Resultat 1 till 2 av 2

keywords

  1. #1
    DanneFs avatar
    DanneF DanneF är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    50
    kan man andvända hur många keywords som helst för att kunna bli hittad lättare på google, istället för 2-3 st ord.


    Om jag tex har en bilsida som säljer fälgar

    Kanske jag har tex, fälgar,bilfälgar, fälg

    men hittar den mer om jag har massa sökord som har med bilar och fälgar att göra?

    Tex , fälg,fälgar,bilfälg,bilfälgar,fälgar till bilen, fälg till bil.

    Hoppas ni förstår vad jag menar.

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Hej DanneF,

    Ja, i teorin så kan du använda hur många sökord som helst till en sida. MEN tänk på att det är många av sökmotorernas "regler" som motiverar varför du bara bör satsa på ETT sökord eller EN sökfras per undersida.
    META - Keywords används inte, så du ska inte tänka på det som dina "keywords" utan Google läser av sidan och bestämmer själv vilka sökord din sida fokuserar på. Du påverkar detta genom texten som du skriver och framförallt Titeln som du använder.

    En av grundreglerna är att du vill ha ditt sökord så tidigt som möjligt i din titel, och din titel får bara använda ett visst antal tecken. Så där har du ju ett garanterat problem med att använda en massa sökord till samma sida.

    Mitt tips är att varje gång du skapar en undersida så ska du fokusera på ett primärt sökord, och kanske ett par sekundära sökord. I ditt exempel kanske du kommer fram till att Fälg eller Fälgar är det bästa sökordet, så då kör du det som primärt. Bilfälgar och Fälg till bil kanske genererar trafik också, så då använder du dom som sekundära sökord. Gör en sökordsanalys för att komma fram till vilket av sökorden som är bäst att satsa på, använd det som sidans primära sökord. Och sen nämner du dina sekundära sökord i texten på sidan för att få relevans till de orden också.
    När du sen har lyckats med ditt primära sökord så kan du börja fundera på hur du ska öka fokusen på övriga sökord på den sidan.

    Lycka till!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Domännamn och keywords
    Av shad i forum Domänen
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-14, 14:33
  2. Meta keywords
    Av ZeroX66 i forum Optimering
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 11:38
  3. Google Keywords
    Av Purren i forum Sökordsanalys
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-12-28, 00:01
  4. Keywords i sökvägen
    Av HenrikAI i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 12:22
  5. keywords
    Av berraåsnobben i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-22, 09:44