Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 31 till 60 av 112

Lista över bra SEO-Verktyg

  1. #31
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Fredrik, gå gärna igenom dessa med: http://www.seomoz.org/blog/seo-tools-that-rock
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  2. #32
    catchs avatar
    catch catch är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    79

  3. #33
    ziggyzags avatar
    ziggyzag ziggyzag är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    17
    Har ni testat denna? Tycker den var ganska schysst.
    http://www.woorank.com

    Däremot tycker jag att de är väldigt svårt att hitta ett bra verktyg för att kolla inlänkar. Ett som är gratis då.

  4. #34
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Citat Ursprungligen postat av ziggyzag Visa inlägg
    Har ni testat denna? Tycker den var ganska schysst.
    http://www.woorank.com

    Däremot tycker jag att de är väldigt svårt att hitta ett bra verktyg för att kolla inlänkar. Ett som är gratis då.
    Jag skulle rekommendera gratis versionen av både Majestic SEO & Opensiteexplorer samt även gratis versionen av SEO spyglass. Dessa duger mer än väl och tror inte man kan kolla inlänkar på mycket bättre sätt generellt.

  5. #35
    aleands avatar
    aleand aleand är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    30
    Härlig lista!

  6. #36
    BjörnRs avatar
    BjörnR BjörnR är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1
    Jag brukar faktiskt använda mig av Meta Tag Analyzer
    Iof mest för statistikens skull då jag enkelt kan se mina länkar etc. på min egen webplats. Tex antal länkar, flest ord som ankarlänkar etc. Vilka ord som är ankarlänkar och vilka ord som överhuvudtaget är länkade.
    MTA är gratis och jag har genom åren alltid av (som sagt var mest statistikintresse) använt det på en rad egna webplatser. (Annars kan man ju alltid kolla konkurrenten eller kompisens statistik)
    /Björn

  7. #37
    Ralph Anderssons avatar
    Ralph Andersson Ralph Andersson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Örkelljunga
    Inlägg
    7
    Citat Ursprungligen postat av Petter Hedman Visa inlägg
    Market Samurai är ett grymt verktyg.
    Har ni det i er arsenal?

    Lägga till till listan?
    Hej en liten fråga är Market Samurai bra även vid Svenskt sökmotorarbete? Många sådan program är utformade för Engelska språket och ofta med USA som utgångspunkt.
    Consult Bizzniz

  8. #38
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Fick ett mail:

    Vore kul om du ville tipsa om mitt Excel plugin för SEO http://nielsbosma.se/projects/seotools/ under din verktygssektion.
    Så du kan ju ta en titt Fredrik och se om den platsar på listan.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  9. #39
    robsearchs avatar
    robsearch robsearch är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    7
    Riktigt bra lista! Jag vill även slå ett slag för SEOMetrics och SEOlytics som är två rikitgt bra verktyg, någon som har provat dessa?

  10. #40
    takemetothetops avatar
    takemetothetop takemetothetop är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    49
    Som jag nämnde i annan tråd, ett verktyg där man kan kolla 100 sökresultat åt gången hos Google:
    Engelska resultat
    Svenska resultat
    (Finns cirka 20 olika språk)

  11. #41
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Yahoo Site Explorer har nu lagts ner och behöver tas bort från tråden.

    Fredrik, du behöver gå igenom tråden och uppdatera listan.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  12. #42
    Jontzs avatar
    Jontz Jontz är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Malta
    Inlägg
    70
    Du betalar engångssumma + årlig avgift ("subscription") på Powersuites verktyg.

  13. #43
    mindphasers avatar
    mindphaser mindphaser är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    54
    Jag sitter och testar gratisvarianten av PowerSuite men får knappt några tillbakalänkar när jag testar SEO SpyGlass på mina egna sajter.

    Någon som använder detta verktyg? Hur bra hittar det tillbakalänkar jämfört med Open Site Explorer?

    Antar att programmet nyttar t.ex. Yahoo Site Explorer och då lär många av tillbakalänkarna försvinna nu...

    Tacksam för svar från er som använder Power Suite, verkar annars som ett trevligt verktyg.

    /mvh Johan
    Senast redigerat av mindphaser den 2011-11-23 klockan 10:12. Anledning: stavfel
    Driver kvällstid Eversoft AB samt SEO labbet

  14. #44
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    De flesta länkarna i programmet kom från Yahoo Site Explorer, men den har stängt ner sedan igår tror jag det var. Därför blir inlänkarna väldigt få, redan i helgen upptäckte jag att Yahoo var exkluderad. Företaget bakom PowerSuite hävdar att de håller på med en stor databas av länkar bara för att kompensera för bortfallet av Yahoo.

  15. #45
    mindphasers avatar
    mindphaser mindphaser är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    54
    Ja, det stämmer. Jag pratade nyss med supporten och inom några veckor kommer dom att köra igång med sin egna databas över inlänkar. Frågan är bara om den kommer vara i närheten av lika utförlig som opensiteexplorer och Majestic. I övrigt tycker jag själva PowerSuite trevligt att arbeta med.
    Driver kvällstid Eversoft AB samt SEO labbet

  16. #46
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  17. #47
    Daweys avatar
    Dawey Dawey är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    128
    Bra lista! Jag tänkte komplettera ett med ett inte lika välkänt optimeringsverktyg som jag själv använt och recensera som hastigast, Builtwith Optimizer: http://optimizer.builtwith.com/

    Du kan testa de allra mest grundläggande funktionerna gratis för en liten analys av din sida. Du kan också gratis göra en lista med flera sajter så att du kan jämföra dina konkurrenter och "spionera" på hur väl optimerade deras hemsida är. Deras "mellan"-abonnemang "Platinum" för $39.95/månad är något mera lättviktigt än SEOMOZ, men mer än hälften så billigt och faktiskt rätt prisvärt. Du för en klar översikt över alla dina sidor, samt råd och hjälp om hur du optimerar dom. Eftersom Platinum tar fem hemsidor, kan du t.ex. låta fem kunder dela på kostnaderna för ett abbonemang.

    Dessutom kan jag varmt rekommendera att gratis botanisera runt bland länkarna i Builtwith Trends: http://trends.builtwith.com/
    Du får en bra uppfattning om en del SEO-verktyg, applikationer och sajter som är "inne". Om du har slut på idéer kan du helt säkert få en hel del idéer till nya SEO-strategier!
    Trygga SEO-tjänster, SEO SPHINX
    Smart onlinemarknadsföring

  18. #48
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Pinglistan, eller listorna du hittar i denna tråd http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=7269&page=2

    Är efterfrågad av Dawey, som del i den eminenta seoverktygstråden.
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  19. #49
    Robingbgs avatar
    Robingbg Robingbg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    56
    Edit******
    Senast redigerat av Robingbg den 2012-02-11 klockan 01:12.

  20. #50
    Jennys avatar
    Jenny Jenny är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    5
    Hej. Bra lista! För att kolla position/ranking i olika sökmotorer har jag använt Free Monitor for Google. Jag tycker att det fungerar bra, du laddar hem det till din dator och dina keywords sparas. Vad tycker ni om det verktyget? Finns det någon anledning till att man inte skulle använda det eller att andra är bättre?

  21. #51
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Det finns en hel del olika verktyg, jag har tagit de "bästa" enl. personlig erfarenhet inom varje kategori, svårt att lista alla :-). En efterlängtad update till denna lista är också på väg!

  22. #52
    Robingbgs avatar
    Robingbg Robingbg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    56
    Tack för en bra lista som jag kommer återkomma till när det behövs.
    Hoppas den kommer uppdateras efterhand.
    Behöver content.

  23. #53
    Robingbgs avatar
    Robingbg Robingbg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    56
    Detta verktyget borde några ha nytta av:
    http://www.indexkings.com/

    Rapid Indexer submits your URLs to various statistic sites. These sites give a value of your URLs and also provide a free link back to your site. Our rapid indexer sends your URLs to over 15,000 sites which gives you that many one way backlinks and Rapidly gets your URLs indexed by Google!
    Behöver content.

  24. #54
    takemetothetops avatar
    takemetothetop takemetothetop är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    49
    Detta är bara till viss del ett "SEO-verktyg", men ganska intressant test. Man kan även jämföra olika sajter. (Man behöver ej fylla i E-mail)

    Marketing Grader

    "Learn how well you are doing across 3 critical areas of your marketing.

    Top of the Funnel
    Are you doing enough to bring visitors to your website and fill the top of your sales and marketing funnel? How are your content creation, optimization and website promotion skills?

    Middle of the Funnel
    How do you do when it comes to converting traffic into leads and leads into customers? Do your landing pages, conversion forms, email marketing and social media efforts compare?

    Analytics
    Do you know what marketing activities are working (or aren't working)? Do you measure your successes and failures?"

  25. #55
    thatjeevess avatar
    thatjeeves thatjeeves är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    40
    Hej.

    Vet ni om något bra gratistjänst för att göra sidkartor? Man ska helst kunna ange vilket språk.

  26. #56
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Ur ett lite mer utvecklarperspektiv skulle jag vilja lägga till dessa verktyg:

    http://www.fiddler2.com/fiddler2/
    Fiddler håller koll på alla HTTP requests. Du ser allt HTTP-relaterat i sin råaste form. Ett oumbärligt verktyg för webbutvecklaren. Jag använder den ofta för att ta reda på vilket affiliatenätverk som ligger bakom en specifik banner när siten har cloakade affiliatelänkarna. I verktyget ser du mao headers alla redirects som händer , ja allt verkligen.

    http://getfirebug.com/
    Ett annat helt oumbärligt verktyg är Firebug för firefox för att snabbt ta reda på vilken vilket element som är vad. tex snabbscanna ett nytt Wordpress-tema för att se att allt står rätt till (H1 site title?). Firebug är även bra när man designar sidan så kan du ändra css:en på sidan och se ändringarna live utan att hoppa mellan din editor och webbläsaren hela tiden. Finns dessutom mycket mer avancerad funktionalitet, javascript debuggning, DOM manipulation mm...

    Dessa är väl inte direkt SEO-verktyg men de bör ingå i varje utvecklares toolbelt som jobbar på webben.

  27. #57
    mindphasers avatar
    mindphaser mindphaser är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    54
    Jag har användet Ahrefs.com och deras gratiskonto ett par månader som komplement till andra verktyg och tycker det fungerar riktigt bra. Prissättningen känns överkomlig också. Så lägg gärna till det i listan över verktyg som kollar inlänkar.
    Driver kvällstid Eversoft AB samt SEO labbet

  28. #58
    Loffys avatar
    Loffy Loffy är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Johansson Visa inlägg
    [*]SEOmoz - Svårighetsgrad: 4/5 - Pris: från 99$ (Prova gratis 30 dagar)
    Tack för tipset om SEOmoz. Testar just nu deras 30 dagar free-version. Jag vill nämna, för andra newbies som jag, att det verkar som att seomoz.org har en uppsättning pedagogiska SEO-filmer och bloggposter. Den där Rand Fishkin verkar vara en skön snubbe.

  29. #59
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Inte ett program, men väl en sida att bookmarka för att lätt få reda på om PR och om den är äkta eller falsk mm, de vanliga programmen kan inte se skillnad på äkta/falsk såvitt jag vet.

    http://www.checkpagerank.net/

  30. #60
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Majestic har precis lanserat en rätt nice uppdatering. De har nu metrics likt SEOmoz's (pA/dA) dock så uppdaterar dem dagligen och det jag har hunnit "testa" så verkar de mer vettigt. Finns en bra bloggpost från Majestic som förklarar de nya Citation flow + Trust flow: http://blog.majesticseo.com/development/flow-metrics/

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lista över betalkataloger/portaler
    Av Elvis i forum Kataloger
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2013-05-07, 13:31
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-02, 15:51
  3. Lista över user-agent?
    Av Håkan Liljeqvist i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 15:25
  4. Lista över SEO-vänliga topplistor
    Av Tina Isola i forum Kataloger
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-09-04, 07:34
  5. Lista över användbara SEO-verktyg
    Av Carl-Gustav Öberg i forum SEO-verktyg
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 21:22