Resultat 1 till 2 av 2

satelliter

  1. #1
    nfalks avatar
    nfalk nfalk är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    37
    Hej,
    Mitt företag och sida erbjuder logotyper. Som satelliter tänkte jag använda mig av olika bloggar. en om logotyper, en om varumärken osv...Funkar det bra som satellit sajter eller bör man skaffa domäner för varje sajt?

  2. #2
    merczs avatar
    mercz mercz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    98
    Jag personligen ser en fördel i att skaffa domännamn till varje site. Visst funkar blablabla.wordpress.com ganska bra och det går mer en väl att optimera. Men har man ett företag som vill synas utåt så vill man kanske se lite mer professionell ut. En satellitsida bör ju trots allt fungera som en landningsplats där läsaren blir uppmuntrad till att klicka vidare till din huvudsida och man bör därför ha något av värde på satellitsidan (bra content alltså). Ifall jag vore dig så skulle jag använda gratisbloggar till att länka till din satellitsida istället. Men detta är ju förstås en smaksak..

    Ifall du gör som jag skrev så bör du dessutom ha satellitsidorna på ett annat webhotell/annan server då hemsidor med samma ipadress har en tendens till att ge ganska dålig länkkraft.

    Edit : Ber om ursäkt för onödig post. Såg inte att topic var så pass gammalt..

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)