  3. #3
    wahlmans avatar
    wahlman wahlman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    80
    Tack för svaret.

  4. #4
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Om jag lånar tråden lite då jag har en liknande fråga..

    Om man har en sida som man vill få upp i serpen är det då dåligt att ha massa länkar på den sidan till andra interna sidor?

  5. #5
    Seotjejens avatar
    Seotjejen Seotjejen är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Utomlands
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av ducedo Visa inlägg
    Samtliga länkar räknas men värdet för varje specifik länk sjunker desto fler det är. Du blir inte straffad för att ha 40 inlänkar från samma domän men värdet på övriga 39 gör, enligt min erfarenhet, väldigt liten skillnad om du redan har en från huvudsidan.
    Håller med, det är bättre att ta en länk från första sidan bara, och sedan satsa på att hitta fler sådana sidor som kan tänkas vilja länka från första sidan, istället för att försöka övertala någon att länka från innersidorna med. Jag jobbar så, och det funkar bra! (ibland tillåter jag några innersideslänkar med om den som länkar absolut vill det, för det är bra med lite variation med, men i regel undanber jag mig detta)

  6. #6
    Seotjejens avatar
    Seotjejen Seotjejen är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Utomlands
    Inlägg
    47
    Massa är troligtvis inte bra, men några interna länkar brukar inte skada. Så frågan är väl mest hur många du menar med "massa"? Och måste du bestämt ha alla länkarna just där?

  7. #7
    wahlmans avatar
    wahlman wahlman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    80
    I det här fallet kommer det vara att min länk ligger på första sidan med andra länkar, och länkarna ligger så att de syns hela tiden när man bläddrar genom olika undersidor. Det kan bli flera hundra är det en nackdel. Jag har sett sådana sidor som har en länk därifrån som har stark PR men det kan ju vara tack vara andra saker.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vill hamna på första sidan med 2 sökord
    Av lance i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-11, 17:03
  2. SEO-vänligt forum att ha på en hemsida byggd i joomla
    Av Mediesamarbete i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 21:55
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-08, 12:51
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 09:13
  5. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 21:35