Resultat 1 till 5 av 5

Avstängning för dubbla användarkonton

  1. #1
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Om jag ska lägga mig i off-topic-snacket.
    Jag tycker inte att det är rätt att kritisera (och skräpa ner) tråden. Gör en anmälan om du tycker det är fel, och motivera till en moderator varför du tycker det.

    Sen måste jag också säga att det kan finnas en naturlig förklaring till varför två personer sitter på samma IP. Jag har inte läst trådarna det refererar till och det kan mycket väl vara annat som tyder på att det är samma person, men som sagt, det finns ju populära caféer med fri uppkoppling, och det finns kontorshotell där alla sitter på samma externa IP. Att bara stänga av för att två personer postar från samma IP låter lite förhastat, men som sagt det kan mycket väl finnas annat som tyder på att det är samma person, och då ska det såklart stängas av


    (Inläggen flyttade från denna tråd http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=7130 då avstängning för dubbla användarkonton är en eget diskussionsunderlag. Urban G)
    Senast redigerat av Urban G den 2011-07-29 klockan 12:10.

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Tittar man på innehållet i de inläggen det gäller så är det rätt så uppenbart att det rör sig om samma person. Språkbruk, stil, tonläge stämmer och jag har sett vid andra fall att det är mycket svårt att i längre inlägg och svar ändra sin stil. Har varit andra medlemmar tidigare som försökt. Dessutom om det skulle vara en felbedömning går det bra att dm till forumets Twitter-konto.
    Senast redigerat av Urban G den 2011-07-29 klockan 12:16.

  3. #3
    snulles avatar
    snulle snulle är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    81
    Varför har man flera konton?

  4. #4
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    För att man först försöker sälja värdelösa länkpaket under ett namn med väldigt otrevlig säljtext(och därmed skaffar sig ett oseriöst rykte på forumet) för att sedan försöka kränga samma värdelösa länkpaket under annat namn men med en mycket trevligare ton för att inge förtroende eftersom man insåg att det kanske inte funkade så bra att skaffa kunder genom att be dem dra åt helvete om de har frågor gällande produkten i fråga

    Du kan hitta båda länkpaketsannonserna genom att följa länken http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=7130

  5. #5
    snulles avatar
    snulle snulle är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    81
    Citat Ursprungligen postat av Kimpo Visa inlägg
    För att man först försöker sälja värdelösa länkpaket under ett namn med väldigt otrevlig säljtext(och därmed skaffar sig ett oseriöst rykte på forumet) för att sedan försöka kränga samma värdelösa länkpaket under annat namn men med en mycket trevligare ton för att inge förtroende eftersom man insåg att det kanske inte funkade så bra att skaffa kunder genom att be dem dra åt helvete om de har frågor gällande produkten i fråga

    Du kan hitta båda länkpaketsannonserna genom att följa länken http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=7130
    Jag förstår nu. Undra hur mycket dom där kända bloggtjejerna tjänar på sin reklam dom har på bloggarna?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Dubbla adresser?
    Av bergteam i forum Domänen
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-09-13, 16:07
  2. Dubbla användarkonton: Eclipse och Angelica
    Av Tina Isola i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 10:01
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-28, 15:32
  4. Person med flera användarkonton?
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 19:07