Resultat 1 till 8 av 8

Förlorad rankning :(

  1. #1
    snulles avatar
    snulle snulle är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    81
    Jag satte in meta tag och på sökresultat tar google upp den texten istället som tidigare blev det text från själva sidan. Samma ord men sökresultat blev sämre. Varför då?
    Hade förväntat mig bättre resultat.

  2. #2
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Hur många placeringar förlorade du och hur länge har du förlorat dessa? Det är inte ovanligt med rörelse i SERPen och hör väl snarare till vanligheterna efter att man gör justeringar på sajten.

  3. #3
    snulles avatar
    snulle snulle är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    81
    Jag låg på plats 10 på mitt så kallade andra hands sökord, och plats 39 på sökordet. Jag märkte att det ändrades i serpen (serpen vet jag inte vad det betyder men det är säkert sökresultatsidan?) Några timmar senare låg jag på plats 33.
    Jag fyllde i meta tags och nu blev inte mitt andra hands sökord som jag gärna vill synas på borta för det skrev jag ej i metatags Jag hamna på plats 44 Men är nu upp i 40.
    Jag får se vad som händer då jag tagit bort metatags nu när dom uppdaterar igen när det nu kan vara?
    Verkar som att vissa får uppdaterat fortare än mig?

    Kanske bör tilläggas att sidan är helt ny.
    Ifall man får ok resultat som man är nöjd med, hur ska man bättra på rankningen? Jobba vidare med undersidor? Man ska väl inte börja ändra på startsidan bara för att man inte blev rankad 1? :P

  4. #4
    snulles avatar
    snulle snulle är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    81
    Nu är jag på plats 15 men det har inte uppdaterat än så får väl se vad som händer.. man kanske trots allt skulle ha haft kvar metatagen

  5. #5
    snulles avatar
    snulle snulle är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    81
    Tar jag bort mitt +g gilla i resultaten så hamnar jag på plats 80. Mycket märkligt!

  6. #6
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Du behöver inte vara orolig, men du kommer behöva en del tålamod.

    Jag tycker att du ska lägga tillbaka din Meta description. Den gör inget större för din ranking, men du kan till viss del kontrollera vad som står i resultaten.

    Att du hoppar mycket med en ny sida är helt normalt, och det kommer nog fortsätta så ett tag till.
    Att du ramlar ner till plats 80 när du klickade ut +1 får mig dock att tro att du är inloggad och har personligt sök igång. Ta bort det genom att logga ut och lägga till &PWS=0 i URL:en på resultatsidan.

  7. #7
    snulles avatar
    snulle snulle är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    81
    Det verkar märkligt. Går jag till annan dator och använde mig av webbläsaren Firefox blev jag plats 3

    Ska testa installera den webläsaren här nu och se vad resultat blir.

    Det är endel snack om att hamna i ett filter? Hur hamnar man där och hur vet man ifall man är i ett filter?

  8. #8
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Som sagt, se till att du inte är inloggad på ett Google-konto, och inaktivera personiigt sök (här till exempel http://www.google.se/history/optout).

    Om du vill, så skicka sökordet och URL:en i ett PM, så kan jag kolla hur du ligger till.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hjälp med högre rankning
    Av habbcraw i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-23, 13:58
  2. Ingen rankning/alexa
    Av habbcraw i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-30, 12:08
  3. XML-Sitemap påverkar rankning??
    Av Jim Westergren i forum Google
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 08:18