Resultat 1 till 3 av 3

301 redirect eller länk?

  1. #1
    Henning Halls avatar
    Henning Hall Henning Hall är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    13
    Upptäckte att en 2 år gammal sida jag inte optimerat överhuvudtaget har PR3 av någon anledning. Bara ~2 inlänkar och var inte särskilt bra skriven.

    Jag har sedan några månader tillbaka skaffat en ny domän inom precis samma nisch/ändamål som jag optimerar för tillfället. Dock är nästan allt innehåll nytt och text nyskriven.

    Om jag vill överföra så mycket "länkkraft" som möjligt, bör jag använda 301 eller göra PR3-sidan till en satellit och länka till huvudsidan?

    (Varför jag inte använder den gamla PR3-sidan åt det nya ändamålet är helt enkelt för att domännamnet är irrelevant och det nya innehåller sökordet)

  2. #2
    adamsdotters avatar
    adamsdotter adamsdotter är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    32
    Om den gamla sidan rankar bra, kan det vara intressant att stoppa in en länk. Jag skulle använda 301 om den gamla sidans innehåll speglas i den nya, om inte skulle jag nog länka. Å andra sidan kan du ju skicka besökaren m.h.a 301 till startsidan på din nya utan att den gamla sidan och den nya har ngt med varandra att göra.
    Klurigt!

  3. #3
    Henning Halls avatar
    Henning Hall Henning Hall är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    13
    Som sagt så rankar inte den gamla sidan bra överhuvudtaget även om de behandlade samma ämne, med undantag om man söker på själva domännamnet (företagsnamnet).

    Blir nog att låta sidan ligga som en 301:a nu ett tag, och senare göra den till en satellit med länk och se om jag ser någon skillnad.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. 301 redirect vs. direktlänkar
    Av Niklas i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-02-04, 20:30
  2. 301 redirect
    Av icet i forum URL-omskrivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-08, 11:39
  3. 301 redirect i Joomla
    Av Daniel_K i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-27, 23:00
  4. 301 redirect
    Av Ronnie79 i forum Google
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-06, 22:26
  5. 301 redirect
    Av Obbe i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-15, 14:24