Resultat 1 till 13 av 13

Någon skriver i mitt namn!

  1. #1
    Smiths avatar
    Smith Smith är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    20
    Hejsan,

    jag är helt ny här på forumet men inte ny i SEO branchen utan har jobbat med SEO i spelbranchen under ett år.

    Jag har startat en sida och detta för att syssla med enbart white hat SEO.

    Har någon något bra tips på hur kan jag klara mig ifrån att personer skriver i mitt namn och postar bloggkommentarer med min URL utan min tillåtelse?
    Senast redigerat av Smith den 2011-08-04 klockan 15:00.

  2. #2
    MrBs avatar
    MrB MrB är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    155
    Det går inte.
    Har du skafat dig ovänner som vill smuts kasta dig ?
    annars har du ju inget att oroa dig för.

    så sägs det ju att en site inte kan ta skada av inlänkar
    Jobbar med webbaserad Schemaläggning mm

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Lite kan man göra faktiskt.
    Du kan kontakta de som tar in inläggen och be dem plocka bort dem helt enkelt.
    Sedan kan du se om du kan få rätt på IP-nummer på den som skickar in kommentarerna alternativt även den e-post-adress som används vid inläggen om det nu inte är din e-postadress han använder.
    Frågan är lite vad som du vänder dig emot. Är det att han länkar till dig eller är det innehållet i kommentarerna?

    Men du är lite beroende på välviljan hos dem som har bloggarna om de vill hjälpa dig.
    Men om det är omfattande så bör du ha en viss aning om vem det kan vara. För knappast att någon lägger ned tid på att försöka skada dig utan att något ligger bakom.
    Inlänkar kan inte skada, det kan nog diskuteras lite. Finns en gammal tråd om det här. Så helt tvärsäker på att det inte kan skada skall man inte vara.
    Finns mer om det på andra ställen.

    Om du får en omfattande länkning till din sida från lite konstiga ställen skulle jag se om inte någon har hackat sidan.

  4. #4
    Smiths avatar
    Smith Smith är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    20
    Hej Urban,

    tack för ditt utförliga svar.

    Jag tror, till skillnad från MrB, att maligna backlinks helt klart kan vara skadliga. Eftersom jag sysslar med storskaligt länkbygge på vardagarna vet jag att risken att bli sandboxad inte är mindre för nystartade sidor och jag skulle därför vilja ha full kontroll på vem som länkar till min sida, varifrån och på vilket sätt.

    Det ska dock tilläggas att en kombination och nofollows, follows, blogginlägg, sidomenylänkar, etc, kan ses som delar av en "naturlig" länkprofil och att alla länkar självklart inte kommer vara perfekta (även om jag önskade att de vore det).

    Jag fick tag i webmastern på bloggen och problemet är löst så mitt inlägg är mer en generell frågeställning i detta läge. Dock fullt relevant i mitt fortsatta arbete med sidan.

    Hursomhelst, kul att se att forummedlemmar här engarerar sig.


    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Lite kan man göra faktiskt.
    Du kan kontakta de som tar in inläggen och be dem plocka bort dem helt enkelt.
    Sedan kan du se om du kan få rätt på IP-nummer på den som skickar in kommentarerna alternativt även den e-post-adress som används vid inläggen om det nu inte är din e-postadress han använder.
    Frågan är lite vad som du vänder dig emot. Är det att han länkar till dig eller är det innehållet i kommentarerna?

    Men du är lite beroende på välviljan hos dem som har bloggarna om de vill hjälpa dig.
    Men om det är omfattande så bör du ha en viss aning om vem det kan vara. För knappast att någon lägger ned tid på att försöka skada dig utan att något ligger bakom.
    Inlänkar kan inte skada, det kan nog diskuteras lite. Finns en gammal tråd om det här. Så helt tvärsäker på att det inte kan skada skall man inte vara.
    Finns mer om det på andra ställen.

    Om du får en omfattande länkning till din sida från lite konstiga ställen skulle jag se om inte någon har hackat sidan.
    Senast redigerat av Smith den 2011-08-04 klockan 15:00.

  5. #5
    MrBs avatar
    MrB MrB är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    155
    Har aldrig sagt att jag tror att du inte kan ta skada av in länkar
    dock så sägs det att google har sagt det
    Jobbar med webbaserad Schemaläggning mm

  6. #6
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    187
    Fick ju nyligen en varning av Google för just "Onaturlig utveckling på inlänkarna", men utöver varningen har (ännu) inget hänt och efter att en del av länkarna försvunnit ur rapporteringen i webmaster tool är de nu tillbaks igen, med de misstänkt "fuffens" länkarna på plats. Det var inget fuffens med dem, men G räknar nu till nämrare två miljoner nya inlänkar och det är därför rimligt att de reagerade, även om sajten har många inlänkar sedan tidigare.

    Men att några strölänkar från forum och liknande skulle skada har jag svårt att tro. Tacka och ta emot - såvida inte det skrivna är förtal eller anorstädes olustigt. Då bör du ju reagera av det skälet.

  7. #7
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Citat Ursprungligen postat av Michael Bingmert Visa inlägg
    Fick ju nyligen en varning av Google för just "Onaturlig utveckling på inlänkarna", men utöver varningen har (ännu) inget hänt och efter att en del av länkarna försvunnit ur rapporteringen i webmaster tool är de nu tillbaks igen, med de misstänkt "fuffens" länkarna på plats. Det var inget fuffens med dem, men G räknar nu till nämrare två miljoner nya inlänkar och det är därför rimligt att de reagerade, även om sajten har många inlänkar sedan tidigare.

    Men att några strölänkar från forum och liknande skulle skada har jag svårt att tro. Tacka och ta emot - såvida inte det skrivna är förtal eller anorstädes olustigt. Då bör du ju reagera av det skälet.
    Måste bara fråga av ren nyfikenhet, Hur artade sig denna varning ? Meddelande i webmaster tools ?

  8. #8
    Partos avatar
    Parto Parto är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    13
    Tror inte man kan ta skada av inlänkar som många tidigare sagt, vore lätt att "slåt ut" konkurrenter på det viset. En sak man dock kan göra är att posta bloggkommentarer i någon annans namn och se till så att personens URL blir bannat av Akismet.

  9. #9
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Citat Ursprungligen postat av Parto Visa inlägg
    En sak man dock kan göra är att posta bloggkommentarer i någon annans namn och se till så att personens URL blir bannat av Akismet.
    Det förklarar att jag har hamnat i Akismetfiltret, trots att jag kommenterar ytterst sparsamt och inte spammar alls. För över ett år sedan kommenterade jag en del bloggar (några av dem med spammigt keyword och det ångrar och tar jag såklart avstånd ifrån numera), men det var först när min site började ranka bra ett halvår senare som jag hamnade i Akismetfiltret. Det är knappast en slump.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  10. #10
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Kod:
    http://www.bbwebconsult.com/en/tools/akismet-test
    Här kan ni kolla om ni är bannade från Aksimet

  11. #11
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Citat Ursprungligen postat av MOB Visa inlägg
    Kod:
    http://www.bbwebconsult.com/en/tools/akismet-test
    Här kan ni kolla om ni är bannade från Aksimet
    Jag ÄR bannad... typiskt.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  12. #12
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Citat Ursprungligen postat av MOB Visa inlägg
    Kod:
    http://www.bbwebconsult.com/en/tools/akismet-test
    Här kan ni kolla om ni är bannade från Aksimet
    Tror inte denna fungerar. Har någon någon fått ett svar att man inte är bannad?
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  13. #13
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Den funkar utmärkt från mig, men jag har hört från andra att den visar "fel", vet ej inte vad det beror på.
    Prova skriva i påhittat namn och webbadress och se vad den säger.

    Säger den "bannad" till alla namn och webbadresses du skriver i, så kommer den inte överens med din webbläsare av ngn anledning.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hur snabbt skriver ni?
    Av Michael Bingmert i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-08-23, 17:43
  2. www.namn.se vs namn.se
    Av Yesbox i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-02, 17:11
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 21:12
  4. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 00:56
  5. Jag söker dig som skriver om det som jag skriver om
    Av Marcus Westberg i forum Länkbyten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 19:37