Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 38 av 38

En fråga om satellitsidor

  1. #31
    Magnus Hs avatar
    Magnus H Magnus H är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    24
    Vill man slippa problematiken om var man ska länka sina satelliter bara för att det ska se naturligt ut. Då ska man köra Microklustermetoden. Det krävs iofs fler siter för att få det att fungera om man vill ha lika många länkar till sin huvudsite. Men man länkar bara till sina egna sidor och man får en stark länk från klustrets huvudsite.
    Jag arbetar med Flugfiske

  2. #32
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Finns ett sätt att få länkar från Wikipedia om man länkar till en sida som är tom på text.
    Men jag vet inte hur mycket det hjälper i fråga om jos förutom att man får länk till domänet från en sida med hög PR

  3. #33
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Citat Ursprungligen postat av MOB Visa inlägg
    Finns ett sätt att få länkar från Wikipedia om man länkar till en sida som är tom på text.
    Men jag vet inte hur mycket det hjälper i fråga om jos förutom att man får länk till domänet från en sida med hög PR
    Länka till en sida utan text? Går ju att få länkar därifrån ändå, om man har en VETTIG sida man länkar till. Har flera stycken wiki-länkar till siter jag äger ...

    Finns ju även sätt att få länkar från olika .edu domäner, hur lätt som helst ;-)

  4. #34
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Detta gäller om man INTE har en vettig sida (inte vettig enligt Wikipedia iallafall)
    Edu är ju helt annan historia.
    Vem som helst kan skaffa Edu länkar, jag själv har ett 100 tal edu bloggar.

    Men Wikipedia kräver vettiga grejer...

  5. #35
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Om du har en sida utan text, eller väldgit dålig kvalite på siten, får den länken inte stå kvar speciellt länge.

    Tala istället om HUR man skaffar sig en massa .edu-länkar, det tror jag fler skulle ha nytta av, än hur man använder sig av Wikipedia för att få en länk som går mot "skit"...

  6. #36
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Mina länkar har varit kvar hur länge som helst gubben.
    Bara för det inte är text på sidan betyder inte att sidan är skit.
    Man kan ha annan innehåll på en sida än bara text om du inte visste det.

    En länk med ankar text från en PR6 sida (sidan, inte domänet) som inte har tagit bort de senaste 12 månaderna, kan inte vara dålig.
    Angående Edu, läs här:

    http://www.seo-forum.se/showthread.p...9398#post49398

  7. #37
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Då har du haft tur, säkert en sida som inte uppdateras aktivt, finns inga andra med intressen där ... då går det att få dem ligga kvar hur länge som helst.

    Nu snackar du om PR, var inte det oviktigt? Jo, det är oviktigt, varit länge ... PR racet var en tid för sig, men som inte fungerat speciellt bra de senaste åren

    Och, jag är nog "gubbe" för dig, pojkvasker :P

  8. #38
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Det med gubben, mena inte alltså att du var en gammal gubbe eller liknande.
    Det är bara något vi slänger ut oss till höger och vänster i vissa stadsdelar i Malmö.
    Min tvååriga son kommer nog snart att tro att "gubben" är hans mellannamn eller ngt, så ofta som han får höra det.
    Jag "spottar" ut det ibland utan att ens tänka på saken.




    PR racet är inte över enligt mig, det är ännu värre än någonsin.
    Men eftersom typ 99% av alla länkarna är no-follow så är det naturligt att man inte längre lägger större vikt vid dem som innan, detta gäller även mig.
    Det var för tills två år sedan jag kunde köpa PR7 domäner för mindre än 500 kr.
    Nu måste man sälja både hus och bil nästan för att ha råd med en sån.

    När det gäller Wiki, det har inte med tur att göra faktiskt, för jag har följt deras regler.
    Snälla, kom inte med påståenden tagna ur luften, jag blir riktigt irriterad på sånt.

    Du vet mycket väl vad som kommer hända om jag delar mig öppet på forumet hur det går till.
    Inom en vecka kommer möjligheten att försvinna för det kommer vara ex antal personer som kommer att spamma.

    Det är inget som är emot deras riktlinjer eller något.
    Det är bara att läsa igenom riktlinjerna, lägga till en liten twist och så har du en länk som är i helt enlighet med riktlinjerna.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Fråga om ankartext
    Av PeterGron i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-12, 10:45
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 20:32
  3. fråga om pagerank
    Av Hertig i forum PageRank
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-24, 08:29
  4. Fråga om google kan en domän hjälpa en annan
    Av kmv i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 21:20