Resultat 1 till 4 av 4

Länksamlingar...

  1. #1
    wert790s avatar
    wert790 wert790 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2
    Håller på att optimera en sajt åt min kund. Kollade vad siten hade för inlänkar hittills, och det visade sig att majoriteten är av denna typ: modererat. Har dessa någon som helst positiv effekt? Kan det tom vara så att man blir straffad av detta?
    Senast redigerat av Urban G den 2011-09-04 klockan 22:57. Anledning: Regel 1/ 2

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Länken jag tog bort gick till en länkkatalog. Inget märkvärdigt med länkar från svenska länkkataloger. Tillhör ett rätt så vanligt inslag vid optimering, antingen att man själv lägger in dem eller anlitar ett SEO-företag för att göra det.

    Om de ger effekt eller inte är lite svårt att svara på generellt, en länk kanske inte ger så stor effekt. Utan det är mer mixen i länksystemet som det kan hänga på.
    Straffad för det skulle jag i princip helt utesluta.

  3. #3
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Jag brukar som Urban säger variera mitt länkbygge och brukar använda mig av några katalogtjänster för att få en spridning av länkarna.
    Har gjort tester och i en relativt svår nisch, tog vi 2 st placeringar enbart med katalog länkar.

    Det finns en bra tråd här inne som du kan använda dig av för att hitta länkkataloger.
    Det finns tjänster dels där du behöver tillbakalänk och några där du inte behöver länka tillbaka.

    Lycka till med ditt bygge
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  4. #4
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Citat Ursprungligen postat av Petter Hedman Visa inlägg
    Det finns en bra tråd här inne som du kan använda dig av för att hitta länkkataloger.
    Det finns tjänster dels där du behöver tillbakalänk och några där du inte behöver länka tillbaka.

    Lycka till med ditt bygge
    Tråden om länkkataloger hittar du här.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)