Resultat 1 till 5 av 5

TradeDoubler och google

  1. #1
    Dijays avatar
    Dijay Dijay är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    4
    Stöter ibland på sajeter som handlar om något specifik ämne (framkallning var det nog sist) och alla länkar ut är s.k. TradeDoubler-länkar. Kan man kalla det köpta länkar och hur ser google på detta?

    /Jay

  2. #2
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    När man talar om köpta länkar i SEO-sammanhang så handlar det uteslutande om länkar vars syfte är att ge länkkraft. I detta fallet så går länkarna om ett affiliatenätverk vilket gör att länkkraften uteblir och då faller det inte längre in under definitionen av köpta länkar. Å andra sidan finns det en annan diskussion om affiliate-länkar påverkar en sajt negativt men det är väl snarare spekulationer och jag har aldrig sett några exempel på att det skulle vara så.

  3. #3
    Dijays avatar
    Dijay Dijay är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    4
    Tack för svaret!
    Om vi vänder lite på frågan då. Hittade en av dessa sajter igen, denna var om fotoböcker, (finns på massa liknande sökord) ex. söker man på ordet fotobok på google så kommer den sidan upp först, egenfotobok punkt nu. Är inte den sidan jävig eftersom den har bara affiliate länkar ut (vad jag kan se). I min värld borde den ju kanske inte vara den mest relevanta sidan av alla eftersom det är bara sidor som medlem i någon form av affiliate som får länkar från den sidan. Vad tror ni?

  4. #4
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Å andra sidan kan man vända på det och fråga vem som inte är jävig idag? Idag fokuserar Google enbart på att leverera det bästa / mest uppskattade resultatet vilket innebär den sajt som har bäst inlänkar. Om den sedan är jävig eller ej spelar ingen roll så länge flest personer anser den vara bäst.

  5. #5
    Dijays avatar
    Dijay Dijay är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    4
    Så sant...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Skillnader på google.com och google.se?
    Av Erik Bergman i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-03, 11:10
  2. iLead och iSales Tradedoubler??
    Av svenska_hemsidor i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 10:42
  3. Tradedoubler nere?
    Av Max i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 00:47
  4. Google och inlänkar
    Av JohanN i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:07
  5. Eastpoint konkurrerar med TradeDoubler
    Av Maccke i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 22:24