Resultat 1 till 3 av 3

Internationell SEO

  1. #1
    carlespuyols avatar
    carlespuyol carlespuyol är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29
    Hej

    vad är bästa tillvägagångssättet för att SEO optimera 4 stora internationella sajter som är översatta på 4 olika språktex engelska, spanska, franska, tyska? inom gambling tex

    Ska man kontakta en byrå med lokala kontakter och ingen svensk seo byrå då?

    Ska man kanske börja med en sajt i taget eller köra på alla 4 samtidigt.
    Ska man välja ett språk i taget eller köra på alla?

    Vad återkommer seo bolag med för frågor / punkter när man kommer med en fundering som detta?

    mvh

    carlespuyol

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Bäst resultat är förstås att göra 4 olika optimeringar, från företag baserade i det specifika landet.
    Det finns företag som kan optimera för olika språk osv, men det är nog sannolikare att ett Tyskt SEO - företag har bättre kontakter i Tyskland än ett Svenskt / Engelskt om ni planerar att göra mer än enbart On-page optimering.

    Beskriv gärna lite mer vad det är du vill ha så blir det lättare att ge ett korrekt svar. Vill du att någon ska titta på din sida eller vill du att någon aktivt ska arbeta med din sida för att generera kunder? Om det är 4 stora sidor med rejäl budget hade jag absolut anställt någon som kan sköta det in house.

  3. #3
    carlespuyols avatar
    carlespuyol carlespuyol är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29
    starka varumärken som tex om nike ville toppa sökordet : löparskor ( inte lika stora sajter som nike självklart men förklarande exempel) målet är att få folk att regga sig o köpa varan genom micropayments där de mesta av trafiken kommer från själva produktvarumärket som säljs vilket är tacksamt.
    säljer ett starkt varumärke men vore bra ( tror jag) att även öka rankningen på varumärkets / produktens funktion ( löparsko) för att öka trafiken än mer.

    Behöver man heltidsanställa en seo person (som kan 4 språk) eller projekt anställa en person/byrå med kontakter i alla länder som sätter grunden och fixar onpage optimering ( fattas idag) sedan lämnar efter sig en seo strategi och taktik så att företaget ska kunna sköta grunderna själva i fortsättningen? när företaget skapar content osv, seo tänket i organisationen.

    ett större startprojekt som sedan puttrar vidare med en byrå som håller koll på placeringar osv, men själva kostnaden är mest i startfasen.

    har ett starkt community som ständigt ger inlänkningar och får mycket gratis.
    men nu vet jag ju inte vad byråer tar för att göra startprojektet så det kanske är billigare att anställa en person om han nu kan alla 4 språken? det blir svårt i sig bara det
    Senast redigerat av carlespuyol den 2011-09-08 klockan 17:25.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-13, 13:00
  2. Internationell sida Host-Domain
    Av nahom i forum Domänen
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-28, 22:06
  3. Internationell ehandel
    Av SimonSay i forum Domänen
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-13, 01:45
  4. Val av land för hosting av internationell sajt
    Av Mangee i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 17:57
  5. Internationell seo sökes
    Av Hjalmar i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 21:49