Resultat 1 till 7 av 7

Behöver lite svar ASAP

  1. #1
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Facebook släpper när som nya timeline och en stor buzz just nu är denna cover bild som kommer högst upp, Det är en 853x315 stor bild som säkert människor kommer hitta 50 olika sätt att tjäna pengar på. Insåg själv värdet i denna för 3 el 4 dagar sedan.

    Har bästa placeringen på de mest värdefulla sökordet och typ alla andra också, Även första plats på bild söker och utöver det första placeringen med fan pagen på Googles egna sök.

    Anyhow, Så kommer det bli överdrivet med trafik, Tittar vi på söktrafiken nu / hur många som har funktionen så skulle pekar den på 800 000 unika dag när resterande får den. Men en 100% summa bör vara +50 000 /dag.

    Har vart vart overload med att bygga sidan, ta platserna, göra bilderna... m.m så har först idag hunnit börja titta på eventuell reklam och kontaktat lite random firmor.

    Signade adsen inatt, fortfarande ej godkänt, Inget annat säkert förutom att vi kommer stoppa in någon tjänst där man kan köpa lite bilder.

    Sidan kommer med största sannolikhet säljas nästa vecka men skulle vara bra med lite cash flow stats till dess. Alla råd / tipps är tacksamma.


    1: Hur långt tid tar det normalt att få adsens godkänt ?

    2: Vad är mina bästa alternativ ?


    Är mer än måttligt förstörd efter dessa dagar så därför vet jag knappt vad jag skriver.

    Jo är det någon som vill ha gratis reklam så gör lite av dessa covers, släng på en logga och skicka till mig så lägger jag upp dem ! win/win

  2. #2
    ostlunds avatar
    ostlund ostlund är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    80
    Jag väntade i 6 månader ungefär utan att bli godkänd. Sen skrev jag i adsense forumet och min ansökan blev godkänd efter någon dag. Men räkna med att vänta 1-2 veckor i normala fall.
    Henrik webbutvecklare i Göteborg

  3. #3
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Det låter som du kanske behöver en kompanjon, så att du får lite hjälp med arbetet.
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  4. #4
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Gjorde en ansökan om AdSense för ett par dagar sedan och den blev godkänd bara någon dag efter. Konstigt att det tog 6 månader för dig, måste vart nåt som blev fel.

  5. #5
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Citat Ursprungligen postat av ostlund Visa inlägg
    Jag väntade i 6 månader ungefär utan att bli godkänd. Sen skrev jag i adsense forumet och min ansökan blev godkänd efter någon dag. Men räkna med att vänta 1-2 veckor i normala fall.
    Okej, Det är inte bra, Har ca 8 timmar kvar nu bara :/

    Citat Ursprungligen postat av Petter Hedman Visa inlägg
    Det låter som du kanske behöver en kompanjon, så att du får lite hjälp med arbetet.
    Någon som är kung på FB Open graph och kan programera mot Oauth och api skulle jag behövt men det är omöjligt att hitta just nu. Har letat hela veckan samtigit som jag försöker lära mig det själv men det är inte helt enkelt iaf inte under dessa förutsättningar.

    Någon som är riktigt vass på msql skulle jag också behöva.

    Citat Ursprungligen postat av Johnz Visa inlägg
    Gjorde en ansökan om AdSense för ett par dagar sedan och den blev godkänd bara någon dag efter. Konstigt att det tog 6 månader för dig, måste vart nåt som blev fel.
    Då håller jag tummarna för min ansökan

  6. #6
    motborgares avatar
    motborgare motborgare är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    18
    Ett hett tips är att du får trafiken innan du börjar försöka sälja den till annonsörer?

  7. #7
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Citat Ursprungligen postat av motborgare Visa inlägg
    Ett hett tips är att du får trafiken innan du börjar försöka sälja den till annonsörer?
    Har jag skrivit någonstans om att sälja till annonsörer ?

    Jag är ute efter ett annons nätverk i likhet med Adsens, Commision junktion & oneNetwork som kunde kopplas in snabbt. Men nu har timeline inte rullats ut ännu vilket gav mig utrymme till detta.

    Ett hett tips från mig är att du slutar skriva dumma svar när du tydligen inte har så mycket koll ! Tack hej !

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Behöver lite tips om annonsplacering
    Av Kimpo i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 22:08
  2. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-10-20, 20:45
  3. Behöver lite hjälp
    Av FireBirD i forum URL-omskrivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-10, 15:43
  4. Söker råd/svar till mitt SEO-försök.
    Av Rawland Hustle i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-02, 10:37
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 12:32