Resultat 1 till 2 av 2

Fråga om ankartext

  1. #1
    PeterGrons avatar
    PeterGron PeterGron är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    19
    Ponera att jag vill ta första placeringen på google.se på söktermen "thailändsk restaurang" och vidare säger vi att det är en väldigt hög konkurrens kring det sökordet. I det här exemplet heter mitt företag: Olles Stuga.

    Det är ju uppenbart att det är bäst att ha det exakta sökordet i ankartexten, men hur skulle det påverka om jag istället skrev ankartexten så här: "Olles Stuga - Thailändsk Restaurang"?
    Sökordet finns ju fortfarande men det är mer text och alltså mindre relevant för Google?
    Hade jag någonsin klarat att ta första placeringen genom att till största del länka på det sättet?
    Om svaret är ja; skulle jag kunna komma ta första placeringen genom bara länka med ankartexten "restaurang" eller "thailändsk"?

    Vi förutsätter att jag har länkkraften för detta och vidare att hemsidan hos Olle Stuga är sökmotoroptimerad för "thailändsk restaurang", dock finns det bara plats för 40-50 ord på landningssidan.

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    I teorin så kan du förstås ta förstaplatsen på ditt sökord utan perfekt ankartext och med mindre ord än vad som är optimalt. Du behöver bara göra mer av allt annat än vad du hade behövt om du hade perfekta ankartexter och en perfekt onpage optimering.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. fråga om pagerank
    Av Hertig i forum PageRank
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-24, 08:29
  2. Fråga om domänen
    Av lexander i forum Domänen
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 18:32
  3. fråga om nameservers
    Av Sonlard i forum Domänen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 00:01
  4. Fråga om registrering i webbkataloger
    Av closingbell i forum Kataloger
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-26, 17:22
  5. Fråga om mod_rewrite
    Av creo i forum URL-omskrivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 17:57