Resultat 1 till 6 av 6

Straffad 200 placeringar....

  1. #1
    pleyyas avatar
    pleyya pleyya är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    23
    Min huvudsida har gått från plats 4 på mitt huvudsökord till plats 200 över natten, har legat där 3-4 dar nu. Alla mina undersidor rankar som innan, var kan det bero på?
    Siten är ca 2 månader gammal, all text är unik, har inte använt mig av några fula metoder. Har dock skrivit en hel del artiklar på länksidor på engelska, men det har jag gjort för undersidorna med och de har inga problem.
    Ett par saker som jag gjorde dagarna och eller veckan innan siten dök

    - Ökade frekvensen av min keyword sentence i texten, från typ 0.8 procent till kring 1.2 procent. Jag tyckte det såg hyfsat ut. Kanske lite mycket upprepningar i texten. Men jag har det i titeln, description, h1, h2 , h3, i bold, upprepat 6 ggr i texten. Har jag överoptimiserat ?
    - La en redirect 301 från http xxx till http www xxx
    - Jag byggde inga länkar alls under typ 1 och en halv vecka. Innan dess hade jag byggt kanske 200 länkar på 4 veckor.
    - Jag märkte att jag hade fått typ 70 länkar från en och samma domän, dock lite olika titlar på länkarna, och olika undersidor. Vet inte riktigt hur det gått till men jag skrev ett inlägg på nån blogg och efter det så har det dykt upp en massa länkar. Jag har bara kring 200 länkar totalt så 70 är en rätt stor det.

    Vad tror ni det beror på ?????

  2. #2
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Citat Ursprungligen postat av pleyya Visa inlägg
    - Jag byggde inga länkar alls under typ 1 och en halv vecka. Innan dess hade jag byggt kanske 200 länkar på 4 veckor.
    Där har du problemet

  3. #3
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Citat Ursprungligen postat av pleyya Visa inlägg
    Min huvudsida har gått från plats 4 på mitt huvudsökord till plats 200 över natten, har legat där 3-4 dar nu. Alla mina undersidor rankar som innan, var kan det bero på?
    Siten är ca 2 månader gammal, all text är unik, har inte använt mig av några fula metoder. Har dock skrivit en hel del artiklar på länksidor på engelska, men det har jag gjort för undersidorna med och de har inga problem.
    Ett par saker som jag gjorde dagarna och eller veckan innan siten dök

    - Ökade frekvensen av min keyword sentence i texten, från typ 0.8 procent till kring 1.2 procent. Jag tyckte det såg hyfsat ut. Kanske lite mycket upprepningar i texten. Men jag har det i titeln, description, h1, h2 , h3, i bold, upprepat 6 ggr i texten. Har jag överoptimiserat ?
    - La en redirect 301 från http xxx till http www xxx
    - Jag byggde inga länkar alls under typ 1 och en halv vecka. Innan dess hade jag byggt kanske 200 länkar på 4 veckor.
    - Jag märkte att jag hade fått typ 70 länkar från en och samma domän, dock lite olika titlar på länkarna, och olika undersidor. Vet inte riktigt hur det gått till men jag skrev ett inlägg på nån blogg och efter det så har det dykt upp en massa länkar. Jag har bara kring 200 länkar totalt så 70 är en rätt stor det.

    Vad tror ni det beror på ?????
    Svara på detta så ska jag se om jag kan hjälpa dig

    1: Som jag förstår der så länkande du genom att publicera texter artiklar, +400 ord ?
    2: Hur många ord innehöll dem ?
    3: Va texterna unika inför Google ? antar att dom va spunna ?
    4: Vilket språk va de skrivna på ?

    O avsätt vad som hänt så löser du det nu genom att du publicerar artiklar på +500 ord. Skriv dessa från grunden själv, Ha en densitet av nyckelord på strax under 3%.
    Ta inte texten, spinn inte texten utan skriv dessa för hand.

    Publicera 1 artikel per dag på bra sidor där de 100% blir indexerade och förblir kvar. Gör exakt så och din sida kommer vara tebax om max 3 veckor om det du skriver ovan stämmer. Har du spammat massa länkar med tex scrapebox, nuke, xrumer eller något och gjort det hyffsat mycket så kommer du få skriva många många artiklar

  4. #4
    pleyyas avatar
    pleyya pleyya är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    23
    Tack så mycket för hjälpen MOB och Tiias!

    Jag skickade in artiklar till engelska sidor, de innehöll nog mellan 150 - 400 ord om jag ska gissa.

    Jag skickade helt samma text oftast till ca 5 olika siter innan jag skrev om texten. Dålig ide ?

    Jag skrev på svenska mestadels, nån på engelska.

    Vad menar du med bra sidor tiias? Sidor som autopublishar är det bra? Dvs det finns ingen som granskar utan det kommer med automatiskt.

    Skriver du alltid helt unika artiklar och skickar in till endast en site, eller du spinner dem automatikst ? Är det mest nu när jag är straffad jag måste vara försiktig ?

  5. #5
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Använder du samma artikel får du massa duplicerat kontent och allt länkar mot din sida vilket blir negativt, Du skall alltid ha unikt material. Är du osäker kan du använda tex copyskape för att se om dina texter är lika några andra.

    Med bra sidor menar jag väl etablerade sidor, Du kan använda dig at olika bloggar m.m men se till att skriva ny text för varje och försök hålla den på +500 ord. Skriv på svenska om dina sida är på svenska. Kör så tills din sida hoppar upp igen.

    Försiktigt och försiktigt, Gör du samma sak sedan igen kommer du åter åka ner, titta på vad som gör det och försök eliminera allt som kan bli negativt.

  6. #6
    pleyyas avatar
    pleyya pleyya är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    23
    Tack för all din hjälp tiias !

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Straffad och icke straffad länk på blogg?
    Av misc i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 18:35
  2. Tina,s 200 Kataloger
    Av synd66 i forum Kataloger
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 13:39
  3. PR6-länkar för programmering/webbutveckling 200 kr/mån
    Av dotvoid i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 07:30
  4. seo skribent sökes - 8x 200-300 ord
    Av mathias i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 06:49
  5. 3 st Länkar Thailand i blog med 200 ord plus bilder $20
    Av the-million-dollar-man i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 11:29