Resultat 1 till 6 av 6

Ip blockering

  1. #1
    Agnethas avatar
    Agnetha Agnetha är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    53
    Jag har blivit IP - blockad av en dejtingsajt. Det är inte så att jag på något sätt trakasserat någon, har loggat in en gång bara för att kolla sajten men misstänker att det kan ha med mina höga placeringar på sökordet dejting att göra. Kan nämna att jag tackade nej till att göra reklam för den här sajten.Och mina placeringar på Msn och Yahoo åker längre och längre ner.
    Kan någon ge mej ett gott råd , min sida verkar snart försvinna från msn. Börjar snart misstänka en komplott för att jag ska tappa positionerna.
    /A
    Senast redigerat av Agnetha den 2006-09-02 klockan 11:46.

  2. #2
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Jag förstår inte hur en blockering av ditt personliga ip kan ha något att göra med din msn-ranking.. ?
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  3. #3
    Agnethas avatar
    Agnetha Agnetha är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    53
    Och frågan var korkat ställd av mej.
    Men varför bloclerar man någons Ip undrar jag?
    Varför vill man inte att jag som privatperson ska kunna logga in på sajten? Jag har aldrig skrivit ett ord inne på den sajten. Man kan ju spekulera över anledningen , har aldrig råkat ut för nåt liknande förut i alla fall. Om man som jag driver en sida om olika nätdejtingsajter, kan det vara svårt att skriva om en sajt jag inte kan.logga in.
    /A
    Senast redigerat av Agnetha den 2006-09-02 klockan 16:23.

  4. #4
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Hur kan de ens veta att det är du som driver sajberia.se? Såvida du inte har skrivit det någonstans i din profil? Jag brukar blockera ipn då och då som missbrukar de tjänster jag tillhandahåller.. det är ju knappast något personligt men med tanke på hur många users det finns och hur lite tid man har över till dylika tråkigheter så kan det ju hända att en och annan oskyldig drabbas ibland.

    Jag brukar helt enkelt bara spärra folk direkt i mina webbservrars firewalls för att slippa deras spam/attacker/hackförsök. Du kanske har någon form av spyware som gör att ägaren till websida blir misstänksam tex.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  5. #5
    Agnethas avatar
    Agnetha Agnetha är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    53
    för att få veta. Första gången jag råkat ut för detta i alla fall. Och jag har surfat sen 1996
    Jag tycker bara det är märkligt och jag har ingen speciell spyware. Och jag är ingen hacker direkt. Men så länge jag är blockerad kan ju inte skriva och fråga om anledningen.

    Kanske finns här någon som kan ge mej ett tips vad gäller msn rankingen. Jag förstår inte varför jag glider ner på msn hela tiden. Tycker verkligen att jag satsat hårt på sökordet dejting. Google går ju som tåget men msn och Yahoo?? Jag tycker msn har varit enkel att optimera men nu fattar jag inte. Ska jag behöva spamma sidan med dejting för att komma högt. Eftersom jag inte har en domän som heter nåt på dejting.
    /A
    Senast redigerat av Agnetha den 2006-09-02 klockan 18:22.

  6. #6
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Agnetha
    Och frågan var korkat ställd av mej.
    Men varför bloclerar man någons Ip undrar jag?
    Varför vill man inte att jag som privatperson ska kunna logga in på sajten? Jag har aldrig skrivit ett ord inne på den sajten. Man kan ju spekulera över anledningen , har aldrig råkat ut för nåt liknande förut i alla fall. Om man som jag driver en sida om olika nätdejtingsajter, kan det vara svårt att skriva om en sajt jag inte kan.logga in.
    /A
    Det står givetvis leverantörer fullständigt fritt om de väljer att samarbeta med etablerad media eller nätmedia. Den inställning som jag alltid haft i kontext av produkttester för de tidningar som jag skrivit för är att läsaren alltid ska informeras om att en leverantör motarbetar oberoende testning.

    Dessutom, och här får man ju vara väldigt försiktig hur man uttrycker sig, finns det ju ofta möjlighet att kunna göra en begränsad bedömning som kan förklara för läsaren varför leverantören inte samarbetar kring testet. Det kan t.ex. vara möjligt att hitta en kund som använder lösningen som är missnöjd med den och är villig att berätta om sin erfarenhet i tidningen..

    Den första prioritet måste ju alltid vara mot dina läsare och leverantörer är ju just leverantörer och inte läsare. Det ekonomiska värdet av produkttester förstörs dessutom om det inte går att hålla dem redaktionellt oberoende vilket i princip kräver att man kan testa ett representativ grupp av leverantörer. Det är med andra farligt om det skapas en tradition där leverantörerna väljer och vrakar när, var och hur de ska testas.
    Senast redigerat av hans99 den 2006-09-02 klockan 18:40.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)