Resultat 1 till 4 av 4

Dubbla titlar och Meta-värden på e-butik?

  1. #1
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Hej.

    jag har funderat på en sak ett ganska bra tag nu. Det är nämligen så att jag håller på med lite onpage-optimering på en redan publicerad e-butik. Saken är då att jag kom in i bilden när hemsidan redan var publicerad och inte så speciellt optimerad. Nu ska jag då ge mig på att skriva titlar och meta-värden på alla sidorna, Alltså kategorier och produktsidor. I och med att sidan är så stor som den är (c:a 11.000 länkar enligt webmaster tools) så blir det inte lätt att sätta en unik titel eller meta-värde på alla sidorna.

    kommer detta att straffa hemsidan från googles synvinkel? och vad har ni för förslag som jag kan göra för att förhindra detta.

    /
    Micke

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Title är viktig att den är unik för varje sida. Där ska du ha namnet på produkten på produktsidorna. Se min artikel om title.

    Resten av meta kan du stryka tills vidare. Det är mycket sämre att de är samma än att det är inte står något alls (keywords och description). Sedan när du har tid så bör du ha en bra lockande description som är unik för varje sida. Men du ska ju inte manuellt behöva skriva det för varje sida utan du plockar ju produktnamnet osv. Se här mer.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    title för produkter vet jag, och kan nog göra ganska unik. Men saken är ju då i kategorierna att vi har en massa underkategorier och serier av samma produkter.
    ett exempel är om man har en huvudkategori som heter katt och ett par underkategorier som innehåller olika serier av just katt, sedan i dom är det ju samma i varje fast då olika produkter men med samma serie under samma kategori.

    Hehe lite svårt att förklara utan att visa rent konkret hur jag menar. Men ungefär så ligger det till

  4. #4
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    jag kikade lite på länkarna som du skickade.

    Jag förstod nu att du menar produkterna för hemsidan. men det största problemet är att vi har jättemånga underkategorier, Innan jag började med detta så hade dom ingen titel eller något meta-värde alls. Och det var då jag skrev här för tänkte dubbelkolla för säkerhets skull att jag gör rätt så sidan inte straffas av google då.

    Så jag vet inte om det är lika bra då att jag inte skriver något i underkategorierna i och med att dom kommer ju få samma titel, Och kanske bara koncentrerar mig på produkterna och huvudkategorierna.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Förslag på att ta bort titlar på forumet
    Av Erik Bergman i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-01-30, 13:05
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-28, 15:32
  3. Fråga om duplicate titlar och metataggar
    Av martin_164 i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 17:34
  4. Problem med sidor och titlar (wordpress)
    Av godpuppet i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 00:46
  5. Var i hela värden??
    Av Tina Isola i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 08:45