Resultat 1 till 2 av 2

Domännamn

  1. #1
    PernillaEAs avatar
    PernillaEA PernillaEA är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Inlägg
    33
    Hoppas ni kan ge mig lite svar på min fråga!

    Tänkte ha nyckelordet i domänen och jag ville ha domänen .se eller .com men dom är upptagna, endast .mobi finns.
    När jag sökmotoroptimerar sidan, går det lika bra att ha t.ex bananerdeluxe.se eller är det bättre att ha bananer.mobi
    (företaget ska ändå heta nyckelord + deluxe)

    Tack!

  2. #2
    tubens avatar
    tuben tuben är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    122
    Domännamnet och dess innehåll har en påverkar på hur din sida placerar sig i sökmotorerna dock är detta inte en avgörande faktor utan du kan ranka högt på ett valfritt sökord utan att detta sökord finns i din domän.

    Exempel: en sökning på ordet "click" ger imdb som första plats, och denna sida har EJ ordet klick i domän eller URL.
    http://www.google.se/search?ie=UTF-8&q=click

    Gällande toppdomänernas olika värde så finns det de som anser att detta har stor betydelse medan andra säger att detta inte är avgörande på något sätt, dock har vi sett att .se/.com domäner i viss mån har fördel i Svenska Google.se

    .mobi domäner:
    Har jobbet med en hel del olika toppdomäner genom åren, dock inte med .mobi och jag kan därför inte råda dig om denna domän och påverkan på placeringar i sökmotorerna.

    Så vilken domän du skall välja låter jag dig välja, jag tror dock att en .se domän mot den svenska marknaden kan kännas mer seriös.

    //mvh tuben
    Sökmotoroptimering

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-14, 16:28
  2. Domännamn
    Av PernillaEA i forum Domänen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 14:08
  3. Kändisars domännamn?
    Av johjoh68 i forum Domänen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 13:41
  4. synonymer i domännamn
    Av jake i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-24, 14:35
  5. Tyska domännamn
    Av webguide i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-14, 13:14