Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 38 av 38

Svenska inofficiella mästerskapen i SEO 2011

  1. #31
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    187
    Sådärja, nu börjar tävlingsbidragen poppa upp högre än mitt blogginlägg, som var etta oroväckande länge. Tror jag är nere på 4-5:e plats nu. Jag skrev tidigare att jag skulle sälja inlägget till förmån för Rädda Barnen, men det kändes lite väl komplicerat så jag ändrade mig. Men så hittade jag Rädda Barnens stjärnhimmel och tyckte att det var ett kul initiativ från deras sida - speciellt funktionen där man kan bidra till någon annans stjärna och få den att växa. Bra länkmagnet och social snackis kan man tycka.

    Så för alla er som är med i tävlingen och vill ha en länk från http://www.calco.se/sverigemastare-i-seo-2011.xhtml till ert tävlingsbidrag (En relevant PR4:a, så den kan vara helt avgörande! :-), gå in på http://jul.raddabarnen.se/ och sök efter stjärnan som heter "Svensk mästare i seo 2011", eller gå direkt till stjärnan här.

    Allt du behöver göra är att lämna ett bidrag (minsta belopp är 50:-, men varför inte passa på att ge ett större belopp?) och sedan droppa en kommentar i mitt blogginlägg i ärendet så kommer jag att lägga in en länk till ditt tävlingsbidrag med ankartexten "svensk mästare i SEO 2011". Glöm inte att berätta vem du är och vart du vill ha länken pekad. Jag tar bort den informationen innan jag postar kommentaren.

    Länken placeras i blogginlägget, inte i kommentarsfältet. Full knuff alltså. Kom igen nu - rädda barnen!

  2. #32
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Bara två dagar kvar i tävlingen och nu har Aivar Alle från Estland tagit över ledningen med hjälp av som han själv uttrycker det: "svart SEO-magi från Ryssland". Mycket riktigt finns det en del inlänkar från ryska sidor med i spelet, och det ger än så länge bra resultat
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  3. #33
    Kaugesaars avatar
    Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    76
    Citat Ursprungligen postat av David Olofsson Visa inlägg
    Bara två dagar kvar i tävlingen och nu har Aivar Alle från Estland tagit över ledningen med hjälp av som han själv uttrycker det: "svart SEO-magi från Ryssland". Mycket riktigt finns det en del inlänkar från ryska sidor med i spelet, och det ger än så länge bra resultat
    Mmm noterade detta. Sidor som är "hackade" lr ja sidägarna är olyckligt omedvetna om länkarna då det antagligen är något plugin som spyr ut länkarna. Dan.se var t ex. drabbad.
    Besök min SEO-Blogg kaugesaar.se

  4. #34
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Citat Ursprungligen postat av Kaugesaar Visa inlägg
    Mmm noterade detta. Sidor som är "hackade" lr ja sidägarna är olyckligt omedvetna om länkarna då det antagligen är något plugin som spyr ut länkarna. Dan.se var t ex. drabbad.
    Om det handlar om vanliga bloggkommentarer så är de iaf tillåtna enligt tävlingsreglerna. Kommentarsspam bör ju inte uppmuntras, men samtidigt krångligt att förbjuda.

    Med "hacking" menas att den olagliga varianten, alltså att man har ändrat kod på sidan genom otillåten access till servern/CMSet.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  5. #35
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Citat Ursprungligen postat av Kaugesaar Visa inlägg
    Mmm noterade detta. Sidor som är "hackade" lr ja sidägarna är olyckligt omedvetna om länkarna då det antagligen är något plugin som spyr ut länkarna. Dan.se var t ex. drabbad.
    UPPDATERING: Nu har det kommit fram att det verkar handla just om länkar av den typen som är icke önskade.

    Dessa typer av länkar är tydligt förbjudna enligt regel 5:
    Så kallat black hat är tillåtet, men inte rent olagliga metoder såsom att hacka en motståndare eller andra siter för att placera länkar på dem.
    Det är för övrigt den typ av länkar som Sveriges Radio pratar om för att beskriva "fuloptimerares" metorer här: http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4718192
    Senast redigerat av David Olofsson den 2011-12-31 klockan 07:07.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  6. #36
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Lagom till slutspurten så har Google möblerat om i sökresultaten under tävlingens sista dygn och vi har nu Fredrik som ny 2:a medans det preliminärt ser ut som att nuvarande etta kommer att diskvalificeras pga brott mot regel 5. Spänningen är olidlig
    Senast redigerat av David Olofsson den 2011-12-31 klockan 15:57.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  7. #37
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Gott nytt på er! (här passerade nyår redan igår)

    Sökresultaten är kontrollerade och Fredrik Hjort är preliminär vinnare!

    Jag försvinner från datorn ett par dagar nu men ska skriva mer om tävlingen så snabbt jag kan!
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  8. #38
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Sammanfattning av tävlingen finns nu postad på tävlingens officiella sida http://www.sokmotoroptimering.nu/sve...pen-i-seo-2011. Sammanfattningen innehåller en del information om deltagarnas metoder och läggs därför inte ut här. Tack alla deltagare och ni som har varit delaktiga på ett eller annat sätt och hoppas ni tänker vara med även i nästa tävling!
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 3 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 3 gäster)

Liknande ämnen

  1. Search Love, London. 24-25/10 2011.
    Av Niklas Aronsson i forum Nyheter
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 12:35
  2. Nya Ranking Factors för 2011
    Av Niklas Aronsson i forum Nyheter
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-09-26, 14:09
  3. Ny pagerank 27 juni 2011
    Av Per Renemark i forum PageRank
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2011-08-08, 09:11
  4. SEO-träff i Malmö 31/5 2011
    Av Jim Westergren i forum Träffar
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-06-08, 08:37
  5. 21 Januari 2011 - Ny toolbar pagerank
    Av Magnus i forum PageRank
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-03-01, 17:40