Resultat 1 till 12 av 12

Länkbygge av indier

  1. #1
    ekonomis avatar
    ekonomi ekonomi är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    11
    Hej,

    Jag har anlitat indier som hjälp mig med länkbygge. För billig penning har de gett mig hundratals länkar.

    Frågan är hur tunga dessa länkar är och om det är värt pengarna. 20 dollar för 100 länkar.

    Det är mest forum länkar och social bookmarking länkar med en liten relevant text intill länken. Exempel:
    forum.bikerowave.org/index.php?action=profile;u=3019;sa=summary

    Tack på förhand!
    Senast redigerat av Urban G den 2011-08-15 klockan 21:38. Anledning: Finns ingen anledning att länka aktivt till den profilen

  2. #2
    tap1ons avatar
    tap1on tap1on är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    67
    Forumprofiler är väldigt svaga länkar, speciellt då de inte alls är relaterade till din site.

  3. #3
    ekonomis avatar
    ekonomi ekonomi är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    11
    Förstår att de inte alls är lika starka som en länk i en relevant artikel.

    Min tanke är att de kanske ger lite iaf. Eftersom det finns en liten relevant text bredvid. eller? Bättre än inget med andra ord och 100 länkar för 20 dollar är inte så mycket pengar.

    Tack!

  4. #4
    tap1ons avatar
    tap1on tap1on är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    67
    Kolla på fiverr så kan du får 100 länkar för 5 dollar eller mer. Forumprofiler brukar oftast användas för att starka andra länkar istället, t.ex. artiklar eller satelit-sidor. Men det ger givetvis lite men finns mer prisvärda länkar du kan köpa för 20 dollar.

  5. #5
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av ekonomi Visa inlägg
    Min tanke är att de kanske ger lite iaf. Eftersom det finns en liten relevant text bredvid. eller?
    Jag har en kusin från landet som menar att det går att driva upp sajter med hjälp av profillänkar. Om jag nu förstod saken rätt så kan man göra såhär om du inte vill betala någon annan för att göra jobbet.

    Det är klokt att kolla så de forum du postar profillänkarna till är indexerade av Google, detta kan du kolla snabbt med Scrapebox. När du gjort en skörd med ett rejält gäng forum så kan du skapa en projektfil i Sick Marketing där du lägger ner tid på att spinna dina texter som inleder länken med stor variation både med scentence/wordspinn. Kör registreringsprocessen och posta sedan ut alla länkar men pinga dem INTE!

    Ta sedan listan med profiladresserna och se till så att dessa indexeras långsamt á la "drip feed" - dvs du ser till att G hittar dina länkar sakta men säkert och helst i relevant innehåll. Fixar du detta (vilket indierna inte gör, tydligen) så kan du få tryck med profiler om så önskas. Lägger man ner lite jobb så kan man hitta flera adresser som leder till profilsidan på vissa forum. Om min kusin har rätt så är detta tydligen en hyfsat bra metod om man är på profillänksnivån.

    mvh Anders

  6. #6
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Citat Ursprungligen postat av ekonomi Visa inlägg
    Hej,

    Jag har anlitat indier som hjälp mig med länkbygge. För billig penning har de gett mig hundratals länkar.

    Frågan är hur tunga dessa länkar är och om det är värt pengarna. 20 dollar för 100 länkar.

    Det är mest forum länkar och social bookmarking länkar med en liten relevant text intill länken. Exempel:
    forum.bikerowave.org/index.php?action=profile;u=3019;sa=summary

    Tack på förhand!
    Hej,

    Nej 100 Profil länkar för 20$ är bortkastade pengar, Sannolikt får du dem inte ens indexerade och även om dem skulle bli det så kommer de inte hjälpa dig att ranka bättre då du inte kommer upp i rätt densitet på sidan där du postar länken. Visst kanske de kan ge lite pagerank som kan vara bra för de sidor som ligger bakom,
    mer intern kraft v.s.a men för att få detta får du vänta 2 page rank cyklar och det är inte så ofta PG uppdateras now days.

    Skippa allt förutom artiklar som är skrivna för ditt område är min rekommendation !

  7. #7
    BarateaUs avatar
    BarateaU BarateaU är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    5
    Du kan använda "forum profilerna" angela/paul länkarna som satelitsidor, visst de finns inget kontent på dem.
    Men du kan alla fall få lite beskrivande text, sen kan du länka till profilerna istället så du bygger upp kraften för dem.

  8. #8
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    Inte värt det med forumprofiler. Alla profiler raderas ju förr eller senare.

  9. #9
    LoyalWriters avatar
    LoyalWriter LoyalWriter är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    108
    Du kan ju själv skapa den här typen av länkar rimligt snabbt helt gratis så varför lägga 20 dollar på det? Om det handlar om relevanta kommentarer som för hand lagts in på relevanta bloggar så är det en annan sak och helt klart värt pengarna.

    Citat Ursprungligen postat av ekonomi Visa inlägg
    Hej,

    Jag har anlitat indier som hjälp mig med länkbygge. För billig penning har de gett mig hundratals länkar.

    Frågan är hur tunga dessa länkar är och om det är värt pengarna. 20 dollar för 100 länkar.

    Det är mest forum länkar och social bookmarking länkar med en liten relevant text intill länken. Exempel:
    forum.bikerowave.org/index.php?action=profile;u=3019;sa=summary

    Tack på förhand!

  10. #10
    Seo Designs avatar
    Seo Design Seo Design är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1
    Är nog inte värt att lägga varken pengar eller tid på profillänkar. Även om den modell Anders beskriver skulle kunna ge dem ett högre värde.

  11. #11
    catchs avatar
    catch catch är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    79
    All exponering är väl ändå bra exponering? Sen om man finner det värt att betala för vissa saker är ju en prioriteringsfråga.

  12. #12
    ekonomis avatar
    ekonomi ekonomi är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    11
    Tack för alla svar!

    Jag har själv ingen tid att lägga på detta utan brukar använda mig av extern hjälp. Har en kille som hjälper mig med edu och gov länkar. Är dessa av något värde?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hastighet på länkbygge
    Av nejin i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 16:14
  2. Timpris för länkbygge
    Av tap1on i forum Länkbygge
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-10-03, 23:54
  3. Länkbygge | Boostpack 2
    Av Anders Tibbling i forum Länkbygge
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-09-18, 17:46
  4. Länkbygge | Boostpack 1
    Av Anders Tibbling i forum Länkbygge
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 08:03