Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 43 av 43

Fråga angående serp och länkbygge

  1. #31
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Ett effektivare sätt att använda satellitsidor på är att optimera dem för närliggande ord till det som gäller för huvudsidan och se till man kan konvertera även från satellitsidorna.

  2. #32
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Ett effektivare sätt att använda satellitsidor på är att optimera dem för närliggande ord till det som gäller för huvudsidan och se till man kan konvertera även från satellitsidorna.
    Det är också ett sätt.

    Största frågan man först bör ställa sig: "Vad är syftet? Länkar eller fler siter att konvertera ifrån?"

    Det ena behöver inte utesluta det andra, men ofta kanske man vill ha ett lite "halvdolt länknätverk"

  3. #33
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Vore det dumt skaffa sig samma länkar till satellitsidan som jag har till huvudsidan?

  4. #34
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Några av dem kan du skaffa men inte exakt samma länkprofil eller allt för likt..

  5. #35
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Okej, så från samma artikelkataloger/länkkataloger men inte från nåt annat, t.ex bloggkommentarer?

    Ny fråga:
    Jag har läst att Google inte tycker om sidor med tillbaka länkar till länkkataloger. Jag tror jag är tvungen att ha länkarna på min sida för att dem ska synas i deras kataloger. Låt oss säga jag har cirka 5 st av dessa länkar på en separat sida. Är det farligt?
    Senast redigerat av Johnz den 2011-11-22 klockan 00:10.

  6. #36
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Citat Ursprungligen postat av Johnz Visa inlägg
    Hej,

    För cirkus två månader sedan köpte jag en domän som jag tänkte optimera mot ett sökord. Jag har nu byggt länkar ett bra tag, eller det är väl främst nu senaste veckan då jag förstod hur man skulle göra som jag har byggt förhoppningsvis bra länkar.

    I sökresultatet hos Google ligger jag nu på position #2 första sidan. Intog denna position för kanske 3 dagar sedan och där har jag nu legat sen dess. Det är en nisse som ligger ovanför mig med knappt några backlinks alls. Dagligen försöker jag bygga länkar och kommer förmodligen fortsätta i denna takt till jag når första plats.

    Nu till min fråga angående min text. Varför tror ni det är så att han lyckas ligga före min sida som är sämre optimerad än min och har knappt några backlinks? Hans domän är från 2010, kanske beror på det? Nu har jag i och för sig rest från plats 10 i Google till plats 2 på en vecka så jag kanske bara borde chilla och vänta tills jag är etta för det kommer troligen ske snart eller? Vad vet jag..

    Om ni har några tips, svar till mina frågor eller annat som berör ämnet så får ni gärna lämna en kommentar.

    Ha det!
    Det tar tid för att Google ens ska crawla dina länkar, kan ta veckor, månader och ibland år.
    Sen när den har crawlat länkarna, skall de hamna i index, och bara de som anses betydelsefulla hamnar där.

  7. #37
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Tack, men det löste sig på den fronten med tiden. Bara för jag bygger en länk nu ligger den ju inte live hos Google direkt.

  8. #38
    Bygger89s avatar
    Bygger89 Bygger89 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av MOB Visa inlägg
    Det tar tid för att Google ens ska crawla dina länkar, kan ta veckor, månader och ibland år.
    Sen när den har crawlat länkarna, skall de hamna i index, och bara de som anses betydelsefulla hamnar där.
    Hamnar inte alla länkar som crawlas i googles index ? Vad är då en "betydelsefull" länk egentligen ?

  9. #39
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Hehe, nej.
    Med så många länkar som skapas varje dag (läs spam) så klarar inte ens Googles en miljon servar att lägga in alla länkar i index.
    Jag har en polare som skapar en halv miljon Xrumer länkar en dålig dag, lol.

    Betydelsefull är något Google själv bestämmer, du har mycket större chans att få en välskriven artikel som folk tycker om och länkar till den i Googles index än en artikel som inte har en endaste länk till sig.

    Det har t.o.m blivit svårt att få bloggar på sidor som Wordpress att hamna i index, men också att stanna där.

  10. #40
    Bygger89s avatar
    Bygger89 Bygger89 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av MOB Visa inlägg
    Hehe, nej.
    Med så många länkar som skapas varje dag (läs spam) så klarar inte ens Googles en miljon servar att lägga in alla länkar i index.
    Jag har en polare som skapar en halv miljon Xrumer länkar en dålig dag, lol.

    Betydelsefull är något Google själv bestämmer, du har mycket större chans att få en välskriven artikel som folk tycker om och länkar till den i Googles index än en artikel som inte har en endaste länk till sig.

    Det har t.o.m blivit svårt att få bloggar på sidor som Wordpress att hamna i index, men också att stanna där.
    Det hade jag inte alls koll på. Men som du säger, om din polare som bara är 1 person lyckas skapa en halv miljon länkar på bara en dag så...

    Hur får man egentligen reda på när en nyskriven artikel är inne i googles index ?

  11. #41
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Enkelt, skriv in adressen till artikeln, sidan, inlägget du vill få info om i Googles sökruta.
    Vi tar ett exempel från sidan du har som din signatur:

    Den senaste artikeln på sidan verkar vara denna:

    http://www.artikelparadis.se/det-hem...-pa-coca-cola/

    Söker du direkt på den adressen får du detta svar av Google:
    Din sökning - http://www.artikelparadis.se/det-hem...-pa-coca-cola/ - matchade inte något dokument.

    DVS den är inte i index

    Men denna artikel t.ex
    http://www.artikelparadis.se/vilken-...entligen-bast/

    När man söker på den får man resultat och själva artikel kommer högst upp i sökresultatet, dvs den är i index.

    Har man 1000 tals länkar att kolla finns det givetvis program för det

  12. #42
    Bygger89s avatar
    Bygger89 Bygger89 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av MOB Visa inlägg
    Enkelt, skriv in adressen till artikeln, sidan, inlägget du vill få info om i Googles sökruta.
    Vi tar ett exempel från sidan du har som din signatur:

    Den senaste artikeln på sidan verkar vara denna:

    http://www.artikelparadis.se/det-hem...-pa-coca-cola/

    Söker du direkt på den adressen får du detta svar av Google:
    Din sökning - http://www.artikelparadis.se/det-hem...-pa-coca-cola/ - matchade inte något dokument.

    DVS den är inte i index

    Men denna artikel t.ex
    http://www.artikelparadis.se/vilken-...entligen-bast/

    När man söker på den får man resultat och själva artikel kommer högst upp i sökresultatet, dvs den är i index.

    Har man 1000 tals länkar att kolla finns det givetvis program för det
    Aha, då har full koll på det nu. Jag har en blogg som innehåller runt 240 inlägg och om jag vill se hur många av dessa inlägg som är i Googles index, hur gör jag då ?

    Du nämner att man kan kolla med hjälp av olika program. Finns något sådant program helt gratis på nätet ?

  13. #43
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Finns tyvärr inget gratis program jag vet om..

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Förvirrad angående sida som toppar SERP
    Av poneks01 i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-12-03, 16:07
  2. Feeder-sites och SERP
    Av justlyon i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-20, 14:45
  3. Fråga angående värdet på en inlänk.
    Av Niklas Aronsson i forum Länkbygge
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-26, 01:50
  4. Fråga angående bilder på blogg
    Av Zenmuron i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 10:38
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 14:06