Resultat 1 till 11 av 11

Lägga till AdSense

  1. #1
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Hej,

    Jag är ny när det kommer till AdSense, eller jag har prövat på det nån gång tidigare lite grann men nu vill jag pröva med en sida som faktiskt börjat dra lite trafik och rankar position 2 på sökordet jag rankar för.

    Är det läge tror ni att lägga till AdSense? AdSense skrämmer mig för jag vill inte förlora min SERP rank pga. av AdSense för jag har jobbat så hårt med att ranka bra med den nu (om det nu ens är möjligt). Vad tror ni? Kommer min sida sjunka i serpen om jag lägger till AdSense?

  2. #2
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Vad jag känner till så har AdSense marginell, om någon, betydelse på sökresultaten. Det har pratats om att Panda-uppdateringen skulle straffa sajter som hade övervägande mer reklam än innehåll men en eller två AdSense-enheter är ingenting du vanligtvis bör oroa dig för.

  3. #3
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Bygg vidare på sajten om du känner dig orolig för att du skall droppa i ranking och använd dig av ett större format på AdSense annonsen och använd dig av endast en större annons per inlägg och sida.
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  4. #4
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Kommer nog bara köra med den stora rektangeln till att börja med. Tack för era svar.

  5. #5
    magbobs avatar
    magbob magbob är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2010
    Inlägg
    48
    Jag får konstant mail från google att jag inte har "3 annonsenheter per sida och därför går miste om inkomster" var inte orolig för att droppa i serpen för att du lägger till Adsense. Så länge du inte överstiger 3 annonsenheter per sida så är det lugnt. Har du massa annan banner annonsering på sidan så bör du vara försiktigare.

  6. #6
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Vad menar du med mailen? Fattar inte.

  7. #7
    magbobs avatar
    magbob magbob är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2010
    Inlägg
    48
    Ibland granskar google sidor med adsense på, om de märker att adsense inte utnyttjas fullt ut skickar de ut ett mail till ägaren av hemsidan och berättar om åtgärder man kan göra för att utnyttja Adsense fullt ut. I grund och botten för att båda parter ska tjäna mer pengar.

  8. #8
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Ah, okej.

    Vilket anser ni vara effektivast då man i större del är intresserad av clicks och kanske inte att sidan ska se särskilt snygg ut? För tillfället har jag den fetaste fyrkantannonsen till vänster om min text högst upp, till vänster är alltså annonsen och till höger är början på texten. Bör jag strunta i textwrappen och istället köra på en fet annons högst upp och sedan texten längre ner? Eller bör jag kanske bara pröva mig fram? Äh, tänkte om någon hade nån idé. Vad jag har läst så ska det fungera bäst på det sättet jag har det.. men för mig fungerar det inte alls igår.

  9. #9
    evomedias avatar
    evomedia evomedia är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    21
    Har en kort fråga om regeln med tre enheter per sida.

    Gäller det bara adsense egna enheter eller menar dom andra annonser också?

  10. #10
    magbobs avatar
    magbob magbob är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2010
    Inlägg
    48
    Johnz du har rätt att det sägs att det är den effektivaste placeringen. Låt det gå några dagar innan du utvärderar annonsens effektivitet Om du vill kan du pma mig din domän så kan jag kanske ge dig lite tips.

  11. #11
    magbobs avatar
    magbob magbob är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2010
    Inlägg
    48
    Det gäller bara Adsense. 3 st AdSense enheter per sida/undersida på din sajt.

    Det är dock inte så populärt att blanda adsense med annan annonsering. En tumregel att gå efter är att ju mer trust din sajt har desto fler annonser förutom Adsense kan du publicera.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-28, 16:40
  2. Webmaster tools - lägga till sida
    Av Domine i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 00:58
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 14:54
  4. Lägga till i Svenska Kataloger
    Av JED i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 22:19
  5. Negativt att lägga till :: före varje länk?
    Av ThomasA i forum Länkbygge
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 19:29