Resultat 1 till 9 av 9

Engelsk avdelning på forumet

  1. #1
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586

    Avknoppat från en diskussion om vi skall ha en engelsk sektion i forumet också.


    Föranlett av Niklas kommentar
    Ett förslag till Jim, man kanske kan lägga till någon "In English" information i toppen så att vi har någon standard för de som inte pratar svenska? Om du nu vill ha en avdelning för de ickesvenskarna som ändå dyker upp.

    Engelska har vi haft uppe förut till diskussion och då var inställningen att forumet är på svenska och skall förbli så. Enstaka inlägg på engelska när det gäller försäljning eller köp har accepterats men inte i någon större skala. I det här fallet så har jag dessutom fått radera ett meningslöst inlägg i en annan tråd av trådskaparen.
    Senast redigerat av Urban G den 2011-10-11 klockan 14:08.

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Jo jag förstår Urban, det är ju förstås ett svenskt SEO - Forum. Jag bara tycker att det hade varit bättre att ha en "Engelsk avdelning" än att försöka hålla dom borta för de dyker ju upp oavsett. Personligen hade jag tyckt att det varit mycket bättre att kunna prata med dessa personer på engelska om de nu är intresserad av den svenska marknaden och det är väl dessutom en hel del personer som jobbar i Sverige som är intresserade av den internationella marknaden.

    Om man tittar ur ett SEO perspektiv så borde det väl knappast skada med lite engelskt innehåll för alla länkar som forumet får från utlandet? Och jag kan inte direkt se något negativt med det, men det kanske där är?
    Jag vill verkligen inte blanda in engelska här och var utan enbart hålla det till en avdelning så att folket som inte är intresserade lätt kan ignorera det.

    Jaja, det var bara lite funderingar från min sida.

  3. #3
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Citat Ursprungligen postat av Niklas Aronsson Visa inlägg
    Jo jag förstår Urban, det är ju förstås ett svenskt SEO - Forum. Jag bara tycker att det hade varit bättre att ha en "Engelsk avdelning" än att försöka hålla dom borta för de dyker ju upp oavsett. Personligen hade jag tyckt att det varit mycket bättre att kunna prata med dessa personer på engelska om de nu är intresserad av den svenska marknaden och det är väl dessutom en hel del personer som jobbar i Sverige som är intresserade av den internationella marknaden.

    Om man tittar ur ett SEO perspektiv så borde det väl knappast skada med lite engelskt innehåll för alla länkar som forumet får från utlandet? Och jag kan inte direkt se något negativt med det, men det kanske där är?
    Jag vill verkligen inte blanda in engelska här och var utan enbart hålla det till en avdelning så att folket som inte är intresserade lätt kan ignorera det.

    Jaja, det var bara lite funderingar från min sida.
    Låter inte helt tokigt med någon form av engelsk sektion eller något.

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Visst det kunde kanske vara något med en engelsk avdelning.
    Men problemet är att de spammare som trots allt slipper igenom i huvudsak skriver på engelska. Deras svenska motsvarigheter är i princip obefintliga.

    De engelska börjar i ungefär samma mönster ett eller två neutrala inlägg på taskig svenska eller (taskig) engelska. Sedan loggar de ut och kommer tillbaka efter några timmar/dagar med fler meningslösa inlägg för att sedan ösa på med sina spamlänkar.
    Ungefär samma mönster som killen som föranledda denna tråd. Även om han nu än så länge erbjuder något som verkar vara konkret.
    Men han höll på att bli avstängd och fortsätter han med meningslösa kommentarer i andra inlägg så blir han det.

    Att då öppna upp en engelsk sektion skulle med stor sannolikhet accentuera detta rätt så ordentligt. Sedan skulle vi exkludera en del som inte känner sig hemma på engelska.
    Men Jim får ta ställning till det.

  5. #5
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    För de svenskar som vill arbeta på den internationella marknaden så finns det troligtvis bättre och mer aktiva forum, det är inget att hymla om. Däremot så är det en intressant tanke att ge engelsktalande en möjlighet att arbeta mot den svenska marknaden. Frågan är om en forumdel skulle göra från eller till. Kräver det ändå inte att någon som kan språket hjälper till?

  6. #6
    takemetothetops avatar
    takemetothetop takemetothetop är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    49
    Vilka utländska SEO-forum kan ni tipsa om?

  7. #7
    pows avatar
    pow pow är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    42
    Tycker gott att forumet kan ha en avdelning på engelska, men då med en annan ribba för inlägg och mer som en faktaavdelning som kompletterar forumet och ökar dess synlighet internationellt.

    Kineser, Engelskspråkiga såväl som Kuba-Koreanska minoritetsgrupper på Haiti bör vara välkomna att göra inlägg här på forumet men bör då kunna anpassa sig till det rådande språket om de finner forumet intressant.

  8. #8
    Göran Jacobsons avatar
    Göran Jacobson Göran Jacobson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    35
    Är det någon som känner till vilka engelska motsvarigheter till SEO-forum som finns?

  9. #9
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Denna tråd listar en hel del utländska seoforum.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Ny på forumet
    Av MeraSmycken i forum Introduktion
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-28, 07:51
  2. Förslag på att ta bort titlar på forumet
    Av Erik Bergman i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-01-30, 13:05
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 18:47
  4. Sökning på forumet
    Av Waldo i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 09:47
  5. köp sälj avdelning?
    Av Maccke i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 12:48