Vi kan kalla min sida vitamin-kapslar.se

Syftet med sidan är att marknadsföra olika vitamin kapslar via affiliate.

Jag vill att när man kommer direkt in på huvudsidan vitamin-kapslar.se så ska det handla allmänt om vitaminer, vilket jag gjort nu. Jag har skrivit en artikel optimerad för nyckelordet "vitamin" som ligger direkt under vitamin-kapslar.se

Problemet blir sedan när jag ska marknadsföra nyckelordet "vitamin kapslar". Jag gjorde som så att jag skapade vitamin-kapslar.se/kampanj där jag sedan skrivit en artikel optimerad för nyckelordet "vitamin kapslar" tillsammans med olika produkterbjudanden.

Jag har försökt bygga lite länkar optimerat för "vitamin" till vitamin-kapslar.se och "vitamin kapslar" till vitamin-kapslar.se/kampanj

Google verkar dock prioritera vitamin-kapslar.se för nyckelorder "vitamin kapslar" istället för som jag vill: vitamin-kapslar.se/kampanj.

Blir det sämre rent SEO att jag valt att lägga artikeln optimerad för "vitamin kapslar" på vitamin-kapslar.se/kampanj istället för direkt på vitamin-kapslar.se ?

Jag vill ju så att säga inte att direkt när man kommer in på vitamin-kapslar.se att det ska bara listas en massa olika erbjudanden där utan ha en artikel som handlar allmänt om vitaminer. Men Google vägrar en så länge att ranka vitamin-kapslar.se/kampanj högre för nyckelordet "vitamin kapslar". Istället kommer vitamin-kapslar.se högre upp i rankingen och artikeln som ligger där är inte alls optimerad för nyckelordet "vitamin kapslar" utan rent allmänt om vitaminer.