Resultat 1 till 13 av 13

Web10.se webbhotell. Någon med erfarenhet?

  1. #1
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Någon som har erfarenhet av web10.se? De är väldigt billiga och ligger väl i klass med b-one (numer kort och gott one.com).

    Någon som vet nåt om dom?

  2. #2
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Jag har en bekant som har använt dem i ca 2,5 år. Det har fungerat hyfsat bra. Ingen direkt downtime att tala om. Men man får vara deredd att fixa en hel del på egen hand. Supporten sköttes i alla fall tidigare via ett forum. De gånger jag har hjälpt honom har man fått svar inom 24h, men ibland har svaren varit på Danska.

    En episod som han råkat ut för med web10 var att samtliga filer som han hade laddat upp till webbplatsen (produktbilder mm), helt plötsligt var borta en dag. Jag hade nyligen tagit backup på allt så vi löste det utan att kontakta supporten.

    Jag antar att för den kostnaden så är det en bra tjänst.

    Privat använder jag patrikweb.net. Det har fungerat riktigt bra. Och priset är inte så mycket högre.

  3. #3
    Obbes avatar
    Obbe Obbe är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Helsingborg (sundets pärla)
    Inlägg
    176
    Hej!
    Har haft dom i ett 1år.
    För priset får du mycket.
    De har väl lite downtid. Vet tex igår var dom nere i cirka 1 timme.
    Vad gäller support. Tyckte jag att dom bara jobbade dagtid. Å i stort sett kom alla svar på danska.
    Rätt enkel kontrollpanel.
    Bra som första webbhotell.

    Men du får lite vad du betalar för också.

    B-one eller one som de heter nu. Har jag inte haft, men många klagar på dom.

    Du får tänka igenom ditt krav för webbhotell. Samt kan du ha nån nertid. Där avgör priset också.

    Privat använder jag oderland.se och webbland.se som jag även kan rekommendera starkt,

  4. #4
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Man bör nog läsa avtalen bra också:


    Ansvar
    Kunden har själv ansvar för att säkerhetskopiera sina data. Web10 kan inte ställas till ansvar för förlust eller skada vållad av Web10s produkter, tjänster eller annat, såvida de inte beror på grov oaktsamhet från Web10s sida
    Säkerhetskopia får man se till att hålla själv ... dvs, du lär sätta upp någon form av schedulering mot MySQL osv

    Själv använder jag mig uteslutande av sajthotellet.com ... dock har jag ju hört, här inne och på andra seositer att man bör lägga sina siter på olika "nät" (webbhotell) för att kunna tillgodogöra sig ev trust på bästa sätt.

    Har inget att anmärka på dem sedan 3 år tillbaka. De är inte dyrast, inte heller billigast. Men som tidigare talare sagt. Man får vad man betalar för.

    cya,
    /PatrikB

  5. #5
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Joo det stämmer. Som sagt måste man vara beredd att göra en hel del själv. Men för 9 kr /månad

  6. #6
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    B-one (eller one.com som de heter nu) tyckte jag lät bäst först. Men läser man mellan raderna finns många nackdelar med de. Man får t.ex. bara ha en domän kopplad till samma konto!

    Vilket man kanske vill om man jobbar med SEO...

    Så det blir nog att testa web10.se om det inte dyker upp nåt bättre.

  7. #7
    slaskarns avatar
    slaskarn slaskarn är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    1
    Har ni fått någon ny erfarenhet av web10?

    Är intresserad av att pröva dem. Kan inte någon med erfarenhet berätta lite om hur webbhotellet fungerar nu?

  8. #8
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Det fungerar bra. Kör 2 st siter där sedan ca 1 år tillbaka utan problem. Men som tidigare. Ha alltid en egen backup (gäller för alla webbhotell) utifall att det skulle hända något.

    cya,
    /PatrikB

  9. #9
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  10. #10
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Hängslen och livrem kallar jag det.

    Om det skulle vara så att bacckupen inte går att återläsa kan man inte ställa webbhotellet till svars.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  11. #11
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Jag har provat både One och Web10.
    Eftersom jag kör med Microsofts tekniker är One helt värdelöst. Web10 kör Windows-servrar, och det är viktigt för mig.
    Vad gäller UpTime har ingen av dem haft några större problem. Jag skulle aldrig lägga en större sida där. På One har jag en sida med i snitt ett besök per dygn. På Web10 har jag en sida som under säsong har ett par hundra per dygn iaf.

  12. #12
    Acruxs avatar
    Acrux Acrux är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2008
    Inlägg
    1
    Hej hej... hittade till detta forumet via den här tråden. vet att den är lite gammal, men tänkte ändå fråga om någon här använder web10 fortfarande och om ja, använder ni windows och .NET? fungerar det bra?

    tack!

  13. #13
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Jag har byggt en sida i .NET som fungerar alldeles utmärkt på web10

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Flera webbhotell
    Av jon i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-12-21, 16:20
  2. Erfarenhet med hittabutik kopior?
    Av John Ivarsson i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 19:52
  3. tyskt webbhotell
    Av Artamus i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 19:26