Resultat 1 till 2 av 2

Borde jag ha olika domänägare om jag bygger ett nätverk i en nisch?

  1. #1
    qmikalis avatar
    qmikali qmikali är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    75
    Jag tänkte bygga ett antal siter inom samma nisch, t.ex. ett antal sportsiter.

    Borde jag då lägga tid på att köpa dem från olika leverantörer som loopia och binero, samt skriva dem på olika ägare, t.ex. några på mig och några på min fru? Rör sig främst om .se domäner och där så genererar loopia (eller .se) ett unikt namn för Holder, så då borde ju Google inte kunna se att de hör ihop. Eller?

    Får Google göra uppslag hos .se och se att det är mitt namn som står bakom domänen?

    Är det bra att sprida ut köpen, så alla inte har samma regdatum?

    Vad gäller för .nu domäner? kollar jag i loopias whois, så visas inget om ägaren utan bara att det är loopia som reggat domänen, så de borde väl vara hyfsat anonyma då?

    Om dessa saker inte har så stor betydelse, så reggar jag dem ju helst på loopia för att det är enkelt och man får samlad faktura. Alla andra reggar ju där, så det borde inte vara konstigt i googles ögon.

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jag har rätt många sajter och alltid haft mig själv och samma e-post i who-is. Ska man vara noga så är det faktiskt ett krav från domänregistratorn att who-is måste stämma även om det finns många som skriver falska saker där.

    Jag tror inte att det skulle spela någon betydlig roll i Google. Jag tror heller inte faktiskt att Google har tillgång till att göra uppslag mot .se domänen.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vad borde jag tjäna rent hypotetiskt?
    Av pingut i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-06, 21:31
  2. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-01-04, 15:33
  3. Kan jag bli straffad om jag pekar om 350 siter med 301?
    Av qmikali i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-08, 14:12
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 03:27
  5. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-18, 17:23