Resultat 1 till 6 av 6

Displaynätverket visar fel annonser

  1. #1
    Joachim Fs avatar
    Joachim F Joachim F är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    67
    Jag tycker displaynätverket verkar vara väldigt trubbigt. I och med att visa fel innehåll(annons-områden) på fel plats menar jag då.

    Jag både annonserar och visar annonser på mina olika domäner och där jag visar så kan det dyka upp helt orelevanta annonser på sidorna.
    Jag har t.ex. en sida om en viss musik-genre och där visades mycket IT-annonser för allt från webbutveckling till SEO. En annons handlade om ren programmering vilket är fullkomligt orelevant för sidan. Sådana exempel försökte jag stoppa ständigt ett tag genom blockering av enskilda adresser.

    Och vänder jag på det och tittar på mina annonser som jag har ute så tycker jag klickandet sticker iväg något otroligt i displaynätverket utan att jag når avslut från dem. Jag börjar nu ana att det handlar om att även mina annonser visas på fel plats och blir bara en onödigt kostnad. Därför har jag stängt av displaynätverkets visningar och hoppas på en mer balanserad och korrekt utgång.

    Håller ni med och vad har ni för erfarenheter av detta?
    Senast redigerat av Joachim F den 2011-09-06 klockan 03:56.

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Att det visas IT-annonser på din musiksajt kan ju också ha att göra med att Google vet att du är intresserad av SEO, webbutveckling osv. Detta är cookie-baserat, se här. Till exempel hade jag ett tag en bannerannons från SEOmoz som verkade följa efter mig överallt på internet ... hehe.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    Joachim Fs avatar
    Joachim F Joachim F är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    67
    Ja precis, min tanke är att det beror på att jag har domäner på samma webbhotell som är inriktade på IT som musik-siten. MEN problemet kvarstår och bekräftas faktiskt om detta är fallet, för då visas ju annonserna felaktigt, inte bara på din och min utan genomgående om nätverket inte klarar känna av rätt. Och då blir display-nätverket ett onödigt medium att annonsera på med för dålig pricksäkerhet.

    Skulle vara intressant att se statistik på hur många som har flera domäner inom olika branscher på samma webbhotell och se fler mönster på detta inom andra branscher. Någon!?

  4. #4
    Boivins avatar
    Boivin Boivin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    39
    Nu vet jag inte hur du gjorde när du kollade vilka adresser som visades på din sida? Men om du bara "surfade" på din sida är det som Jim säger att andra annonsörer kan ha ReMarketing på som gör att de visas för dig.

    När du annonserar själv kan du ju ställa in exakt vilka domäner det ska visas på så där kan man ju hela tiden filtrera bort oönskade visningar eller göra en kampanj endast för vissa sajter i nätverket. Men visst håller jag med om att det inte funkar så bra. Låg konvertering överlag är bara förnamnet.

  5. #5
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Det har inget med ditt webbhotell att göra utan beror helt och hållet på den som surfar in på sidan. Jag har precis som Jim ett flertal stalkerannonser som förföljer mig överallt på nätet
    Logga ut från Google, töm web browser cachen och testa o surfa in på sidan igen.
    Sen testar du o gör lite sökningar på säg lån, kör lite sökningar på lån i olika variationer och sen surfar du in på din sida så kommer säkert hälften av annonserna att visa annonser för låneinstitut av olika slag.

  6. #6
    Joachim Fs avatar
    Joachim F Joachim F är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    67
    Jo så kan det nog vara! Missade länken du skrev Jim.

    Men bara till viss del, det kvarstår felriktade annonser inom helt andra områden även om jag tömmer cache eller byter till 3 andra "rena" webbläsare även fast det är mycket bättre nu. Display-nätverket verkar ändå spretigt och tycker ni att det är värt köra det som annonsör? Är det någon som är helnöjd med det och verkligen har hög konvertering från det? Hur gör ni i så fall för att få det?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Min sajt visar annonser från fel städer
    Av Nallets i forum Optimering
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-10, 11:15
  2. Sitemap visar "fel" url:er
    Av Navalis i forum URL-omskrivning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-03, 16:07
  3. Adwords Annonser
    Av phalbig i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-12, 22:13
  4. Dmoz world visar PR0
    Av Gustav i forum Kataloger
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-27, 01:51
  5. Google visar antalet sökningar?
    Av Joacim i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 23:27