Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 38 av 38

Varning för fel länkbygge

  1. #31
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Det som är skrämmande att det fortfarande finns folk med så mycket okunskap...

    Om du har en sida som heter nahojssida.se och skapar en blog på wordpress.com som heter nahoj.wordpress.com
    Sen postar du ett inlägg och du länkar till din sida typ så här: Kolla ut min sida, och längst ner står det posted by nahoj
    Sen på köpet bägge skapade från samma ip...

    Om du nu påstår att Googles robotar inte kan se ett mönster...ja, då har jag inga fler kommentarer.
    Sen kan du dölja ditt ip, namn, email adress och allt du vill, men fortfarande skapa spår som leder tillbaka till dig, men det är lite för avancerat för dig för tillfället.

    Sen för alla som påstår att man borde kunna skapa länkar till konkurrenter som skadar dem, det är inte så enkelt.

    Ju högre "status" en sida har, desto fler som vill ha länkar från sidan och desto hårdare jobbar de för att ta väck länkar.
    Sidor som wordpress accepterar inga bloggar som går ut på att göra reklam för en själv eller annan sida.
    De har robotar och moderatorer som går igenom bloggar och raderar alla dem de tycker är kommersiella ju större konkurrens runt ett sökord, desto större chans att den försvinner.

    För vissa sökord räcker det med att sökordet finns i texten, du behöver inte ens länka till en sida för att hela bloggen tas bort.

    När det gäller att kommentera på bloggar, krävs ytterst lite för att hamna i Aksimets filter.
    Forums, de flesta tar bort kontot, inlägg, länkar osv om man inte varit medlem en viss tid/gjort visst antal inlägg eller loggat in för sällan

    Sen är det nästan omöjligt att få Google att indexera "skräp" länkar och även om man tvingar Google till att göra det så försvinner 90% från Googles index inom tre månader.

    Men vad vet jag, folk här på forumet kanske har 10 000 tals om inte 100 000 tals kronor att lägga ut varje månad på doorway länkar som sidan det gällde från början?
    Betala till ett tusental sidor med hög PG och många länkar att få sätta en script på deras sidor så när Googles robotar besöker dem, så ser det ut som att de länkar till deras satellitsidor, men när vanliga besökare går in på sidan så syns inte länken.

  2. #32
    Nahojs avatar
    Nahoj Nahoj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    SEA
    Inlägg
    24
    Citat Ursprungligen postat av MOB Visa inlägg
    Det som är skrämmande att det fortfarande finns folk med så mycket okunskap...

    Om du har en sida som heter nahojssida.se och skapar en blog på wordpress.com som heter nahoj.wordpress.com
    Sen postar du ett inlägg och du länkar till din sida typ så här: Kolla ut min sida, och längst ner står det posted by nahoj
    Sen på köpet bägge skapade från samma ip...
    Du hävdar alltså att Google har tillgång till Wordpress.com användardatabas för att kunna hämta IP? Intressant teori där du..

    Citat Ursprungligen postat av MOB Visa inlägg
    Sen kan du dölja ditt ip, namn, email adress och allt du vill, men fortfarande skapa spår som leder tillbaka till dig, men det är lite för avancerat för dig för tillfället.
    Proxy/VPN? Avancerat? Right.

  3. #33
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Det är klart att det är möjligt att få siter både filtrerade och straffade pga för aggressivt länkbygge, jag har gjort det hur många gånger som helst. Då inte ens med så pass smutsiga metoder som pratas om i den här tråden. Det finns gott om automatiska filter som slår till på allt möjligt oväntat och konstigt och de är ganska komplicerade till sin natur, det kan vara svårt att inse att en sida är filtrerad.

    Sen går det förstås ändå att använda sig till exempel av WP.com men man behöver förstås tänka igenom vad man gör innan man gör det. Att bygga satellitsidor (nu förekommer det så många olika definitioner av satellitsidor på forumet på senare tid att det blir lite otydligt vad som pratas om) är sällan någon risk, särskilt om det görs med stil. Man behöver faktiskt lägga lite tid på en satellit.

    Många har en tendens att länka ihop alla sina stödsiter på ett sätt som är riskabelt, det som är kruxet är att det tar ett tag att komma på vad som är över gränsen. Det fungerar nämligen bra i liten skala. Att länka ihop tio siter som i sin tur länkar till en huvudsite är oftast inga konstigheter, Google kommer inte reagera på att något fult skulle förekomma. Att länka ihop 10.000 som länkar till en huvudsite är en annan sak och där emellan någon stans kommer du hitta en gräns (som tyvärr inte är skarp) beroende på vilken kvalitet och hur du bygger dina stödsiter.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  4. #34
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Citat Ursprungligen postat av Magnus Visa inlägg
    Det är klart att det är möjligt att få siter både filtrerade och straffade pga för aggressivt länkbygge, jag har gjort det hur många gånger som helst. Då inte ens med så pass smutsiga metoder som pratas om i den här tråden. Det finns gott om automatiska filter som slår till på allt möjligt oväntat och konstigt och de är ganska komplicerade till sin natur, det kan vara svårt att inse att en sida är filtrerad.

    Sen går det förstås ändå att använda sig till exempel av WP.com men man behöver förstås tänka igenom vad man gör innan man gör det. Att bygga satellitsidor (nu förekommer det så många olika definitioner av satellitsidor på forumet på senare tid att det blir lite otydligt vad som pratas om) är sällan någon risk, särskilt om det görs med stil. Man behöver faktiskt lägga lite tid på en satellit.

    Många har en tendens att länka ihop alla sina stödsiter på ett sätt som är riskabelt, det som är kruxet är att det tar ett tag att komma på vad som är över gränsen. Det fungerar nämligen bra i liten skala. Att länka ihop tio siter som i sin tur länkar till en huvudsite är oftast inga konstigheter, Google kommer inte reagera på att något fult skulle förekomma. Att länka ihop 10.000 som länkar till en huvudsite är en annan sak och där emellan någon stans kommer du hitta en gräns (som tyvärr inte är skarp) beroende på vilken kvalitet och hur du bygger dina stödsiter.
    Här har vi en som hänger med

  5. #35
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Citat Ursprungligen postat av Nahoj Visa inlägg
    Du hävdar alltså att Google har tillgång till Wordpress.com användardatabas för att kunna hämta IP? Intressant teori där du..
    Hur de får ut IP adress och email delar jag inte med dig

    Citat Ursprungligen postat av Nahoj Visa inlägg
    Proxy/VPN? Avancerat? Right.
    Skrev tydligt att jag inte syfta på det, men fortsätt du så.

    Okunskap bland folk gör mitt jobb lättare


  6. #36
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av MOB Visa inlägg
    Hur de får ut IP adress och email delar jag inte med dig



    Skrev tydligt att jag inte syfta på det, men fortsätt du så.

    Okunskap bland folk gör mitt jobb lättare

    Har verkligen ansträngt mig för att inte lägga mig i här, men det känns lite som att det får räcka nu.

    MOB, är du ens medveten om hur förvirrad man blir när man läser vad du skriver? Det sista du gör är att hålla med Magnus som direkt sågar vad det är du säger.....?

    Kan du försöka läsa igenom hela tråden, sammanfatta vad du vill ha poängterat, och sen kan vi prata om det. Just nu känns det som du säger allt, och inget, helst samtidigt. Och sluta kläcka ur dig dumheter som okunskap och att folk ska lära sig använda Google osv, särskilt till folk du inte känner. Det får dig knappast att tjäna några bonuspoäng, särskilt inte när du pratar på ett forum med folk som är de bästa i branschen.

  7. #37
    Nahojs avatar
    Nahoj Nahoj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    SEA
    Inlägg
    24
    Citat Ursprungligen postat av MOB Visa inlägg
    Hur de får ut IP adress och email delar jag inte med dig
    Sluta kröka på vardagarna så kanske du hade haft lite bättre grepp om hur verkligheten fungerar.

    Citat Ursprungligen postat av MOB Visa inlägg
    Okunskap bland folk gör mitt jobb lättare
    Största okunskapen i den här tråden uppvisar helt klart du själv. Tack.

  8. #38
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Och där låser vi tråden.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länkbygge för Norge
    Av pejka i forum Länkbygge
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-09-12, 10:24
  2. Timpris för länkbygge
    Av tap1on i forum Länkbygge
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-10-03, 23:54
  3. Metoder för länkbygge
    Av Jim Westergren i forum Länkbygge
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-26, 23:28
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 22:52
  5. Varning för nofollow! (?)
    Av Marcin i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 16:28