Resultat 1 till 8 av 8

Kom ihåg-lista på Onpage optimering

  1. #1
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Tjenare!

    jag tänkte vi kunde starta en tråd om vad man kan/ska komma ihåg att göra för Onpage optimering och samt andra nyttiga tips & tricks för att just Onpage-optimeringen kan bli bra.

    Nu vet jag dock inte om det redan finns en sån här lista på forumet, I så fall ber jag hjärtligt att admin flyttar eller tar bort denna tråden. Det som kommer in här ska jag försöka uppdatera allt eftersom.



    • Stark titel, Helst en som har något med det/dom tänkta sökorden att göra med.

    • Självklart en bra och sökmotorvänlig design.

    • Mycket content. Ha gärna med sökorden i texten om så är möjligt.








    Så, Nu har jag börjat med lite. Jag kommer personligen att ändra allt eftersom. Skriv gärna kortfattat så vi kan göra listan enklare att läsa.

    /Ortax
    Senast redigerat av Micke den 2011-11-08 klockan 13:47.

  2. #2
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Tror det mesta redan finns här: Svenska guider inom SEO

  3. #3
    cano404s avatar
    cano404 cano404 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    5
    Instämmer med listan.

    Något jag skulle rekommendera är att göra sin sida på en "CMS" vertyg ( kan man kalla dom det?) i form av Joomla, Drupal eller Wordpress. De två sistnämnda är otroligt SEO vänliga och har flera bra moduler/plug-ins.

  4. #4
    SEO-philippes avatar
    SEO-philippe SEO-philippe är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    25
    Det finns mängder med info redan, och detta skulle nog inte ens få plats i en tråd... Sök

  5. #5
    planas avatar
    plana plana är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    102
    Micke!!
    Det där är ju 17 år gamla tips, från 1995.

    Gör så att du läser ALLA inlägg i detta forumet. Det tar ca en vecka om du läser långsamt.
    Sen kollar du lite på WN.se Där står mycket samma som här så det går rätt fort.

    Sen kollar du på andra sidan Atlanten, http://forums.digitalpoint.com/

    Bara för att få lite perspektiv på saker. Där tar allt som har med Google att göra *minst* två veckor att ta sig igenom... Då är det bara en liten del av forumet!!

    Du måste läsa allt detta för att posta intressanta inlägg så folk orkar svarar. Om du läser det nu eller inom tre år, det är upp till dig.
    Det finns inga genvägar till den totala dominansen av kunskap!! :-)
    Även om många är frestade att tro det... Skola, kompis. That's the key to success!! :-)

    Lycka till!!

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Nåja fullt så länge har man inte sysslat med aktiv optimering som sedan 1995 plana.
    Går vi tillbaka i tiden så räckte det med att man skapade en webbplats, la in den på hädangångna Sunet så la den sig i toppen om bara nyckelordet fanns med en gång på sidan.
    Tittade nyss på ett ord som jag optimerade åt en kund för ganska precis 10 år sedan.
    Då fanns det ungefär 200 webbplatser som konkurrerade på ordet, nu idag får man multiplicera den siffran med 1.000.

    Men jag förstår att det kan vara lite problem att skaffa sig en överblick över SEO då informationsflödet ständigt ökar. Var och varannan webbplats skriver om hur man skall bete sig, en del tips bra en del direkt felaktiga. Vårt forum innehåller väl i huvudsak korrekta tips då felaktigheter eller tveksamheter oftast brukar påpekas av andra medlemmar.

    En bra start är att läsa Jims SEO-guide på http://www.seo-guide.se/ där finns grunderna samlade. Sedan utvikningar och fördjupningar finns i forumet på de mesta som står där.

  7. #7
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Plekis länkade Jims sida innan. Men denna lista är inte för någon som helst konkurrens för någon annans tipslistor eller dylikt. Det är många här på forumet (inklusive jag i början). Som i princip bara läser här. Då kan det vara bra med en liten "kom ihåg" lista, som då också gärna kan innehålla länkar. Allt för att det ska förenklas på bästa sätt för nybörjande entusiaster så som mig själv.

    Micke!!
    Det där är ju 17 år gamla tips, från 1995.

    Gör så att du läser ALLA inlägg i detta forumet. Det tar ca en vecka om du läser långsamt.
    Sen kollar du lite på WN.se Där står mycket samma som här så det går rätt fort.

    Sen kollar du på andra sidan Atlanten, http://forums.digitalpoint.com/

    Bara för att få lite perspektiv på saker. Där tar allt som har med Google att göra *minst* två veckor att ta sig igenom... Då är det bara en liten del av forumet!!

    Du måste läsa allt detta för att posta intressanta inlägg så folk orkar svarar. Om du läser det nu eller inom tre år, det är upp till dig.
    Det finns inga genvägar till den totala dominansen av kunskap!! :-)
    Även om många är frestade att tro det... Skola, kompis. That's the key to success!! :-)

    Lycka till!!
    Sjysst post.....

    men jag förstår dig. om nu du inte gör så som jag listat så vet jag inte varför du ens reagerar över mitt inlägg.

  8. #8
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Rand la ut en ny post idag som handlar om On-Page SEO. Håller inte med honom till 100%, det gör man väl aldrig, men där är fortfarande väldigt många bra poänger som säkert kan hjälpa när det gäller On-Page arbetet.

    http://www.seomoz.org/blog/4-graphic...e-optimization

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lista på svenska länkkataloger
    Av Jim Westergren i forum Kataloger
    Svar: 95
    Senaste inlägg: 2021-08-16, 09:54
  2. Lista på svenska sociala nätverk
    Av Jim Westergren i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2012-12-25, 07:48
  3. Lista på engelska sökmotorvänliga kataloger
    Av Jim Westergren i forum Kataloger
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-09-04, 16:52
  4. Onpage Optimering
    Av Boivin i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 19:27
  5. Nytt verktyg jag kom över
    Av Jim Westergren i forum PageRank
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 11:53