Resultat 1 till 2 av 2

Vad tycker ni om "trial"-erbjudanden?

  1. #1
    mellows avatar
    mellow mellow är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    4
    Såg idag att det fanns några kampanjer på Adtraction för bland annat tandblekning och antirynkkräm. Dessa ger 69 respektive 80kr i ersättning till affiliaten.

    Erbjudandet går ut på att sälja ett gratis välkomstpaket där man bara betalar portot (29kr), men läser man det finstilta så förbinder man sig att ta emot det första ordinarie paketet också. Det ordinarie paketet kostar 898kr respektive 1194kr. Dessa fortsätter man sedan få var tredje månad till man säger upp prenumerationen.

    Själv ställer jag mig högst tveksam till att marknadsföra sådana erbjudanden, tror att det på sikt kan holka ur tilliten för att handla över nätet, speciellt för sådana som inte är så vana och som inte läser villkoren innan de glatt klickar i för att få ett gratis välkomstpaket. Ersättningen till affiliaten är också väldigt låg förhållande till det pris som man tar ut för produkten. I USA var ju sådana erbjudanden väldigt lukrativa för ett tag sedan men tror att FTC (Federal Trade Commission) mer eller mindre förbjöd det och alla trafikkällor slutade tillåta annonser riktade mot sådana erbjudanden.

    Däremot tycker jag att sådana erbjudanden där prenumerationen går att säga upp direkt är helt okej (t.ex. 3 tidningar och en premie) att marknadsföra, men att tvinga på ett "ordinarie paket" för ockerpris är inte okej.

    Vad tycker ni om detta och hur ställer ni er till det hela?

  2. #2
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Jag gillar inte dessa typer av erbjudande. Ser gärna att de förbjuds. Personligen skulle jag inte marknadsföra något som jag själv upplever som oseriöst.

    Tidningsprenumerationer nappar jag på ibland. Om reglerna är klara och tydliga samt att jag vet att de går att säga upp prenumerationen så tycker jag det är helt ok.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. "Onaturliga länkar har upptäckts" ("notice of detected unnatural links")
    Av Michael Bingmert i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-28, 17:41
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 08:51
  3. Vad tycker ni om lll.se?
    Av Seeger i forum Domänen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 12:42
  4. "2 timmar sedan" vad har hänt med forumt?
    Av wintzell i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 13:16
  5. Vad "händer" när man redirectar gällande SERPs
    Av cabdirazzaq i forum Domänen
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 14:05