Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 43 av 43

Låt oss få forumet att ranka etta på SEO

  1. #31
    SuperDanis avatar
    SuperDani SuperDani är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    STHLM
    Inlägg
    6
    Jag hade missat denna tråd. Självklart borde detta forum ranka etta på SEO, det är ju en helt fantastisk resurs! Jag skrev faktiskt ett blogginlägg om seo häromveckan - vilket jag normalt sett nästan aldrig gör - och nämnde seo-forum utan att länka. Vet inte varför jag inte länkade från början, det fanns ingen tanke bakom det och visst borde jag skämmas lite, men nu är det korrigerat i alla fall.

    http://www.superdani.se

  2. #32
    Wheys avatar
    Whey Whey är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    63
    Här blev det lite bloggat om SEO Forum tack vare Google SEO.
    Med SEO forum i titeln så syns det bra trotts att det är en relavitv ny blogg. Men den kommer ju å andra sidan inte vara ny för evigt.
    Senast redigerat av Whey den 2016-09-18 klockan 15:29. Anledning: avlänkats tills vidare

  3. #33
    Wheys avatar
    Whey Whey är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    63

    Forumet förefaller ha stigit markant i rank på några av de centrala begreppen det senaste vilket stämmer rent tidsmässigt med de länkar vi gjort hit. Kanske har googleseo på spotlife vart för alltför frikostiga för nu har SEO forum och bloggen gjort en rokad och vi har bytt plats. Forumet förtjänar platsen mycket bättre iofs

    Kan forumet bli ett på begreppet innan nyår tro?

    Tror att forumet länkats allt för ensidigt med texten just seo forum och verkar uppenbart må bra av en rikligare variation av länkningar från relevant innehåll. Forumet har också stigit drastiskt den senaste tiden på sökningen "SEO Google Ehandel" vilket är just den begreppsbilden som länkarna till forumet artikulerades från.

  4. #34
    Martin_Gs avatar
    Martin_G Martin_G är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    110
    Har länkat till forumet Här

  5. #35
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Citat Ursprungligen postat av Martin_G Visa inlägg
    Har länkat till forumet Här[/URL]
    Oh. Det var en gammal klassisk sajt i ny tappning.

  6. #36
    jakobias avatar
    jakobia jakobia är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    118
    Missat denna tråd, dock så blev det en länk igår ifrån fb när jag inte orkade förklara olika begrepp...

  7. #37
    Wheys avatar
    Whey Whey är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    63
    SEO E-Handel Sökmotoroptimering leder Google med begrepp som "SEO Kvalitet" och många begrepp runt omkring. Tack vare mina ömsinta och kärleksfulla vädjanden så länkar även de till SEO forum, vilket kan göra att forumet stärks kvalitativt, alternativt visar en rankare ettrighet.
    Senast redigerat av Whey den 2016-09-18 klockan 15:23.

  8. #38
    northsideaxels avatar
    northsideaxel northsideaxel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    23
    Här hamnade två länkar!

  9. #39
    Wheys avatar
    Whey Whey är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    63
    För att bli etta finns det väl också ganska goda anledningar att se över
    1 Antalet brutna utlänkar, en plugin kanske finns som tar bort dem?
    2 Borde väl gå att kunna optimera nyckelorden och description bättre?
    "seo, sökmotoroptimering, rank, optimering, google, sökmotor"
    description "Sveriges ledande forum inom sökmotoroptimering och internetmarknadsföring. Sveriges samlingsplats för SEO. Gratis att bli medlem."
    Saknar förmåga att inse vad "Sveriges ledande forum" tillför för något om forumet ska bli etta på "SEO" alla vet att det är ett forum och att det såvitt jag ser inte har någon konkurrens, varför inte vara funktionellt artigare mot spindeln och snacka lite mer klartext och inleda description med det viktigaste först"SEO Sökmotoroptimering...? Forumet låg i går etta på "Sveriges ledande" i hård konkurens med många tidningar etc. Kraften borde väl kunna utnyttjas bättre. Skulle vara intressant att veta vad alla experterna säger om det.


    tittar vi på ettan är inledningen extremt rak på sak
    Titel:Sökmotoroptimering & Sökmarknadsföring - SEO se
    description""Här kan du läsa våra guider om sökmotoroptimering som skrivs av oss på NetBooster. Sökmotoroptimering är något vi brinner för."

    nyckelordet 3 ggr sedan dess förkortning 1 gång.
    Det centrala med forumets placering bör väl rimligen inte ligga i inlänkarna?

    3 Varför utnyttjar seo forum inte det faktum att man länkar till varenda länkkatalog och skaffar några länkar tillbaka den vägen? Det borde väl kunna gå med tanke på att forumets länkar rimligen är mycket värda för en länkkatalog?


    Har dessutom lyckats få in en länk till SEO forum från Webbutveckling.
    Senast redigerat av Whey den 2016-09-18 klockan 15:25.

  10. #40
    Wheys avatar
    Whey Whey är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    63
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren Visa inlägg
    Hej!

    Jag ber er om en tjänst. Forumet har tidigare rankat etta på SEO på google.se men den har halkat ner lite till plats 4. De som ligger före är engelska wikipedia och seo.se som är fimpad från Guava och inte uppdaterad sedan 2008. Forumet bör mao vara etta.

    Om du har en blogg eller sajt och har möjlighet att länka till forumet så skulle det verkligen uppskattas. Om ni till exempel har en länklista i en kolumn på bloggen så hade det passat bra där. Ni är även hemskt välkomna att blogga om forumet och den nysatsning som jag håller på att göra.

    Skriv gärna i tråden om du länkar och från var och låt oss ge ryktepoäng till de som länkar.

    Jag är först ut och la in en länk på blogglista.se (PR 6).
    Hej igen kära vänner!
    Forumet rankar etta i dag även om platsen inte är stabil än. Har bland annat ordnat några länkar från bloggar inom SEO avdelningen för Urbota Instränkthet som så många inom Sökmotoroptimering varit intresserade av bloggarna har samtliga varit etta inom begreppet.

    [moderat]
    Senast redigerat av Whey den 2016-09-18 klockan 15:25. Anledning: Avlänkat tills vidare

  11. #41
    Siljes avatar
    Silje Silje är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    8
    Jag har i alla fall länkat på min blogg till detta forum. (skrev även om att jag använder er när jag läser/lärar mig om SEO)

  12. #42
    Luststugans avatar
    Luststugan Luststugan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    10
    Har lagt in länk på i min webshop.

    //Håkan

  13. #43
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Citat Ursprungligen postat av Luststugan Visa inlägg
    Har lagt in länk på i min webshop.

    //Håkan
    Det är fint att du engagerar dig. Men jag misstänker att du gjorde en sk. "necropost" som det heter på engelska nuförtiden. Alltså postar på ett ämne som är flera år gammalt och som kanske inte är relevant längre. Jim skrev detta 2011, seo-forum.se ligger överhuvudtaget inte topp 10 för mig. Och jag undrar hur mycket din länk är värd då den kanske saknar tillräcklig relevans och styrka. Men det är inte min sak att säga om Jim vill ha gratis länkar eller inte. Men vad jag har läst ska man försöka fokusera på kvalité framför kvantitet nuförtiden. Ta det bara inte som ett angrepp på din sida. Jag säger inte att din sida är dålig på något sätt men Google kanske inte uppfattar det som stark länk för just ett SEO Forum.

    Jim (kanske) borde lägga till förbud mot necroposting?

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Domainz.se satsar på seo, hjälp oss!
    Av FredrikNas i forum SEO-verktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 01:13
  2. (SEO) Få upp oss på top 3 på Google!
    Av Hansen i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-24, 15:10
  3. Etta på google, värt att köra AdWords?
    Av AKA_KALLE i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 13:51
  4. Forumet rankar etta på SEO
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 09:45
  5. Låt jorden få andas ut 1/2 Kl 19.55-20.00
    Av John Ivarsson i forum Övrigt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 19:49