Det vore väl dock farligt att peka alla filer till en enda fil som säger "Ursäkta-vi-är-snart-tillbaka-sida". Vore det inte bättre i så fall att försöka behålla länkstrukturen så att "min-sida.html" fortfarande går till en "min-sida.html" på den nya servern som säger att hemsidan ligger nere. (går ju förstås fortfarande att läsa genom htaccess) På så sätt tappar du förhoppningsvis inte filer ur indexet. Och när google sedan kommer på besök igen så lägger han förhoppningsvis tillbaka originalsidan?
Men frågan är iofs om det är ens är bättre? Om google får timeouts borde han ju kunna misstänka att det är något problem med servern. (förutsatt att hemsidan inte ligger nere väldigt länga, upp till en vecka) Och när sidan sedan kommer upp igen ge tillbaka all weight som sidan hade innan?
Men jag har en väldigt bra idé till dig Gustav.

Kan du inte ta tillfället i akt och göra en lite undersökning. Vissa hemsidor låter du bara ligga döda och vissa andra gör du redirect till "Ursäkta-vi-är-snart-tillbaka-sida" och återkommer med vilket som fungerade bäst.