Resultat 1 till 4 av 4

CMS Plattform säljes

  1. #1
    richsors avatar
    richsor richsor är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    2
    Hej,

    Vi har utvecklat en egen CMS-plattform som vi använt själv för att slutföra flertalet kundprojekt – systemet är byggt för att slutkunden så enkelt som möjligt skall kunna uppdatera sin hemsida på egen hand samt att du som utvecklare skall känna igen dig i en vanlig utvecklingsmiljö och kunna få igång ett projekt baserat på plattformen så snabbt och smärtfritt som möjligt.

    Plattformen är utvecklad i ASP.NET (C#) och drivs av SQL Server 2008 - det är en mycket välutvecklad plattform och du som utvecklare behöver ha mycket god kännedom inom programmering, begrepp som Domain Driven Design, Test Driven Design, NHibernate, Database Migration samt Continous Integration bör inte vara främmande – totalt har ett par hundra timmar plöjts ner i utvecklingen.

    Plattformen har inget klassiskt krångligt och tråkigt administrationsgränssnitt som kunden måste gissa sig runt i utan integrerar istället direkt med Live Writer vilket gör det mycket enkelt för en mindre komptent datoranvändare att uppdatera sin hemsida i en Microsoft Office Word liknande miljö med text, bild och video etc. helt på egen hand – plattformen ger även användaren direkt stöd för att infoga ”moduler” / ”kontroller” ni byggt på egen hand direkt på sidan, det kan vara allt ifrån t.ex. kontaktformulär till nyhetssnurror.

    Varför säljer vi? vi fokuserar sedan en tid tillbaka på en ny verksamhet inom ett helt annat område och kommer inte att ta emot fler webbprojekt – men plattformen som sådan lever kvar och är nu till försäljning.

    Genom att äga en egen plattformen kan ni stärka ert varumärke och förtroende samtidigt som ni kan öka era intäckter genom att ta ut en licenseavgift för de projekt ni använder den i - plattformen säljes komplett med källkod och exklusivt till endast en köpare.

    Seriösa köpare ombedes lämna bud via pm - frågor besvaras i tråden eller via epost.


    Mvh
    Richard S.
    Senast redigerat av richsor den 2011-06-09 klockan 23:33.

  2. #2
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Så om jag förstod det rätt så säljer du ett CMS som är mycket likt wordpress fast utan 1000-tals gratisplugin och teman. Det är dessutom svårt mycket svårare att bygga ett plugin till detta CMS. I slutändan blir det också mycket dyrare för mina kunder.

    På vilka sätt är detta CMS bättre än gratisalternativen som finns? Har detta någonting som andra inte har?
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  3. #3
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    Citat Ursprungligen postat av Tobias Nyholm Visa inlägg
    Så om jag förstod det rätt så säljer du ett CMS som är mycket likt wordpress fast utan 1000-tals gratisplugin och teman. Det är dessutom svårt mycket svårare att bygga ett plugin till detta CMS. I slutändan blir det också mycket dyrare för mina kunder.

    På vilka sätt är detta CMS bättre än gratisalternativen som finns? Har detta någonting som andra inte har?
    Jag gissar att "ASP.NET (C#) och drivs av SQL Server 2008" är den stora skillnaden.

  4. #4
    richsors avatar
    richsor richsor är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    2
    Tack Kristofer C, det är en av de stora skillnaderna ja samt att många kunder faktiskt värdesätter att leverantören har en egen plattform samt att det blir något du kan ta betalt för av dina kunder. De flesta företag driver sin verksamhet för att gå med vinst eller öka sin försäljning

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SEO vänlig plattform
    Av Kapten_Hej i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-09-18, 19:45
  2. Byter domän & plattform vad att tänka på?
    Av pow i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-25, 21:39
  3. Starta min första webshop - Behöver råd ang. plattform.
    Av David i forum E-handel och konverteringsoptimering
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 00:15
  4. Ny plattform för länkkataloger
    Av hans99 i forum Kataloger
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 11:57
  5. Rätt plattform för webbutiker
    Av hans99 i forum E-handel och konverteringsoptimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-27, 12:30