Resultat 1 till 3 av 3

Behöver hjälp med målsättningar i Analytics

  1. #1
    logics avatar
    logic logic är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    56
    Hej!

    Jag är ny här på forumet så detta är mitt första inlägg. Hittade hit av en slump eftersom jag är verksam inom SEO/SEM och arbetar idag främst med övergripande marknadsföring för ett svenskt företag, men där onlinedelen ligger mig varmt om hjärtat. Under de senaste åren har jag fått utbildning i främst SEO av en välinsatt nyckelperson inom SEO vilket har gett mig en spaplig inblick i hur arbetet fungerar i branschen och känner att jag börjar få grundläggande förståelse. Vilket är kul!

    Jag tycker att det här forumet är fantastiskt, och har redan spenderat många timmar på att surfa runt och läsa på i olika trådar.

    Nu till mitt problem: Jag vill spåra ifyllda kontaktformular i Analytics. Sajten är byggd i Wordpress och kontaktformuläret är Contact Form 7.

    Jag sitter just nu och försöker sätta upp olika mål i Analytics för att spåra besökarna bättre på vår webbplats bättre, och vill därför få information om vart på sidan besökare fyller i kontaktformulär. Idag har vi ett formulär som ligger på ca hundra undersidor och jag vill få statistik på vilka sökord som ger intresseanmälningar och varför.

    Hur lägger man in målinställning för ifyllda formulär? Det är ingen målsida utan en händelse på en befintlig sida, besökaren skickas inte vidare. Form action fungerar inte som målsättning eftersom det är olika actions på varje sida (exempel /underkategori/sida#wpcf7-f1-w2-o1), så det går inte att skapa en enhetlig action att följa i Analytics. Någon som har en idé?

    Tack på förhand!

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Det känns som att du borde kunna lösa det genom att använda RegEx. Har du kollat nåt på det?

    Finns ganska bra information från Google om just det. Till exempel här: http://www.google.com/support/analyt...y?answer=55582

  3. #3
    logics avatar
    logic logic är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    56
    Tack Aaron!
    Jag ska kika på det.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Behöver hjälp med länkbygge
    Av tele i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-04, 18:10
  2. Behöver Hjälp med postionering
    Av Bartek1978 i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-13, 14:23
  3. Behöver hjälp med wordpress
    Av Magnus-SEO i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-10-25, 22:15
  4. PHPLD - behöver hjälp med mod_rewrite
    Av Magnus-SEO i forum Kataloger
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 10:35
  5. Behöver hjälp med länk skript
    Av pokerleo i forum Länkbyten
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 10:10