Resultat 1 till 4 av 4

Frågor om underdomän

  1. #1
    SEOSnapes avatar
    SEOSnape SEOSnape är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    22
    När jag har hjälpt lite nära och kära med sökoptimering så har jag använt mig av samma domännamn, när jag lagt upp en hemsida med en kortare presentation på.

    Om vi säger att jag använder domänet "aaa.se" så skulle det t ex kunna se ut så här:
    www.advokatstockholm.aaa.se
    Vad blir det för skillnad mot att jag hade använt
    www.adovokatstockholm.se istället?

    Kan det vara så att Google endast känner igen aaa.se och därmed blandar ihop mina olika kunder? D.v.s. så att relevansen minskar då det finns många olika backlinks med många olika ankartexter. Jag har ca 10 st som använder "samma" domän.

    Eller kan det snarare bli bättre för mina underdomäner då mitt domännamn blir äldre, mer backlinks till domänet och har många olika sidor?

    Tack på förhand!
    Snape on a Plane!

  2. #2
    SEOSnapes avatar
    SEOSnape SEOSnape är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    22
    Då jag inte fått något svar har jag under tiden läst runt lite på forumet och såg någon som blev rekommenderad att läsa om subdomäner på http://www.seo-guide.se/doman

    Så om jag har förstått det rätt så borde jag ge min kund adressen
    "www.aaa.se/advokatstockholm"
    istället för
    "www.advokatstockholm.aaa.se"

    Ett till alternativ är ju som sagt att bara köra "www.advokatstockholm.se", men iochmed att jag har tio kunder som kommer använda "www.aaa.se/kundnamn", och tänker även starta upp x antal bloggar på aaa domänet så kanske jag helt enkelt får ett bättre resultat om jag spinner vidare på aaa domänet, och gör det starkare, än att jag köper ett helt nytt för varje kund?

    Ser ni något negativt med ovanstående lösning? Enda jag kan komma på är att det ser bättre ut att med enbart kundens namn eller sökord i domänet..

    Tacksam för svar!
    Snape on a Plane!

  3. #3
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Jag tycker att du antingen ska ha egna domäner, eller en blogg där du beskriver varje kund med ett inlägg.

    Titta lite på hur Urban använder sin http://www.gester.se/ till exempel.

  4. #4
    SEOSnapes avatar
    SEOSnape SEOSnape är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    22
    Tack för ditt svar!

    Då jag inte vill dubbelposta, svara gärna här inne: http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=7016
    Då både dessa trådar egentligen handlar om samma sak. Underdomän mot egen domän, fördelar nackdelar i stort, int enbart för specifik kund eller blogg.
    Snape on a Plane!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. 2 frågor om länkar
    Av an_na i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-12, 22:14
  2. frågor om wordpress
    Av Tobias Nyholm i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 13:30
  3. Frågor om regler!!!
    Av alle9134 i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-13, 14:33
  4. Frågor om sitemaps
    Av LisaT i forum SEO-verktyg
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-06-25, 20:50
  5. Några frågor om PR
    Av Pablo i forum PageRank
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 23:20