Resultat 1 till 4 av 4

Värde på länk i ny eller gammal content efter Panda

  1. #1
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Är det klarlagt vad som ger bäst kraft:

    en länk som ligger inbakad i den första versionen av content (första indexeringen) som publiceras på en sida,

    eller;

    ny länk i gammal, tidigare indexerad, content, förutsatt att sidorna i övrigt är identiska?



    Och om detta har granskats efter Panda?

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Nu finns det ju ett antal olika saker som spelar in, men om vi bara räknar DA och PA så har ju dina två alternativ samma DA men en ny sida börjar med PA 0 där din gamla sida antagligen redan har PA. Så ur ren "Google Juice" synpunkt borde den nya länken på den gamla sidan ge dig mer styrka och ett snabbare resultat.

    Och detta fallet lär inte påverkas av Pandan, resultatet lär vara det samma.

  3. #3
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Jag var nog inte tydlig med vad jag menade.

    Förutsatt att båda domänerna skapades samtidigt, och att content skapas samtidigt, är det fortsatt den länk som fanns i första versionen av content, eller den som läggs in i efterhand som ger mest jos? Jag försöker få fram om G nedgraderar länkar som tillkommer i ett senare läge efter att content första gången skapades och indexerades, dvs att nya blogginlägg ger mer än att lägga till länk på statiska sidor.

    Hoppas det blev tydligare nu ;-)

  4. #4
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Nej, jag tror inte att nya länkar i gammalt content är sämre.
    Om du har en wikipedia sida, om Sociala Medier t.ex, och det kommer en ny stor aktör, så tror jag inte att deras länk blir svagare för att den läggs till senare.
    Trots att huvudartikeln har funnits länge. Om Coca Cola lanserar en ny produkt och uppdaterar sin produkt lista så tror jag inte att den nya produkten får en svagare länk.

    Jag tror inte att G nedgraderar nya länkar i gammalt content. Men det är möjligt att det beror på vilken typ av content.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Ny-gammal på forumet
    Av jorkvist i forum Introduktion
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-23, 08:51
  2. Länk i inlägg, eller på förstasidan?
    Av Henkutt i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 23:34
  3. Ny sida med gammal domän
    Av Spindel i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-22, 13:46
  4. Länkkatalogers länk värde
    Av Sundream Estate i forum Kataloger
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 17:50