Resultat 1 till 4 av 4

Chris Snyder - har blivit intresserad pga ett måste.

  1. #1
    ChrisSnyders avatar
    ChrisSnyder ChrisSnyder är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    1
    Hej kära forumvänner!

    Jag driver musikstudion Standstraight Music AB i Upplands Väsby strax utanför Stockholm.

    Varför jag började intresserade mig för SEO var för jag var tvungen för min studio skulle överleva.

    Jag trodde saker och ting hände automatiskt så jag senaste året har inte brytt mig ett skvatt om optimering. En kväll googlade jag på tex "musikstudio" och insåg att jag inte ens fanns på google..

    Panik fick jag, då min studio är rätt ordentligt mkt bättre än dom som ligger top 5 i form av utrustning och trackrecord.

    Jag bad om offerter ifrån några utav dom med gott rykte inom SEO. Sen när dom sa runt 30 tusen om året för top 10 så tänkte jag nä, jag försöker själv.

    Min sida är gjord i Wordpress så jag började läsa på och råplugga 7-8 timmar om dagen överallt på internet.

    Nu, två månader senare ligger jag på 13 plats när man söker på "musikstudio stockholm" och 22:a när man söker på "musikstudio". Då har jag inte förrän denna vecka börjat anstränga mig med inlänkar, länkkataloger, artiklar m.m. Nu har jag suttit med det ett par dagar och fått några artiklar publicerade på artikelsajter detta forum rekommenderade. Jag har reggat mig på 19 länkkataloger som har bra rykte.

    Min stora fråga är ju då, hur lång tid tar det innan jag kommer top-3 ?

    Min sida fick tex 99 av 100 på Pineberrys analys, nu har jag ändrat ett par grejor så nu landar den på 95/100. Alla analyssidor jag testat skriver att det finns inget mer att göra på dom sökorden jag skrivit in. Jag har i nuläget fixat 21st kvalitets inlänkar ifrån forum, kollegor, bloggar, artister. Finns i 19 länkkataloger och har 4 artiklar publicerade..

    Räcker det tror ni ?

    Det är väldigt låg konkurrens på det jag gör vad jag förstått.


    Tacksam för svar och insikt ifall jag är påväg åt rätt håll!


    //Chris Snyder
    Senast redigerat av Urban G den 2011-10-18 klockan 19:22. Anledning: Regel 1. Använd signaturen för länk till egen sida

  2. #2
    pows avatar
    pow pow är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    42
    Hej och välkommen Chris!
    Jag ser att det går framåt i placeringarna, ibland är de bästa svaren, det man lär sig att komma fram till själv, för de brukar ha en tendens att fastna lite djupare. Mao så lär den duktiga läraren eleven att själv förstå och kunna gå vidare.

    Alla branscher är olika, dina bästa kunder kanske inte skulle bry sig om vissa fel på förstasidan men det skulle å andra sidan deras pappa om mormor gissar jag. "Ståg" "årtionenden" på förstasidan kanske kan stavas på ett annat sätt? (säger mannen som är ökänd för sina egna felstavningar) Ja det var i varje fall några fattiga poäng om bra seo & hör i från ögona på kundens mormor, välkommen.

  3. #3
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Skaffa dig en signaturlänk här inne, så får du lite kraft varje gång du skriver ett inlägg, även om det inte är en relevant länk.

    Det finns ju en mängd olika slags länkar du kan använda dig av.
    Länkar från relevanta hemsidor inne i skrivna inläggen, med rätt ankartext ger bra med kraft.
    Då skall helst undersidan, som länken ligger på, ha en hög PR eller Page Authority.

    Forumlänkar ger lite kraft, inte de bästa av länkar, men det går absolut att skaffa sig lite "power" om du bygger dessa forumlänkar du nämner i ditt inlägg.

    Jag skrev ett inlägg om 100 svenska forum, som du kan hitta på min blogg om sökmotoroptimering.

    100 svenska Forum

    Hoppas att detta var till någon hjälp.

    Kika om du kan byta länkar eller be om länkar från någon av dina leverantörer eller kunder, som kan dig med kraft!

    Se alltid till att du har rätt ankartext i de länkar du skaffar dig eller erhåller. Detta för bästa kraft och relevans!

    Hör gärna av dig per DM om du behöver hjälp.

    Lycka till med din optimering!
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  4. #4
    catchs avatar
    catch catch är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    79
    Hej och välkommen, bra jobbat där

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Description taggar, ett måste eller inte?
    Av Risky Business i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-20, 17:12
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-25, 14:48
  3. Jim har blivit far
    Av Urban G i forum Övrigt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-09-12, 13:21
  4. Designer säljes! INGA har blivit använda!!
    Av alexxx i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 16:05
  5. Har Google blivit nogranna i sökningen.
    Av berraåsnobben i forum Google
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 23:16