Resultat 1 till 1 av 1

Säljes: Humor sida, 15k fans, 3/10 PR, bra rankad.

  1. #1
    daaajMs avatar
    daaajM daaajM är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    36
    Hej.

    Jag är intresserad av att sälja min hemsida. Sidan är lite över ett halvår gammal. MEN.. låt det inte lura er!

    Det är hemsida med roliga bilder. Det är uppbygd så att det automatisk laddas upp en bild var 30 minut från databasen som jag har laddat upp, för att det alltid ska finnas nya bilder för besökaren! Bilderna har en titel och taggar. Det finns en sökfunktion och även en sida för taggar. Användarna kan även ladda upp bilder och du godkänner dem sedan om de ska hamna på sidan.


    Här kommer lite info.

    Domännamnet har en Pagerank på 3/10
    Jag har sökoptimerat sidan för funny images.
    Den ligger på plats 7 av 510 MILJONER! på Google EN & plats 8 av 79 miljoner på Google SE.
    Sidan har 14 680 Facebook fans!
    Sidan & namnet finns på twitter, men aldrig gjort någon satsning där, men har 25 followers
    Har även påbörjat med kanal på YouTube med roliga bilder, med sidans namn. 6500 visningar. Kan vara något att bygga vidare på.
    Det ligger över 1850 roliga bilder uppladdade i databasen, med rubrik och taggar.
    Jag har lagt ner över 10.000;- på sidan, sökoptimering, annonser (Google, reddit, stumbleupon mm).
    Du får ett Google Analytics konto med all statistik.
    Sidan har haft sedan start över 621.000 besökare med 2.300.000 sidvisningar!!

    Jag lanserade en ny fräsch SNYGG och bra design i slutet av september.
    Jag har 500-700 besökare från Google varje dag. Se bilder:

    Utöver de från Google så har jag cirka 400-550 "direkt" besökare och 400-800 från andra webbplatser.

    All time

    Senaste månaden:




    Du får sidan, med all kod, alla bilder, hela databasen. Du får en Facebook grupp tillhörande till sidan med nästan 15.000 fans! Sidan och alla länkar (/bildens-titel) till bilder (/upload/bildens-titel.jpg) osv är sökoptimerade. Du får domännamnet inkl 2 andra domännamn som kan vara till något sido projekt. Du får Google Analytics kontot. Du får allt helt enkelt.

    PS! Jag har beställt 800 stickers för 1.600;- från stickers.se för reklam för sidan som du även får.

    Jag har inte satsat något alls på annonsering, utan att ha det ganska lugnt och snälla annonser för att locka besökare. Men med Google Adsense så har jag drivit in lite över 1.900;-.

    La upp budgivning på missdomain även:
    http://www.missdomain.se/iseeahappyface.com_230576

    Hör av er på PM med bud och eventuella frågor.
    Svarar även på frågor i tråden.
    Senast redigerat av daaajM den 2011-10-11 klockan 18:50.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. En bra Auktion sida säljes
    Av Persborg i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 12:55
  2. Humor sida tillsalu
    Av Crille i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 01:12
  3. Länkar säljer PR 3 aktiva minst 10 år från $1
    Av the-million-dollar-man i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 23:08
  4. Pr 10?
    Av cabdirazzaq i forum PageRank
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 22:33