Resultat 1 till 18 av 18

Search Love, London. 24-25/10 2011.

  1. #1
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    http://www.distilled.net/events/sear...sion-schedule/

    Tänkte höra om det är någon annan som ska åka dit i år. Jag var där förra året och tyckte det var mycket bra. Nu när jag dessutom flyttat till London är det självklart att jag kommer närvara, bara nätverkandet och minglandet är värt priset för min del.
    Om det är flera svenskar som ska dit så kanske vi kan styra upp en middag i samband med konferensen, kvällen innan till exempel? Meddela gärna i tråden vid intresse så kan vi PM:a lite kontaktuppgifter.
    Jag kommer även att försöka köra lite updates här på forumet från själva konferensen.

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Ser fram emot att höra vad du tyckte Niklas. Programmet ser intressant ut.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Jo jag ser verkligen fram emot det. Stephen Pavlovich och Wiep Knol var personliga favoriter från förra året,
    så det ska bli kul att se vad de har för något nytt att erbjuda i år. Hoppas fler härifrån kommer att närvara.

  4. #4
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Fortfarande ingen annan som ska dit? Vi åker dit med ett stort gäng, 16 personer, men hade varit kul att träffa fler svenskar där.

  5. #5
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Första 2 sessionerna i år var mycket bra. Framförallt Rand's snack om Sociala Medier. "Everything is easier with fans", och vi fick under en timme ta del av alla SEOMoz erfarenheter från Sociala Medier. Kommer nog få vänta tills senare med att ge highlights då jag mest tar notes under själva sessionerna. Ska försöka köra en stor sammanställning efter dagen.

  6. #6
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Här har vi en liveblog från eventet. Engelska, men den enda jag hittat so far.
    http://www.stateofsearch.com/categor...chlove-events/

  7. #7
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Efter 2 intensiva dagar med utbildning och festande är man nu tillbaks på kontoret med en mängd idéer och nya kontakter. Om det kostar 10 gånger så mycket nästa år kommer jag fortfarande att gå..... den bästa konferensen jag varit på.

    Kommer att göra en sammanställning under eftermiddagen eller morgondagen med de olika talarna och takeaways från varje session.

  8. #8
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hej Niklas,

    Förstår om du är busy men jag ser verkligen fram emot att höra dina key takeaways.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  9. #9
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Jag började faktiskt så smått igår, men insåg att det var ett stort projekt. Det kommer komma en gigantisk post om detta snart men får nog ge det ett par dagar till.
    Har även fått alla slides i PDF form från de olika talarna som jag kan dela med mig vid behov. Men lägger först upp en sammanställning. Sorry för att det tagit lite längre än väntat.

  10. #10
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Suveränt, stressa inte.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  11. #11
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Kul Niklas! Då hänger jag på dig nästa år!

    Jag drar till PUBCON i Las Vegas nu på söndag! Det blir nog uberfett!

    Mvh Anders

  12. #12
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Låter bra Anders, next year! Ha det trevligt i Vegas, jag vågade inte åka dit.....blir för dyrt, och då menar jag inte resa + PUBCON utan snarare VEGAS


    Här har ni en recap av dagarna.

    Eventet hette SearchLove och var på the Congress Centre vid Tottenham Court Road i centrala London. Distilled och SEOMoz var organisatörer. Där var sammanlagt 16 sessions plus en extra där alla talarna delade med sig av vars ett “hemligt” tips. Jag kommer att nämna mina 5 favoriter här.

    Duncan Morris (CEO Distilled) inledde med en kort introduktion innan det var dags för dagens första session.

    Rand Fishkin, SEOMoz: Everything's easier with fans.
    Rand började med att berätta om de olika sätten att marknadsföra sig som företag, och drog sen en jämförelse med inbound marketing. All fokus under denna session var runt ens fans, hur man skulle utnyttja facebook, twitter, bloggar och forum för att få engagerande fans som hjälper en att sköta marknadsföringen.

    Takeaways: Bygg communities runt de populäraste delarna av din business istället för att bygga en community runt hela brandet. Betala de personer som tidigt engagerar sig för att få dom att fortsätta. Alla brands, oavsett industri, ska kunna bygga ett community. Satsa tid och resurser på folket i ditt community, då kommer de att bli dina link builders.

    Det var en intressant öppning på konferensen, fick mig att tänka till lite. Särskilt då jag har stora problem med detta eftersom jag jobbar med recept belagda läkemedel som inte är särskilt populärt. Jag snackade lite med Rand på puben och fick många bra nya idéer vad gäller Social och Communities för vårt eget brand.


    Patrick Altoft, Branded3: Real world link building case studies.
    En helt underbar session från Patrick som visade hur link building ska gå till med hjälp av egna case studies. Han förklarade hur man skulle tänka som länkbyggare, vad för tools man skulle använda och vad för strategier man skulle använda.

    Takeaways: Bygg aldrig länkar när du nått förstaplatsen för ditt sökord, du kan bara förlora på det. Optimalt är att ligga precis före 2:an. Bygg aldrig länkar till en sida som du inte tycker är perfekt, att få ranking till en sida som är dålig kan vara dåligt för hela din domän. Se till så att dina contentwriters hela tiden vet vilka sökningar du får in mest trafik via så att de vet var deras fokus ska ligga. Uppdatera gammal content är ofta bättre än att skapa ny. Variera alltid ankartexter. Använd Google Suggest till din fördel, slå in ditt sökord, se vad Google rekommenderar, och bygg content och länkar för de sökningarna. Köp exakt matchande domäner, även för lång tail sökord. (Hans exempel var housesforsaleleeds.com)

    Hans företag har 3 developers anställda som inte gör annat än att bygga nya tools som de använder för att kontrollera data och för att underlätta för länk byggandet. Hans slides var oerhört imponerande och jag hade nog kunnat lägga till 10 andra Takeaways bara från hans session. Mycket givande.


    Stephen Pavlovich, Conversion Factory: What does a CRO – Expert bookmark.
    Här har vi killen som alla ville picka hjärnan på, killen är helt galet duktig. Hans jobb handlar om konvertering, och han är antagligen bäst i branschen. Hela hans session handlade om hur han arbetar, vad han använder, hur han tänker och det var väldigt inspirerande. Bland många bra sessions var detta min överlägsna favorit.

    Takeaways: Använd Evernote, alltid. Varje gång du ser något bra eller dåligt ska det fotograferas. Målet ska vara att varje sida ska konvertera perfekt. Alla sidor ska “sälja” något. Har du en första sida som inte säljer ska du sälja in att kunden ska ringa dig. En besökare som ringer dig köper 5 gånger oftare än en som bara besöker hemsidan. Och att sälja in ett telefonsamtal är inte svårt. Testa allt, och testa inte alternativ A mot B. Testa alternativ A,B,C,D,E,F,G,H,I. Begränsa dig inte till online världen, det har funnits en massa bra reklamer innan internet, hur kan det hjälpa din online verksamhet. Visa att dina produkter, berätta det inte.

    Jag pratade lite med Stephen efter ett par (ganska många!) drinkar den ena kvällen. Jag berättade om en kund där jag ökat deras besökare per månad från 25,000 till 40,000 under en 9 månaders period. Enbart besök från sökmotorerna, och enbart SEO arbete. Han tittade på sidan, gav mig 3 snabba tips om hur de kunde öka konverteringen och berättade att de 3 ändringarna som tog han 5 minuter troligen skulle påverka kundens försäljning mer än vad min trafikökning gjort. Det var rätt knäckande, men samtidigt lärorikt Han hade även en case study i sin session där han ökade ett brands konvertering från 2,8% till 11% på mindre än ett år. De ökade sina sales med över 50 miljoner dollar. Det var svårt att inte vara imponerad.


    Richard Baxter, SEO Gadget: Gamification, the art of getting everyone else to do the work for you.
    Kul session som man inte tänker så mycket på. Hur ska man belöna sina användare. Är det bättre att ge 1000 användare 100kr var, eller är det bättre att ge 1000 användare vars en lott där de kan vinna 100,000kr? Hur får du folk att hjälpa dig att marknadsföra dina produkter eller dina tjänster? Richard vet.

    Takeaways: Belöna alltid dina användare. Poäng, Badges, Status, Top lists. Allting handlar om att få fram tävlingskänslan och känslan av att det fått något. Det behöver inte vara dyrt, bara det är smart och belönande. Lämna mycket hemligt, berätta inte alltid vad de ska göra för att få sin belöning. Belöna folk för att de laddar upp content / kommentarer. det motiverar dom att fortsätta.

    Kul att lyssna på Richard, var en väldigt annorlunda session. En av Foursquares största snackisar bland deras badges var visst en kille som fick en badge för att han checkade in på en toalett på en flygplats. Folk som läste om hans badge körde flera mil till flygplatsen bara för att få sin j-la badge. Vad man än vill få gjort så kan man lösa det med lite lek och spel. Behöver man länkar, content, omnämnande…..lös det med hjälp av dina användare / kunder genom att belöna dom för att hjälpa till.


    Wiep Knol, Linkbuilding.nl : Making competitor analysis useful.
    Detta var den talaren jag såg fram emot mest av alla. Han hade en sjukt bra session förra året om länkbyggande, och det var bra i år igen. Allt i år gick ut på hur man skulle göra en konkurrent analys på under 2 timmar, och hur man skulle utnyttja informationen man hittade.

    Takeaways: Använd en lång checklist för din konkurrent analys, men använd bara de relevanta checkpointsen för varje konkurrent. Kolla upp alla, se var de spöar dig, fokusera på de sakerna enbart. Använd inte en massa vackra graphs, action points och siffror gäller.
    Exempel på Action Points: Högkvalitets länkar, .edu och .gov links, 301’s, Varför har dom fått “för bra för att vara sant” länkar, kan du få samma länkar? Leta efter deras bästa content, gör om och gör bättre, fundera på deras kvantitetslänk strategier. Använd informationen ordentligt, tänk inte Vad, Hur, Varför, tänk “Vad nu”. Det finns många bra tools, men det bästa är att skapa egna som gör vad du behöver.

    Wiep är sjukt duktig på att ta relevanta saker och förklara det simpelt. Han tänker ett steg längre än de flesta. Jag hade inte velat vara en konkurrent till honom, han använder alla olika tools som finns för att få reda på exakt allt om dig och sen angriper han dina styrkor för att spöa skiten ur dig….. och han är duktig på det. Väldigt intressant är det att se hur snabbt / simpelt han arbetar, men det som gör han duktig är hans “Vad nu”

    Övriga sessions var följande:

    Tom Critchlow, Distilled: Big Business SEO
    Mat Clayton, Mixcloud: The next level of social integration
    Will Critchlow, Distilled: The modern SEO’s toolkit
    Joanna Lord, SEOMoz: Social Media, are you keeping up with the Joneses?
    Joost de Valk, Yoast: Wordpress SEO
    Rob Ousbey, Distilled: Outreach, Is it all about the hustle?
    Wil Reynolds, SEER: Your content strategy is part of your link building strategy
    Ciaran Norris, Mindshare: Personalisation, Profiles and Privacy
    Hannah Smith, Distilled: The past, present and future of Link bait
    Martin MacDonnald, OMD: How brands should do SEO.
    Will vs Rand: Head to Head, Live site reviews.


    Har tillgång till alla PDFer, kommer få tillgång till alla videos under nästa vecka, det var ett underbart event. PM’a om ni vill ha mer information.

    Sorry för lång post!

  13. #13
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av Niklas Aronsson Visa inlägg
    Låter bra Anders, next year! Ha det trevligt i Vegas, jag vågade inte åka dit.....blir för dyrt, och då menar jag inte resa + PUBCON utan snarare VEGAS

    Sorry för lång post!
    Ja det kostar en slant. Jag tog lyxig businessclass med BA och en King size Panoramasvit på 5-stjärninga Encore, det är 36 papp. Men fan, hur ofta är man i Vegas!

    Grymt bra post!! Mycket intressant. Vi måste talas vid snart.

    Mvh Anders

  14. #14
    ewestergards avatar
    ewestergard ewestergard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    139
    Tack för en klockren summering Niklas. Blir riktigt taggad att åka på ett event!

  15. #15
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Tack för feedbacken grabbar, det uppskattas! Jag skickar er ett PM när jag fått tag på Videon från konferensen så löser vi så att ni kan uppleva konferensen i efterhand.

    Anders, fan det låter som en riktig höjdare. 36k är ju en hel del, men är det inte det man ska ha pengar till? Att njuta av Vi skickade 16 pers till SearchLove och det var väl inte helt billigt heller. Chefen var inte helt imponerad när vi fick vår invoice
    Riktigt avundsjuk på din Vegas resa, du måste berätta mer när du kommer tillbaks. Ha en underbar resa!

  16. #16
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hej Niklas,

    Tack för din text. Jag blir avundsjuk faktiskt. Jag tror mycket där kan tillämpas på N.nu faktiskt. Skicka gärna mig mer info via PM eller lägg upp i tråden. Tack
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  17. #17
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av Niklas Aronsson Visa inlägg
    Anders, fan det låter som en riktig höjdare. 36k är ju en hel del, men är det inte det man ska ha pengar till? Att njuta av Vi skickade 16 pers till SearchLove och det var väl inte helt billigt heller. Chefen var inte helt imponerad när vi fick vår invoice
    Riktigt avundsjuk på din Vegas resa, du måste berätta mer när du kommer tillbaks. Ha en underbar resa!
    Tack Niklas! Jag kommer inte komma i närheten av din informationsinsamligen kanjag säga redan nu.
    Men jag ska dela med mig av upplevelsen så gott jag kan. Vi hörs absolut lejter on!

    Mvh Anders

  18. #18
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Hej Jim, jag skickar ett PM i veckan med lite mer information. Vi får access till videon idag också visst.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Nya Ranking Factors för 2011
    Av Niklas Aronsson i forum Nyheter
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-09-26, 14:09
  2. SEO-träff i Malmö 31/5 2011
    Av Jim Westergren i forum Träffar
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-06-08, 08:37
  3. 25 sajter bortskänkes
    Av pisod i forum Nyheter
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 23:53
  4. Tävling - vinn 25 dollar
    Av latehorn i forum Kataloger
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 06:35
  5. Search Engine Strategies, London
    Av Victor i forum Nyheter
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-02, 08:28