Resultat 1 till 5 av 5

Google kan se om du har köpt länkar...

  1. #1
    LoyalWriters avatar
    LoyalWriter LoyalWriter är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    108
    Jag tror att i många fall så vet Google om backlinks är naturliga eller köpta.
    I min mening så är artificiella backlinks inte så smarta att använda då de skulle kunna leda till straff.

    Då en backlink är naturlig så brukar den återskapas på fler liknande sajter i samma område så att en grid av sajter med länkar skapas. Ju fler naturliga grids du har som pekar åt din sajt, desto större utdelning från Google. Det är också viktigt att låta tillväxten av länkar ske på ett naturligt sätt och inte via en explosion.

    Det var bara mina tankar omkring detta. Bakåtlänkar är viktiga men de måste skapas på rätt sätt...

  2. #2
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Det e klart dom vet, med det finns enkelt med tidskrävande metoder att komma ifrån detta.

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Hur effektiva Google är på att spåra köpta länkar och vad de gör åt det kan vi nog fundera en del på.
    Utan att bryta mot regel 2 så kan man bara titta sig omkring hur det fungerar i praktiken och se att det både fungerar samt är rätt så riskfritt.

    Men ett sätt att bygga länkar är att göra precis om du säger LoyalWriter. Se till att de är relevanta.
    Å andra sidan är det inte speciellt naturligt att alla inlänkar är relevanta. Så skall det vara naturligt är en mix av olika sorters länkar det mest naturliga.

  4. #4
    cmbrnts avatar
    cmbrnt cmbrnt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    2
    SEOmoz skrev om detta idag. Distilled hade en kund vars tidigare SEO hade satsat på enbart köpta länkar, och de skriver om hur de analyserar det läget för att se ifall det går att märka med hjälp av statistik ifall en sida med köpta (högkvalitativa) länkar skiljer sig från andra sidor med mer naturliga länkprofiler.

    Det går ju naturligtvis att fixa köpta länkar på ett snyggt sätt, men ju duktigare sökmotorerna blir på att analysera länkprofiler, desto mer riskabelt blir det. Därför skulle jag inte säga att det är helt framtidssäkert. Duktiga SEOer som vill använda köpta länkar som en del i sin länkstrategi lär dock inte ha så jättesvårt att diversifiera nog så att de köpta länkarna inte står ut som onaturliga.

  5. #5
    pejkas avatar
    pejka pejka är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    20
    När man köper länkar så brukar väl dessa komma från samma sidor oavsett hur många kunder som beställer? När en domän till slut har för många utlänkar som är totalt orelevanta börjar väl de plinga till hos Google? Eller har jag fel?
    Att köpa hemsida ska vara lätt. Vi på TCC Designs gör din hemsida.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Nu kan du påverka ditt eget sökresultat i Google!
    Av StefanBergfeldt i forum Nyheter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 09:12
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 15:52
  3. Kan google se källan?
    Av Djuxe i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-03, 14:46
  4. Verkar som om altus.se har släppts in i Googles gemenskap igen
    Av Bernt Johansson i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 08:54
  5. Har köpt en domän som är högt placerad
    Av Alexander i forum Domänen
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 20:40