Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 40 av 40

Har ditt företag en Facebook fan page?

  1. #31
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Fansen man får är fejk. Det ända syftet de fyller är att det ser ut som man har många fans (vilket iofs kan vara bra för tex webbshoppar). Jag var dum som inte forskade lite innan jag köpte 500likes för ~750kr.
    http://www.fanwizard.net/worldwide-packages/ <--Här får du likadana (lika dåliga) fans fast dubbelt så många för 34$. PMa om ni vill se sajter där dessa likes finns. Tar ca 2-3 dagar innan du har dina fans efter beställning.

  2. #32
    Susann Stjernborgs avatar
    Susann Stjernborg Susann Stjernborg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    158
    Det finns möjligen ett annat skäl till varför det skulle vara "bra". När en sida har under 500 fans tycks den ha mindre EdgeRank och har svårare att synas i flöde o Ticker. Passerar du 1000 fans blir det ännu lite lättare och jag har för mig att statistik visar att det sannolikt finns en sådan gräns vid 5000 fans också.

    Men att synas i flöde o Ticker är ju mest bara intressant om man når den målgrupp man är ute efter så det gäller ju i alla fall att ha en stor del av sina fans som är riktiga fans, annars är det inte så stor vits med det hela som jag ser det. Och att bara "ha" sidan med en massa fans gör ju inte heller någon nytta, om du inte är aktiv på sidan hela tiden och får fansen i sin tur att vara aktiva så sjunker återigen EdgeRank gentemot varje fan och sannolikheten att du syns i flödet när du väl postar något har sjunkit rejält.

    Nu ingår ju också negative feedback i Insights, visserligen inte utrullat till alla o verkar vara lite test. Men i negative feedback ingår alla som döljer en post (inte ogillar sidan, bara döljer en post). Med köpta fans borde man få mycket negative feedback. Frågan är om man i det långa loppet straffas med lägre EdgeRank om man har hög negative feedback ?

  3. #33
    Robingbgs avatar
    Robingbg Robingbg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    56
    Jag har testat det här med att köpa fans till en Facebook sida, skulle inte rekommendera det om man ska beställa till sin företags sida men är perfekt för mindre sidor som man inte bryr sig om att fansen är från alla möjliga olika länder.

    Jag beställde 2800 likes från denna sidan http://www.facebookgilla.se/ och fick cirka 2900 likes till min sida, dock var inte många av dom som gillade min sida svenskar men det ser grymt bra ut att kunna lägga in en liten box på min hemsida där det står "2800 personer gillar denna sidan"..

    Som jag ser det, folk drar folk. Ser man att en sida har mycket likes på sin Facebook sida så känns den bättre på något vis.

  4. #34
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Vad fick du för genomslag på de inlägg du gjorde på din fanpage? (fick du någon respons: likes på inlägg, shares, klick på länkar, ökade försäljningen etc.)

  5. #35
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Kom på en annan sak.

    Om man samtidigt kör Facebook PPC efter att ha "köpt fans", sänker det då kostnaden? (mer poppis fanpage = mindre annonspris) eller är det oförändrat (kanske ingen som testat, så får väl testa själv)

    Köpte på mig 700 fans för 200 kr, så får vi se hur klickpriser/cpm priser på facebook ppc går ...

  6. #36
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Många fans gör sken av att sidan är väldigt populär, vilket i sin tur ökar möjligheten att den personen också gillar sidan, i vilket man får en Äkta Fan. Många Fans föder ett intresse tänker jag. Eller har jag fel i mitt antagande?

  7. #37
    Robingbgs avatar
    Robingbg Robingbg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    56
    Citat Ursprungligen postat av Fjodor Visa inlägg
    Många fans gör sken av att sidan är väldigt populär, vilket i sin tur ökar möjligheten att den personen också gillar sidan, i vilket man får en Äkta Fan. Många Fans föder ett intresse tänker jag. Eller har jag fel i mitt antagande?
    Det är den uppfattningen jag har fått också, köper jag 2000 fans så försvinner vissa dock efter ett tag.
    Men många stannar också kvar och man får fler "äkta" personer som verkligen gillar för att dom gillar sidan på riktigt.

    Sen beror det väl på lite vad man har för sida med, en sida som "FREE IPHONE4 FOR ALL" lär ju få betydligt mer aktivitet än en sida som "Jannes SEO service".

    Patrik Berggren:
    Köpte på mig 700 fans för 200 kr, så får vi se hur klickpriser/cpm priser på facebook ppc går ...
    Berätta hur det gick efteråt, om du ser något resultat.
    Senast redigerat av Robingbg den 2012-01-06 klockan 04:20.

  8. #38
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Varför togs det första inlägget bort? Egenreklam? ;-)

  9. #39
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Stämmer bra det Fjodor och det är inte DarKzys första försök att göra reklam för sin egen sida. Och med sken om att det är en bra tjänst.

  10. #40
    angelica cs avatar
    angelica c angelica c är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    20
    Har det inte gått lite inflation i "Likes" ??
    Fast det är klart, folk kanske inte bryr sig om det...

    Men det är bra att det är innehåll som räknas! :-)

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Facebook likes till facebook page
    Av plekis i forum Sociala medier
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-24, 20:17
  2. Har du en stor svensk facebook gruppe?
    Av sonnur i forum Sociala medier
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-09, 18:31
  3. Lägg till ditt företag på MortWiki
    Av Mortfiles i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 23:42
  4. När uppdateras en Page Rank?
    Av eidos- i forum PageRank
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 06:41