Resultat 1 till 6 av 6

Ankartexter

  1. #1
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Säg att jag exempelvis vill ranka för "apple". Vet nån vad det ger för inverkan om jag använder "apples" i en ankartext som länkar till min huvudsida? På min huvudsida kan man inte någonstans hitta apples. Jag vet att man ska använda olika ankartexter för att det ska vara en naturlig spridning men hur gör man? Funkar det att lägga till ett s på apple eller blir det samma sak som apples?

  2. #2
    Håkan Perssons avatar
    Håkan Persson Håkan Persson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Skaraborg
    Inlägg
    114
    Att lägga till ett s på apple blir samma sak som apples, men det är nog inte det svaret du vill ha Min erfarenhet är att det går bra att länka med olika böjningsformer av sökordet man vill länka upp. Använd inte bara enstaka ord för att variera ankartexten utan använd även meningar där sökordet ingår. Dessa ska givetvis varieras.

  3. #3
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Ah okej. Mycket bra svar. Om vi tar äpple som exempel. Ger det något att lägga till två icke relaterade ord till ankartexten, ex: Fina gröna äpplen. Eller blir köp och gröna helt ovärda? Eller ger det mer värde för det just är olikt som ger det en naturlig touch än om jag hade använt samma ord på varje ankartext?

    För att korta ner frågan.. måste ankartexten vara fylld med nyckelord för att ge bäst kraft eller funkar det att lägga till vanliga ord?

    Låtsas att billiga äpplen och köpa billiga äpplen är dem fraser som ger mest sökningar enligt Google Keyword Tool.

    Ex 1: Fina gröna äpplen
    Ex 2: Köpa billiga äpplen
    Senast redigerat av Johnz den 2011-11-21 klockan 13:38. Anledning: Utvecklade allting lite bättre.

  4. #4
    maveriks avatar
    maverik maverik är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    5
    Jag skulle säga att ja, du tjänar på att ha olika (även helt random) ord intill dina sökord för att googla ska tolka det som naturliga länkar men att det har en sak gemensamt nämligen äpplen. är alla ankartexter "fina gröna äpplen" så anar nog google lite misstro mot länkarna.
    Jag brukar ibland länka fraser i stil med "igår handlade jag fina gröna äpplen" och liknande även några ord längre. Har iaf fått för mig att google ser länkarna som lite mer naturliga då ist för att alla ankartexter är samma korta fras.
    driver webbutiken manjana.se

  5. #5
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Känns logiskt nu när du säger det. Bugar och bockar för bra svar.

  6. #6
    SEO-philippes avatar
    SEO-philippe SEO-philippe är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    25
    Logik är en av huvudpelarna till bra SEO.
    Tänk dig hur Google tänker, och så förstår du...
    Bra ankartexter som ovan skriver, är alltså att variera, skriva i olika former osv... Också viktigt att innehållet där länken är, är relevant, då det verkar som att man får mer "poäng" av google isf.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. 30+ filtret för ankartexter
    Av Per Renemark i forum Länkbygge
    Svar: 94
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 18:57