Resultat 1 till 10 av 10

Hanna är ny här

  1. #1
    HannaKims avatar
    HannaKim HannaKim är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    7
    Hej, jag heter Hanna och är ny här på forumet. Jag har kikat in här under de senaste åren och plockat upp ett och annat bra SEO tips som jag använt i mitt skrivande.
    Det verkar vara ett överflöd på killar här, så jag hoppas att min medverkan här kan bidra till jämställdheten.

  2. #2
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Varmt välkommen!

    Kul med tjejer/kvinnor här inne.
    Det är ju absolut ett överflöd av killar/män i denna bransch.

    Som sagt: Välkommen!
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  3. #3
    tubens avatar
    tuben tuben är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    122
    Välkommen Hanna!
    Sökmotoroptimering

  4. #4
    catchs avatar
    catch catch är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    79
    Hej Hanna och välkommen hit

  5. #5
    ElinJohannaChristins avatar
    ElinJohannaChristin ElinJohannaChristin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Gotland
    Inlägg
    2
    jag är också ny här och bidrar även jag till att öka jämställdheten men har ingen aning om hur jag hamnade här och vad jag har här att göra, men förstår att jag kanske borde veta lite mer sånt härnt om jag vill få fler läsare till min blogg. (låter ungefär så blåst på detta som jag är (i nu läget för det skall vi ändra på)). HannaKim du kanske har några bra basic tips till mig?

  6. #6
    HannaKims avatar
    HannaKim HannaKim är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    7
    Hej ElinJohannaChristin
    Jag hoppas att du nu vet varför du är här på forumet
    Basic tips är att först bestämma dig för om du vill lyckas med din blogg, om du verkligen brinner för den.
    Sedan bör du se till att din blogg ligger på din egen domän helst med en wordpress hosting. Vad det är kan du googla dig till.

    Googla dig fram till kunskap, lär dig vad h1 är och varför det är så viktigt, lär dig grunderna i html, ladda ner plug-ins i wordpress som hjälper dig att ranka högre och nå fler läsare, googla dig till vad som är viktigt och ge inte upp. Sen gäller det att kunna skriva bra texter, en liten grundkurs i skrivande är inte heller fel. Beroende på vilken sorts blogg du skriver så gäller det att uppdatera ofta, lägga upp bilder och ha ett bra innehåll som du själv har skrivit. Tänk hela tiden på hur du kan utveckla din blogg så du inte står och stampar på samma fläck.

    Jag är helt självlärd och på två år av envist googlade och trixande samt snokande här på forumet har jag fått min wordpress sida att ranka som nummer två och tre i Google på olika sökord. I Pineberrys SEO analysverktyg fick jag nyligen 100 utan 100 på mitt huvudsökord. Det kändes gött.
    Jag väljer att jobba med mina sidor istället för att hänga på Facebook, men glöm inte att Facebook kan vara bra att ha för att locka till sig nya läsare. Ska du lyckas i livet måste du prioritera.

    Sätt upp mål med din blogg och se till att ha verktyg som ger dig analys på din sida, Google analytics funkar utmärkt.
    Så spotta i nävarna och klampa in i denna mansdominerade värld, kan 20-åriga grabbar kan du.
    Lycka till, Hanna Kim

  7. #7
    ElinJohannaChristins avatar
    ElinJohannaChristin ElinJohannaChristin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Gotland
    Inlägg
    2
    tack för bra svar, skall nog be någon jag känner med lite bättre koll om hjälp att komma i gång men dina tips skall jag försöka kolla upp men jag har en till fråga, de senaste dagarna har statestiken på¨blogg.se sidan och google analytics skilt sig åt jätte mycket. först skilde det bara med några läsare om dagen men nu är det typ hundratal vi pratar om. blogg.se har även samma datum upprepade gånger i datum linjen och är den som visa lägst besökare så det är den sidan jag hoppas har fler... men på något sätt känns det som om blogg.se borde ha bättre koll?! men trafik källorna stämmer väldigt bra på analytics och även var i från mina läsare kommer verkar rimmligt då jag vet att jag har en del på speciella orter ute i världen och rätt många i hemtrakten. vad tror du? är analytics mycket mer korrekt? och hur mycket kan man lita på de siffrorna? och är blogg.se rena skiten?

  8. #8
    Joachim Fs avatar
    Joachim F Joachim F är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    67
    Välkomna! Trevligt med lite tjejer/kvinnor här med, ser fram emot bra diskussioner.

  9. #9
    HannaKims avatar
    HannaKim HannaKim är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    7
    ElinJC, personligen har jag ingen erfarenhet av blogg.se - har du en egen domän slipper du stå under någon annan, speciellt om det är en gratisblogg, då kan jag tänka mig att analysverktygen inte är att lita på. Du kan ju börja kolla in hur du fixar en egen domän och blogg, köra igång den samtidigt som du har den gamla kvar, du kan länka till den nya och på så sätt se om blogg.se bara är trams.


    Hanna Kim

  10. #10
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Citat Ursprungligen postat av ElinJohannaChristin Visa inlägg
    vad tror du? är analytics mycket mer korrekt? och hur mycket kan man lita på de siffrorna?
    Ja, om det skiljer sig mycket i siffrorna så är Analytics helt klart det du ska kolla på.
    Nu verkar det som att din Analytics-installation inte helt funkar. Jag hittar bara Analytics-scriptet på startsidan, men inte på de enskilda blogginläggen. Stämmer det så får du inte nån information om de besökare som kommer direkt till ett blogginlägg och sedan lämnar utan att klicka sig till startsidan av bloggen.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Alexander Edbom - Hej, är ny här!
    Av alexe i forum Introduktion
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-25, 02:55
  2. Jag är ny här :)
    Av snulle i forum Introduktion
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-21, 19:35
  3. Jag är ny här!
    Av wahlman i forum Introduktion
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-29, 16:00
  4. ny här
    Av stefan_h i forum Introduktion
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 22:26
  5. Ny här och ny katalog
    Av Frost i forum Kataloger
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-05, 00:51