Resultat 1 till 3 av 3

Hur bra måste satelitext vara.. ?

  1. #1
    dflswedens avatar
    dflsweden dflsweden är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    1
    Hej

    Har just börjat med internetförsäljning, och har fixat lite domäner som jag vill ska länka till min huvudsida.

    Men hur petigt är google med kvaliten på texten på sidorna ? Min tanka vara att vara lite slö och köra google translate på dom, men kanske böka om lite i texten nu initialt, och när allt väl är uppe finjustera texten så den blir mera läsvänlig på svenska. Känner google av "nysvenska" eller är det bara att köra på ?

    / T

  2. #2
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Mitt starkaste tips är nog att skriva relevant och bra text redan från början. Alltså skriva helt unik text med dom valda sökorden i.
    Det finns en hopsjö av inlägg om just detta i forumet. titta även på denna tråden, Om satelliter.

    /micke
    Senast redigerat av Micke den 2011-11-15 klockan 08:20. Anledning: Fellänkad

  3. #3
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Hej, jag tillägger på postet ovan. Jag tycker inte du skall skapa satellit sidor med egna domäner bara för det ända målet. Välj ut ett keyword som kan konvertera och bygg en ritkig sida kring det keywordet som du sedan länkar till din huvudsida. Det vore ju dumt att bara få länkkraft från dina satellit sidor om du även har möjligheten att få kunder via dem. Gör dem bra, tjänar du på i längden. Glöm inte heller att bygga länkar till satelliterna i sin tur.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. H1 vara eller inte vara?
    Av Joel i forum Optimering
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-02-20, 21:22
  2. Hur ofta måste sida ändras?
    Av kristoffersen i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-09, 17:33
  3. Hur ska titeltaggen vara?
    Av RakelSpektakel i forum Optimering
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 14:46
  4. Sitemappens vara eller icke vara..
    Av bjourne i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 09:25
  5. Hur många % av orden måste finnas med som text på sidan
    Av berraåsnobben i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 12:36