Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 42 av 42

Samling av tips för att öka konverteringen

  1. #31
    dunkens avatar
    dunken dunken är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Sölvesborg
    Inlägg
    25
    Hittade en rätt intressant film som kan vara till nytta.

    Länk finns här

  2. #32
    eldirekts avatar
    eldirekt eldirekt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    1
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren Visa inlägg
    • Något som har funkat väldigt bra för mig är att ha uttalande från nöjda kunder och även bra citat från tidningsartiklar. Jag tycker att det är förvånansvärt att det inte används oftare på svenska sajter. Ha gärna med exakt datum och fulla namn (fråga efter godkännande först).
    • Snygg och tilltalande design som inte laddar segt.
    • Om det är en e-butik att ha företagsnamn, adress och telefonnummer väl synligt på sajten.
    • I många fall kan det passa att ha ett snyggt foto på sig själv och sitt namn. Det kan inge mer förtroende.
    • Att gå med i Trygg E-handel kan även öka konverteringen (exempel).
    • Att erbjuda en garanti. Till exempel pengarna tillbaka om man inte är nöjd, ångerrätt osv och ha detta väl synligt.

    Tips för att öka konverteringen för att få signups till ett nyhetsbrev:

    • Informera om vilken typ av information de kommer att få och hur ofta.
    • Ha med text att man enkelt kan gå ur listan när som helst genom att bara klicka på en länk i mailet.
    • Informera även om att deras e-post inte kommer att användas på något annat sätt och inte ges ut till tredje part.
    • Locka med rabatter och erbjudande som endast kommer att gå till prenumeranter.

    Tips för att få fler gilla till en sida på Facebook:

    • Ha med en anledning varför de ska gilla. I mitt fall med N.nu så säger jag att nya funktioner meddelas först på Facebook och sedan i nyhetsbrevet som kan komma några veckor senare.
    • Ha med gilla-knappen på flera olika ställen, på flera sajter och i flera format.
    • Ha en design på Facebook som lockar folk att gilla. Bra exempel är Red Bull
    • På din sida på Facebook så kan du erbjuda någon rabattkod eller annan information som endast är synlig för de som gillar sidan.
    Idag har många en tendens att vilja vara privata/anonyma..... Räkna lite på vad det kostar att skick mot postförskott......
    Vi testade i en månad med 0:- för alla betalsätt.... Gissa vad folk helst valde... (Såklart av olika anledningar....)

  3. #33
    Cobbs avatar
    Cobb Cobb är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    21
    Ett enkelt tips är att göra telefonnummer klickbara för smartphones. Jag såg inte det i listan. Med en bra placering av telefonnummret gör det enkelt för mobilanvändare att ringa direkt. Jag gissar att det ökar konverteringen samtidigt som du får lite extra statistik på de som ringer.
    xhttp://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-add-clickable-phone-numbers-for-smartphones-in-wordpress/

  4. #34
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    73
    Citat Ursprungligen postat av Cobb Visa inlägg
    Ett enkelt tips är att göra telefonnummer klickbara för smartphones. Jag såg inte det i listan. Med en bra placering av telefonnummret gör det enkelt för mobilanvändare att ringa direkt. Jag gissar att det ökar konverteringen samtidigt som du får lite extra statistik på de som ringer.
    xhttp://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-add-clickable-phone-numbers-for-smartphones-in-wordpress/
    Detta kan jag tänka mig fungerar riktigt bra, jag har själv suttit och copy-pastat med min smartphone och det är inte det roligaste... Klockren idé, tack för tipset!
    Måns Gullberg, grundare och SEO-ansvarig på Modifinder AB

  5. #35
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av Cobb Visa inlägg
    Ett enkelt tips är att göra telefonnummer klickbara för smartphones. Jag såg inte det i listan. Med en bra placering av telefonnummret gör det enkelt för mobilanvändare att ringa direkt. Jag gissar att det ökar konverteringen samtidigt som du får lite extra statistik på de som ringer.
    xhttp://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-add-clickable-phone-numbers-for-smartphones-in-wordpress/
    Håller med Måns, bra tips. Ska testa det där, tackar!

  6. #36
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Måste bara tipsa om denna sidan, faktiskt många riktigt bra saker som vi testade under tiden i London som hjälper till med konverteringen.

    http://goodui.org/

    Enjoy!

  7. #37
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    Tack för tipset! Faktiskt, kanon information. Vissa saker som med att man ska undvika fler kolumner är ju nonsens, men i det här stora hela mycket bra konverteringsinformation. Tack!

  8. #38
    zippoquicks avatar
    zippoquick zippoquick är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    15
    Funderar på om ett 020 nummer kan öka konverteringen. Vad tror ni?
    Det kanske inte är så viktigt numera men att ha ett riktnummer istället för ett mobilnummer har jag tyckt varit mer förtroende ingivande.

  9. #39
    Marcus Sandströms avatar
    Marcus Sandström Marcus Sandström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Ville tipsa om den här artikeln, och sidan överlag. Mycket bra info!

    http://conversionxl.com/why-simple-w...ically-better/

  10. #40
    zevens avatar
    zeven zeven är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    5
    Pop-ups, konverteringshöjjande med rätt erbjudande. Abandoned basket-mail också! https://econsultancy.com/ har väldigt bra info!

  11. #41
    itbmedias avatar
    itbmedia itbmedia är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    jun 2015
    Inlägg
    19
    Vilken live chat använder ni och varför?

  12. #42
    kevinsaptels avatar
    kevinsaptel kevinsaptel är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    feb 2019
    Inlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av dunken Visa inlägg
    SEO är ju som sagt en av dom viktigaste sakerna till att lyckas med E-handel men när det gäller att fånga besökaren till att bli just kund.

    Tänkte här som nybörjare i forumet men som erfaren e-handlare att detta med är intressant.

    Små detaljer på sidan kan göra en stor skillnad. Men kan ofta vara svårt att mäta om det kanske endast ger ett extra köp var tredje dag.

    Själv jobbar vi dagligen för att kunna få fler sälj genom olika nya saker. Webben utvecklas ju hela tiden och vissa saker är helt logiska medan andra får det att snurra runt i huvudet.

    Senaste tiden har vi börjat testa av hur det fungerar med Live chat, kommentarer som vi inte kan styra genom facebook med mera. Vi utsätter oss för att folk ska kunna kasta skit på oss men än så länge så är allt positivt. Vi vill ju inte sälja saker som inte folk gillar eftersom det gör inte kunden nöjd = handlar inte av oss igen.

    Jag delar gärna med mig av mer men vill få igång diskussionen först =)

    Så vad för små detaljer har du på din sajt som ger bra effekter, mer köp, fler som lägger till sig på din fb sida, nyhetsbrev eller liknande?
    Jag tror att digital annonsering är det bästa sättet att öka omvandlingar

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Optimera konverteringen i din webbutik
    Av AndersIvar i forum E-handel och konverteringsoptimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-06-26, 18:44
  2. Ge mig tips på bra CMS verktyg
    Av Janna i forum Optimering
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 22:04
  3. 100 SEO-tips!
    Av Jim Westergren i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 19:27
  4. Gratis är gott | Liten videoklipp samling
    Av cabdirazzaq i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 15:38
  5. Samling av resurser inom länkstrategier
    Av Jim Westergren i forum Länkbygge
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 01:05