Resultat 1 till 5 av 5

SEO för personer som inte har någon som helst kunskap om det. Vad bör jag ta upp?

  1. #1
    McDavids avatar
    McDavid McDavid är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    48
    Hej!
    Jag ska hålla en kort föreläsning om SEO. Dessa personer har inte någon som helst kunskap om ämnet. Eftersom dessa personer har nollkoll behöver jag inte ta en avancerad kurs. Tänkte prata om all basicinfo men vad tycker du jag bör ta med?


    Mvh
    McDavid

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Hur lång tid har du? När du säger kort föreläsning blir det svårt att få med mycket om de inte kan någonting alls.
    Då är nog det bästa att förklara hur Google fungerar och hur man kan påverka sökmotorerna med hjälp av SEO kunskap.
    Har du mer tid än så kan du förklara mer om själva optimeringen, och förklara värdet i länkar och förändringar on-page
    till exempel.

    Mycket bilder och många praktiska exempel med företaget och deras konkurrenter är nyckeln till att få dom att förstå
    och uppskatta föreläsningen.

    Lycka till!

  3. #3
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    73
    En given sak och ta med är VARFÖR det är viktigt med SEO. Kanske också göra lite jämförelser med andra internetmarknadsförings sätt t ex så som hitta.se vilka enorma pengar folk lägger där. Sökningarna där är en myra i en höstack i jämförelse med sökningar gjorda på Google på samma sökord.
    Måns Gullberg, grundare och SEO-ansvarig på Modifinder AB

  4. #4
    Joachim Fs avatar
    Joachim F Joachim F är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    67
    Börja med att förklara grundligt och utförligt vad SEO är för något och vad det går ut på. Var tydlig här, annars tappar de bort sig redan från start. Som tidigare förslag, visa bilder, gärna målande bilder som beskriver just vad SEO går ut på. Berätta vad SEO är förkortat från för ord.

    Återkom till syftet med jämna mellanrum. I SEO-kursen, gå igenom grunderna som har med onpage-SEO att göra. Berätta om vad man kan göra och varför man gör det, samt vad som blir resultatet av det.

  5. #5
    McDavids avatar
    McDavid McDavid är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    48
    Tack för tipsen! Jag ska köra drygt en timma! Kommer bli bra som fan!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-16, 22:45
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 16:36
  3. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-12-23, 09:13
  4. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 14:46
  5. Jag söker dig som skriver om det som jag skriver om
    Av Marcus Westberg i forum Länkbyten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 19:37