Resultat 1 till 8 av 8

Wordpress-plugin som man kan redigera title-tagen och meta description med?

  1. #1
    ewestergards avatar
    ewestergard ewestergard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    139
    Är det någon som känner till ett plugin som hjälper till att redigera title-tagen och meta description? Har letat runt på wordpress.org men jag hittar inget bra.

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    "SEO for Wordpress" av Yoast skulle jag rekommendera.
    Även "All In One SEO Pack" funkar bra.

  3. #3
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Vad var det här för tramsinlägg Anders?
    Inget mer i den stilen framöver.
    Urban G
    Senast redigerat av Urban G den 2011-11-04 klockan 12:08.

  4. #4
    ewestergards avatar
    ewestergard ewestergard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    139
    Vad trist att du gör såna onödiga påhopp.

    Låt mig ställa om frågan, för jag känner till dem pluginen....

    Jag leta efter ett plugin (eller bara ett sätt) att redigera title-tagen och meta description på huvudsiten.

    Alltså jag använder "all in one seo pack" till alla mina inlägg men till själva siten funkar det inte, kanske är jag som gör något fel. På thailandsguiden.net har jag fått hjälpa att ändra title-tagen och meta description. Nu menar jag thailandsguiden.net och inte undersidorna för dem ser ut som dem ska. Men jag har flera sidor där jag helt enkelt inte får det att fungera med dessa plugin. Har till och med använt mig av thesis där det finns en box där man skriver in dem men det funkar fortfarande inte.

    Uppenbarligen är detta en sjukt simpel fråga eftersom man blir påhoppad om att man ska vara "köpt" vilket självklart inte är fallet ><
    Och om det nu är så enkelt att lösa kan det vara trevligt med ett bättre svar än det du skriver...

    Ta en titt under mitt nick, det står "lär mig Seo" vilket innebär att jag är nybörjare inom området.
    Senast redigerat av ewestergard den 2011-11-04 klockan 09:43.

  5. #5
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Tjenare ewestergard, Nu vet jag inte vilket tema du använder. Men kolla i koden under "header".

    Sök på google också, Jag gjorde detta (kommer dock inte ihåg).

    Tror det också är något lättare än att installera plugin för det.

    /Micke

  6. #6
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av ewestergard Visa inlägg
    Vad trist att du gör såna onödiga påhopp.

    Låt mig ställa om frågan, för jag känner till dem pluginen....

    Jag leta efter ett plugin (eller bara ett sätt) att redigera title-tagen och meta description på huvudsiten.

    Alltså jag använder "all in one seo pack" till alla mina inlägg men till själva siten funkar det inte, kanske är jag som gör något fel. På thailandsguiden.net har jag fått hjälpa att ändra title-tagen och meta description. Nu menar jag thailandsguiden.net och inte undersidorna för dem ser ut som dem ska. Men jag har flera sidor där jag helt enkelt inte får det att fungera med dessa plugin. Har till och med använt mig av thesis där det finns en box där man skriver in dem men det funkar fortfarande inte.

    Uppenbarligen är detta en sjukt simpel fråga eftersom man blir påhoppad om att man ska vara "köpt" vilket självklart inte är fallet ><
    Och om det nu är så enkelt att lösa kan det vara trevligt med ett bättre svar än det du skriver...

    Ta en titt under mitt nick, det står "lär mig Seo" vilket innebär att jag är nybörjare inom området.
    Det var en ironisering och det blev lite fel där. Sorry, det var inte alls menat som ett påhopp Jag kan se tydlig humor i sak när någon frågar något i stil med "Hej! Är internet lämpligt när man vill tjäna affiliatepengar?" och ett proffs kommer in och reder ut begreppen. Det är ju annars en intressant strategi om man vill framstå som en lysande kandidat för kommande uppdrag via forumet. Urban har helt rätt (i vanlig ordning), jag ska inte skoja om sånt, och hädanefter endast hänge mig åt snustorra fakta. Jag läste varenda rad du skrivit på forumet innan jag skrev faktiskt och därför bedömde jag din fråga som tämligen osannolik och därför anspelade jag på köpta poster i forumet. Det är verkligen inte jag som bestämer vad som är lämpligt att fråga eller svara här, den saken är jävligt klar! Jag ställer mig i skamvrån en stund.

    Mvh Anders

  7. #7
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Jag vet inte vad som skrevs här i tråden, så jag väljer att bortse från det.

    Hur som helst, använder du All In One SEO Pack, så gå in under "Inställningar" i WP-panelen, och sedan "All In One SEO".
    Där, om du scrollar ner en bit, finns ett fält som heter "Home Title" och ett "Home Description". Där skriver du din titel och Meta Description, och sprar längst ner, så är det klart.


  8. #8
    ewestergards avatar
    ewestergard ewestergard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    139
    Förstår att du tycker att det är en simpel fråga, för det är det. Men vet man inte så vet man inte

    Nu har jag fått mitt svar, tack så mycket Aaron! Precis det jag letade efter.

    Trevlig helg!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Plugin till Wordpress som räknar inlänkar
    Av Gustaf i forum SEO-verktyg
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-04-22, 21:35
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-24, 19:21
  3. Meta description som inte är med i källkoden?
    Av GustavK i forum Optimering
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-07, 16:26
  4. Någon som kan Openx och flashannonsering i Wordpress?
    Av Anders Tibbling i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-24, 10:48
  5. Title, keywords och description
    Av berraåsnobben i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-16, 12:18